شیکارا سواری در هند + تصویر

در بسیاری از تورهایی که برای هند و مخصوصا جنوب غربی هند برگزار می شود، شیکارا سواری در هند یکی از مهم ترین گردش ها و جاذبه هایی است که اکثر گردشگران به دنبال تجربه آن هستند

شیکارا سواری در هند + تصویر

شیکارا سواری در هند

در بسیاری از تورهایی که برای هند و مخصوصا جنوب غربی هند برگزار می شود، شیکارا سواری در هند یکی از مهم ترین گردش ها و جاذبه هایی است که اکثر گردشگران به دنبال تجربه آن هستند. در مجله اینترنتی الی گشت شما را با شیکارا سواری در هند آشنا می کنیم. در کل شیکارا را به شما معرفی می کنیم. مکان هایی که می توانید برای انجام این جاذبه گردشگری به آنجا بروید، به شما معرفی می کنیم و حتی تجربه شیکارا سواری یکی از گردشگران را از زبان خودش می خوانیم. اگر بعد از خواندن مطلب زیر علاقه مند به سفر به هند شدید، می توانید برای خرید بلیط هواپیما و یا رزرو هتل به سایت الی گشت مراجعه کنید. در ضمن اپلیکیشن الی گشت برای راحتی انجام کارهای مربوط به پرواز و هتل بر روی گوشی شما قابل اجرا خواهد بود. با ما در ادامه همراه بوده و با شیکارا آشنا شوید:

شیکارا-سواری-در-هند-و کشمیر

شیکارا چیست؟

شیکارا در حقیقت قایقی چوبی، منحنی و در اندازه ها و شکل های مختلف است که عموما بر روی دریاچه های هند و بیشتر در شهرهایی همانند کشمیر و سریناگار دیده می شود. این قایق ها کاربری متفاوت و چندگانه دارند. بسیاری از آن ها برای راحتی مسافران یا حتی تازه نگه داشتن محصولات درون قایق یک سرپناه و سقف نیز دارند. عموما یک شیکارای معمولی حدود 6 مسافر را با خود جا به جا می نماید. البته خود قایق ران را باید در سر قایق در نظر بگیرید. بعضی از شیکاراها همچنان هنوز هم همانند گذشته برای ماهیگیری، جا به جا کردن محصولات کشاورزی و حمل و نقل مردم محلی استفاده می شوند. بسیاری از دیگر شیکاراها برای گردشگران تزئین شده اند و در آن ها می توانید پارچه های رنگارنگ، متکاهایی برای لم دادن و تزئینات فراوان ببینید.

شیکارا

خرید بهترین سبزیجات در شیکارا

اگر می خواهید در این منطقه خرید کنید و یا خودتان آشپزی کنید، به شما توصیه می کنیم که از شیکارا ها مواد غذایی مورد نظر خود را بخرید. بسیاری از شیکارا ها در اول صبح تازه ترین و سالم ترین محصولات کشاورزی همانند انواع سبزیجات و میوه های گرمسیری را در حالت شناور به فروش می رسانند. می توانید با خرید خود بهترین صبحانه یا ناهار را تهیه کنید. در کشمیر و در کنار دریاچه دال بهترین موقعیت برای این کار است. به جز کشمیر در کلکته نیز می توانید شیکارا سواری در هند را انجام دهید و از این فعالیت بر روی رودخانه لذت ببرید. در کل در هند در هر نقطه که دریاچه یا رودخانه ای با جریان های آبی آرام وجود دارد، شیکارا نیز یافت می شود. یکی از جاذبه هایی که در این شیکاراها می توان از آن یاد کرد، صحبت با خود شیکارا ران هاست. این افراد خود تبدیل به جاذبه گردشگری شده اند. ممکن است قایقرانی به شما آلبومی از مدل های عکاسی مختلف بر روی قایق به شما نشان دهد و از شما بخواهد که یک مدل را انتخا کنید.سپس از شما مشابه همان مدل عکاسی می کنند و عکس چاپ شده را به شما تحویل می دهند. حتی می توانید لباس ها محلی کشمیری نیز پوشیده و با آن عکس بگیرید. در بعد از ظهر عکس شما برایتان به هتلی که در آن هستید، فرستاده می شود. اگر به این افراد اعتماد کنید، قطعا عکس خود را در هتل دریافت خواهید کرد.

نکته: بیشتر شیکارا سواری در هند به همراه 2 قایقران انجام می شود. گاهی نحوه نشستن آن ها در کنار همدیگر و در یک طرف شیکارا بوده و گاهی در دو سمت مخالف قایق می نشینند.

شیکارا-سواری-در-هند-عکاسی

شیکارا سواری در کشمیر ؛ Kashmir

برای گردشگران و مسافرانی که به دنبال آرامش و بودن در ماین طبیعتی بی نظیر و چشم نواز هستند، قطعا کشمیر در راس شهرهای هند قرار می گیرد. سریناگار Srinagar بهترین مکان برای شروع سفرتان به این ناحیه است. سریناگار با مناظری زیبا اش در حالی که شما در سایبان های آن راحت لمیده اید، می تواند یک مکان تسخیر کننده باشد. دریاچه های کریستالی، باغ های گل، بازارهای شلوغ و ساختمان های بی نظیر تمام دید شما را پر کرده است. این نقطه برای شیکارا سواری در هند عالی است. شیکارا این قایق کوچک منحنی ساخته شده از چوب را معمولا در کنار دریاچه دال Dal Lake و دریاچه ناگین Nagin Lake شهر سریناگار پیدا خواهید کرد. شیکارا سواری و دیدن مناظر از درون قایق یکی از پرجاذبه ترین فعالیت های گردشگری و توریستی این ناحیه است. با حرکت آهسته و آرام شیکارا در میان دریاچه، آن هم زمانی که شما بر روی قایق نشسته یا لمیده اید، از بهترین مناظر این منطقه دیدن می کنید، به شما حال و هوایی رویایی و زیبایی ابدی می دهد.

شیکارا سواری در هند-دریاچه دال

شیکارا در این ناحیه سمبلی از زندگی من شده است. بعضی از شیکاراها خانه صاحبش محسوب می شوند. جالب این نوع قایق ها نه تنها در مورد خود قایق و شکل ظاهری آن است، بلکه افرادی که این نوع قایق را می رانند گاهی خود تبدیل به یک جاذبه گردشگری در جامو Jammu و کشمیر Kashmir می شوند. این افراد به آرامی و با نرمی شما را در میان دریاچه های کریستالی حرکت می دهند. تنها کافی ست که در شیکارا لم دهید و از مناظر لذت ببرید. همچنین با شیکارا سواری در هند می توانید به دیدن جاذبه های نزدیک مکانی که سوار شده اید بروید. در کشمیر و در دریاچه دال شیکاراها نزدیک به باغ نیشات Nishat Garden، باغ شالیمار Shalimar Garden و مسجد حضرتبال the Hazratbal Mosque بوده و شما را به دیدن چنین حاذبه های کشمیر می برند. پس به نوعی وسیله حمل و نقل نیز محسوب می شوند.

شیکارا سواری در هند و در کشمیر تنها برای تفریح و گردشگری استفاده نمی شود. افراد محلی از شیکارا برای حمل و نقل، جابه جا کردن محصولات کشاوری و همچنین ماهیگیری استفاده می کنند. در این میان بیشترین کاربرد و استفاده شیکارا سواری در هند برای استفاده در بازارهای محلی و شناور در هند است. شیکارا برای فروش گل ها و صنایع دستی به گردشگرانی استفاده می شود که تمام گردشگران به این ناحیه را به سمت خود می کشاند. اگر به عنوان گردشگر به این ناحیه سفر کنید، نمی توانید از شیکاراهایی که با پارچه ها و پرده های رنگارنگ و گاهی محصولات متعدد یا گل های رنگارنگ در میان آب و دریاچه شناور هستند چشم بردارید.

شیکارا سواری در هند-انواع شیکاراها

تماشای پرندگان با شیکارا

یکی از مهم ترین و پر طرفدار ترین جاذبه هایی که به همراه شیکارا سواری در هند انجام می شود،  پرنده نگاری است. پرنده هایی مانند سینه سرخ ماهیگیر breasted kingfisher، پرنده شکاری سیاه pariah kites و مرغابی شانه به سر کوچک little grebe از جمله پرندگان محبوب در این ناحیه است. گردشگران و پرنده نگارانی که برای مشاهده و یا عکاسی از پرندگان، سفر به هند را در اولویت های خود قرار می دهند. اگر شما نیز عاشق پرنده نگاری هستید، می توانید در تورهای شیکارا سواری در هند که برای تماشای پرندگان برگزار می شود شرکت کنید. بیشتر این تورها را در کشمیر پیدا خواهید کرد.

شیکارا سواری برای تماشای پرندگان

بهترین زمان برای شیکارا سواری در هند

ماه هایی همانند ماه می می لادی یعنی همان اردیبهشت و خرداد بهترین زمان و البته شلوغ ترین زمان برای شیکارا سواری است. رونق شیکارا سواری برای توریست ها و گردشگران از اوایل اسفند ماه شروع شده و تا اوایل پاییز ادامه می یابد. بیشتر افرادی که در میان گردشگران علاقه وافر به سوار شدن به این قایق داشته اند ابتدا خانواده ها بوده اند، سپس می توان به دیگر افراد اشاره کرد. اگر می خواهید در کشمیر و بر روی دریاچه دال شیکارا سوار شوید، بهتر است که در زمان هایی به جز ظهر که آفتاب مستقیم می تابد به گردش با شیکارا بروید. بهترین زمان آن، بعد از ظهر و شب است.

شیکارا سواری

تجربیات گردشگران از شیکارا سواری

یکی از گردشگرانی که تجربه شیکارا سواری در هند را داشته است اینگونه از تجریه خود یاد می کند:

ما شیکارا سواری خود را بر روی دریاچه پونامادا Punnamada lake شروع کردیم. گردش در میان تالاب کرالا Kerala بی نظیر بود. هر چند در طول تابستان هوا بسیار گرم بود، اما باد سری بر سر و صورت ما می وزید. در ضمن شیکارا سقفی داشت که از تابش مستقیم خورشید بر روی ما جلوگیری می کرد. من و بسیاری از گردشگران دیگر درون شیکارا و دیگر قایق ها حرکت می کردیم و از دیدن مناظر و آرامش موجود در میانمان لذت می بردیم. تمام گشت و گذار ما در میان دریاچه و تالاب حدود 2 ساعت و نیم طول کشید. ما از ساعت 3 بعد از ظهر تا 5 و نیم در حال شیکارا سواری بودیم. زمین های کاشت برنج در این نواحی تا عمق 3 تا 4٫5 متری ادامه دارند و راهنما به ما گفت که این منطقه بعد از یک ناحیه در هلند، بزرگترین ناحیه و زمین با خصوصیات پایین ترین سطح از دریا، است. من همچنین می توانم زیبایی مناظری که دیده ام را همچنان به یاد بیاورم. درختان نارگیل و قایق های شیکارایی که همزمان و در کنار ما حرکت می کردند… .

منبع: tourmyindia.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان