سامسونگ تولید انبوه تراشه‌های ۷ نانومتری را آغاز کرد

سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که تولید چیپست‌های ۷ نانومتری با استفاده تکنولوژی EUV را آغاز کرده است. این فرایند شامل لیتوگرافی فرابنفش یا EUVL در برخی از سطوح خواهد بود. مزیت این فناوری این است که غول کره‌ای می‌تواند از این پس تراکم ترانزیستور‌های به کار رفته در تراشه‌های خود را بدون افزایش مصرف انرژی، بالا ببرد.

سامسونگ تولید انبوه تراشه‌های 7 نانومتری را آغاز کرد

سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که تولید چیپست‌های 7 نانومتری با استفاده تکنولوژی EUV را آغاز کرده است. این فرایند شامل لیتوگرافی فرابنفش یا EUVL در برخی از سطوح خواهد بود. مزیت این فناوری این است که غول کره‌ای می‌تواند از این پس تراکم ترانزیستور‌های به کار رفته در تراشه‌های خود را بدون افزایش مصرف انرژی، بالا ببرد.

سامسونگ قصد دارد تراشه‌های 7 نانومتری LLP EUV خود را در کارخانه‌ی S3 که در شهر «هواسئونگ» کره‌ی جنوبی قرار دارد به تولید برساند. این فرایند می‌تواند به طور روزانه 1500 تراشه را با منبع 280 وات تولید کند. این رویکرد به سازندگان کمک می‌کند تا 40 درصد از نظر مساحت اشغال شده و 50 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کنند و همان آهنگ کار و پیچیدگی را حفظ کنند. همه‌ی این آمار در مقایسه با تولید تراشه‌های 10 نانومتری نسل قبل به دست آمده است.

همچنین استفاده از EUVL برای لایه‌های مختلف به سامسونگ این اجازه را می‌دهد که تا 40 درصد تعداد ترانزیستور‌های موجود در تراشه‌های نسل بعد خود را افزایش دهد و در مصرف انرژی صرفه جویی کند. با راکد ماندن تکنولوژی‌های به کار رفته در باتری‌های تلفن‌های هوشمند در سال‌های اخیر، گوشی‌های پرچمدار با استفاده از بهینه سازی در مصرف انرژی‌ تراشه‌های خود به دنبال بالا بردن کارکرد باتری خود هستند.

ممکن است به زودی سامسونگ بعد از تراشه‌ی اگزینوس 9820 از فناوری جدید در تراشه‌هایش استفاده کند

واضح است که سامسونگ قصد داشته باشد بیشترین استفاده از تراشه‌های تولیدی خود را در محصولات داشته باشد اما به این معنی نیست که از پذیرفتن دیگر مشتری‌ها امتناع کند. به هر ترتیب اخیرا به گوش رسیده که کوالکام قصد دارد چیپ‌هایی تولید کند که به مودم 5G مجهز شده‌اند.

به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد استفاده از لیتوگرافی EUV را به شدت افزایش دهد اما این اتفاق بعد از پایان فاز بعدی تولید در «هواسئونگ» اتفاق خواهد افتاد. تخمین زده می‌شود که کره ای ها برای این فناوری باید بیش از 4.5 میلیارد دلار خرج کرده و تا سال 2019 برای پایان پروژه منتظر بمانند تا بتواند از سال 2020 به تولید تراشه‌ها بپردازد. به یاد داشته باشید که سامسونگ کار بسیار دشواری برای بهره برداری از این تکنولوژی پیش رو داشت چرا که فناوری یاد شده به شدت پیچیده است.

به انجام رسیدن این پروژه نیازمند تکنولوژی‌های جدید و مواد اولیه‌ی شیمیایی و ابزار پیشرفته است. بنابراین طبیعیست که به سرانجام رسیدن این پروژه چند سالی زمان بر باشد. اما حالا سامسونگ به می‌خواهد با استفاده از این فناوری جدید همه‌ی جایزه‌ها را با محصولات جدیدش درو کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان