اجبار اوپل به فراخوان محصولات دیزلی خود

وزارت حمل‌ونقل آلمان اوپل را مجبور کرد حدود ۱۰۰ هزار دستگاه از محصولات خود را فراخوان کند.

اجبار اوپل به فراخوان محصولات دیزلی خود

وزارت حمل‌ونقل آلمان اوپل را مجبور کرد حدود 100 هزار دستگاه از محصولات خود را فراخوان کند.


مقامات این کشور فهمیده‌اند که در نسخه‌های دیزلی اوپل کاسکادا، اینسیگنیا و زافیرا دستگاه تقلب غیرقانونی وجود داشته است.

این فراخوان تنها ساعاتی پس از هجوم مقامات مسئول به مقر اصلی اوپل در روسلهایم آلمان صورت گرفته است. این کار به خاطر مظنون بودن به وجود نرم‌افزاری ویژه به منظور دست‌کاری داده‌های آلایندگی در برخی محصولات این خودروساز صورت گرفته است. اوپل همچنین تأیید کرده از تأسیسات این شرکت در کایزرسلاترن نیز بازرسی صورت پذیرفته است.


قبلاً هم خبرهایی درباره استفاده اوپل از واحدهای کنترل پیشرانه‌ی برنامه‌ریزی‌ شده برای خاموش شدن در دماهای معین به گوش رسیده است. البته این خودروساز گفته بود هیچ تخطی از قانون در بحث استفاده از این سیستم‌ها رخ نداده است.

اداره‌ی KBA آلمان در سال 2015 تعداد 4 نرم‌افزار برنامه‌ریزی از اوپل را کشف کرد که می‌توانستند آلایندگی خودرو را تغییر دهند. در آن زمان دستور حذف این سیستم‌ها از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری صادر شده بود.

Opel Insignia 2016
KBA در بیانیه‌ای اعلام کرده است:

پس از کشف پنجمین نرم‌افزار در اوایل سال 2018 که از نظر ما غیرقانونی بوده، دستور قانونی برای فراخوان مدل‌های دیزلی کاسکادا، اینسیگنیا و زافیرا صادر گردیده است.

این خبرها در حالی منتشر می‌شوند که اوپل از زمان پیوستن به گروه پژو-سیتروئن وضعیت بهتری پیدا کرده است. این خودروساز پس از حدود 20 سال اولین بار به سوددهی بازگشته و در 6 ماهه‌ی منتهی به سی‌ام ژوئن سود عملیاتی 581 میلیون دلاری را گزارش کرده است.

Opel Insignia 2016
این در حالی است که اوپل در سال 2016 و زمانی که تحت تملک جنرال موتورز بود ضرر 297 میلیون دلاری را تجربه کرده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان