سن جدید فرسودگی انواع خودرو اعلام شد

هیئت‌وزیران جدول سن فرسودگی خودروهای شخصی اعم از سواری، استیشن (ون) و سواری کار را ۲۰ سال و خودروی عمومی سواری دوگانه‌سوز ۱۰ سال تعیین کرد.

سن جدید فرسودگی انواع خودرو اعلام شد

هیئت‌وزیران جدول سن فرسودگی خودروهای شخصی اعم از سواری، استیشن (ون) و سواری کار را 20 سال و خودروی عمومی سواری دوگانه‌سوز 10 سال تعیین کرد.

تسهیلات نوسازی خودروهای فرسوده
هیئت‌وزیران بنا بر پیشنهاد سازمان‌های مسئول ازجمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان ملی استاندارد و بیمه مرکزی ایران و به استناد قانون هوای پاک همچنین سن فرسودگی خودروهای عمومی شامل سواری تاکسی و استیشن (ون) و سواری کار را بر حسب بنزینی و دوگانه‌سوز بودن 10 سال، پایه گاز‌سوز 12 سال و برقی و هیبریدی و نیز تاکسی‌هایی که بنا بر پیشنهاد وزارت کشور یا وزارت راه و شهر‌سازی و تأیید سازمان حفاظت محیط‌زیست و سازمان ملی استاندارد کماکان کیفیت ارائه خدمات مناسبی دارند را 15 سال تعیین کرد.

بر این اساس وانت پایه گاز‌سوز 15 سال و بنزینی و دوگانه‌سوز دیزلی 14 سال تعیین شد. همچنین بر اساس این مصوبه سن فرسودگی اتوبوس درون‌شهری نیز بر حسب دیزلی بودن 10 سال، پایه گاز‌سوز 12 سال و ‌ اتوبوس برقی منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی 20 سال در نظر گرفته شده است.


با ابلاغ این مصوبه سن فرسودگی مینی‌بوس و میدل‌باس درون‌شهری و برون‌شهری دیزلی 10، ‌پایه گازسوز 12 و برقی منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی 20 سال مقرر شده است. بر اساس این مصوبه سن فرسودگی اتوبوس برون‌شهری 15 سال و کشنده، کامیون و کامیونت 22 سال، موتورسیکلت بنزینی کاربراتوری 6 سال، بنزینی انژکتوری 8 سال، برقی 12 سال و سواری دولتی 15 سال خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان