۷ غذای مفید برای سلامتی قلب

زنان درباره سلامت قلب خود دارای نگرانی بیشتری هستند. بنابراین باید به طور منظم غذاهای مفید برای سلامت قلب را مصرف کنند. اگر این غذاهای مفید برای سلامت قلب قبلا بخشی از رژیم شما نبوده اند، در اسرع وقت شروع به خوردن آنها کنید.

بیماری های قلبی هم مردان و هم زنان را تحت تاثیر قرار می دهد. اما برای زنان این نگرانی جدی تر شده است. این فقط به این دلیل نیست که تعداد زنان مبتلا به این بیماری افزایش یافته است. در حقیقت این به این دلیل است که تشخیص بیماری های قلبی در زنان دشوارتر است و روند طولانی تری خواهد داشت. به همین دلیل که آن ها تا زمانی به مشکلات خاصی را تجربه نکنند، به سلامتی قلب خود حساس نخواهند شد. بنابراین بهتر است با سبک زندگی درست و رژیم غذایی سالم برای قلب، از بروز این مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم. امروز می خواهیم هفت غذای سالم برای سلامت قلب را به شما معرفی کنیم.

 

سلامت قلب زنان

 

1. مغزهای آجیل

گردو، بادام و سایر انواع مغزهای آجیل حاوی اسیدهای چرب امگا-3، اسید آمینه و آنتی اکسیدان ها هستند که به حفظ سلامتی قلب کمک می کنند. این مواد مغذی ضروری سطح کلسترول را تنظیم می کند. علاوه بر این، آنها مانع تشکیل پلاک در شریان ها می شوند. همچنین آنها برای تنظیم التهاب مفید هستند. این عامل یکی از دلایل اصلی مربوط به مشکلات قلبی است.

 

2. کلم بروکلی

کلم بروکلی در همه برنامه های رژیم غذایی سالم محبوب است. این سبزی غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر رژیمی است. این ماده مغذی به طور طبیعی سلامت شریانی و قلب را بهتر می کند. کلم بروکلی شامل اسید فولیک، روی و آهن است، همه این مواد معدنی به حفظ گردش خون برای جلوگیری از اختلالاتی مانند فشار خون بالا کمک می کند. کلم بروکلی حاوی ویتامین C، E و K است که تقویت شریان ها و عضلات قلب را نیز فراهم می کند. در همین حال فیبر رژیمی این ماده غذایی، جذب کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد و باعث حذف سموم می شود.

 

3. توت فرنگی

توت فرنگی به دلیل کم کالری بودن و سرشار از آنتی اکسیدان ها، برای مراقبت از قلب شما عالی است. فلائونوئیدها باعث تقویت شریان ها و جلوگیری از سخت شدن آنها می شوند که به فشار خون بالا مرتبط است. این میوه حاوی فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی برای تنظیم سطح کلسترول است. به علاوه، آنها به حذف سموم از جریان خون کمک می کنند.

 

سلامت قلب

 

4. زردچوبه

زردچوبه ماده ای است که هر فردی به خصوص زنان باید مصرف کند. آن را ماده ای ضد التهابی، ضد سرطان و ضد درد است می دانند. ترکیب اصلی فعال در زردچوبه، کورکومین است که باعث کاهش التهاب در بافت اطراف قلب می شود و خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش می دهد. علاوه بر آنتی اکسیدان های قوی آن، زردچوبه به تنظیم فشار خون کمک کرده و سطح کلسترول را کنترل می کند.

 

5. چای سبز

چای سبز برای خواص کاهش وزن خود در سراسر جهان محبوب شده است. با این حال، چای سبز همچنین دارای بسیاری از آنتی اکسیدان ها است که دارای مزایای زیادی برای سلامت قلب و عروق شماست. این ماده شامل کاتچین ها، پلی فنل ها و ایزوفلاون ها است که عملکرد قلب و سیستم گردش خون را بهبود می بخشند. در ضمن آنتی اکسیدان های آن لیپید ها را از جریان خون حذف می کنند که مسدودسازی رگ های خونی را منتفی خواهد کرد. یکی از اسید آمینه در چای سبز استرس را کاهش می دهد. استرس یکی از عواملی است که می تواند خطر ابتلا به برخی مشکلات قلبی را افزایش دهد.

 

6. روغن زیتون

محتوای بالای چربی های سالم در روغن زیتون باعث تمیزکاری شریان ها می شود. علاوه بر این، با کاهش سطح کلسترول، از بروز تصلب شریان جلوگیری می کند. علاوه بر این روغن زیتون باعث افزایش کشش شریان ها برای افزایش گردش خون و فشار خون می شود. همچنین با التهاب مبارزه می کند و به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه در آن از قلب شما محافظت می کند.

 

7. ماهی قزل آلا

ماهی های قزل آلا و دیگر گونه های ماهی سرد حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین با ارزش بالا برای کمک به مراقبت از قلب شما هستند. اول از همه این مواد مغذی کنترل سطح کلسترول بالا و تری گلیسیرید در جریان خون را افزایش می دهد. این دو عامل هستند که اغلب به توسعه بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. به علاوه آنها تنظیمات التهابی بدن شما را تنظیم می کنند و سلامت شریان را باز می گردانند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان