پیشرفته ترین فناوری های دنیا در کدام کشورها وجود دارند؟

گذشته‌ها، گذشته است. بله! دیگر مثل سابق داشتن سلاح‌های جنگی بی‌شمار نشانه قدرت کشورها نیست

پیشرفته ترین فناوری های دنیا در کدام کشورها وجود دارند؟

گذشته‌ها، گذشته است. بله! دیگر مثل سابق داشتن سلاح‌های جنگی بی‌شمار نشانه قدرت کشورها نیست. سیل فناوری‌های رنگارنگ خیلی وقت است که جاری شده و تمام این تفکرات را با خود می‌برد. پیشرفته ترین فناوری های دنیا یکی از اصلی‌ترین عوامل قدرت کشورها در دنیای اخیر هستند. زیرا به مدد آنها می‌توان در زمینه‌های مختلف پیشتاز بود و البته در صورت تمایل بهترین سلاح‌ها را هم تولید کرد. اما کشورهایی که دارای پیشرفته ترین فناوری‌ها هستند در کجای جهان واقع شده‌اند؟

1. پیشرفته ترین فناوری های دنیا در ژاپن

کشور ژان یکی از مدرن‌ترین و به روزترین کشورها در زمینه فناوری‌های مختلف است. سال‌ها است که برندهای معروف جهانی در تولید لوازم مختلف رفاهی در ژاپن اقدام به تولید محصولات و تولیدات مبتنی بر فناوری زده‌اند و به سهولت زندگی بشر به شکل فوق‌العاده‌ای کمک کرده‌اند. اگر بخواهیم یکی از فناوری‌های مهم تولید ژاپن را نام ببریم باید به ماشین تفنگ لیزری اشاره کنیم.

پیشرفته ترین فناوری های دنیا - ژاپن

2. آمریکا

آمریکا هم یکی از کشورهای پیشتاز در زمینه فناوری‌های جدید و مهم دنیا است. شرکت‌های برتری نظیر اینتل و دِل در این کشور مشغل به فعالیت هستند و بسیاری از فناوری‌های مدرن جهان را طراحی و تولید می‌کنند. آمریکا در زمینه فناوری‌های فضایی نیز از سایر کشورها به شدت جلو است.

3. کره جنوبی

در دهه 1970 میلادی همچنان از کره جنوبی به عنوان یک کشور فقیر نام برده می‌شد اما از این زمان به بعد، کره با رشدی چشم‌گیر از نظر فناوری و اقتصادی خود را بالا کشید و جایگاه خود را در جهان تغییر داد. پیشرفته ترین فناوری های دنیا در حوزه تولید محصولات تهویه هوا، روبات‌ها،رایانه‌ها، تلویزیون‌ها، خودروها، هلی‌کوپتر، قطار و… در کره‌ جنوبی باعث شده تا در رتبه‌بندی کشورهای پیشرفته برای خود جایی دست و پا کند. سامسونگ و ال‌.جی از بهترین‌های جهان هستند و با دیگر غول‌های فناوری جهان در ژاپن و چین و… رقابت می‌کنند. لازم به ذکر است که سرعت اینترنت هم در کره‌ جنوبی به شدت زیاد است.

4. چین

چین پیشرفته‌ترین کشور جهان نیست اما به خاطر پیشرفت‌های مداومی که در عرصه فناوری دارد همیشه در فهرست بهترین کشورهای جهان از این حیث قرار می‌گیرد. در بسیاری از مواقع، تولیدات مبتنی بر فناوری کشور چین باعث شگفتی دنیا شده‌اند. بخشی از تمرکز این کشور هم بر تولید سلاح‌های مدرن و جدید است.

پیشرفته ترین فناوری های دنیا - چین

5. هند

یکی دیگر از کشورهایی که می‌توانید در آن شاهد پیشرفته ترین فناوری های دنیا باشید، هند است. بیشتر نرم‌افزارهای جدید و کاربردی در کشور هند تولید می‌شود. تمام ابزارها و وسایلی که در سیلیکون‌ولی آمریکا برای ساخت تولیدات جدید فناوری مورد استفاده قرار می‌گیرد هم در کشور هند ساخته می‌شود. دانشگاه‌های هندی به تدریس رشته‌های مهندسی در سطحی بالا می‌پردازند و زبان سانسکریت پرکاربردترین زبان برای سیستم‌های رایانه‌ای است حتی ناسا هم استفاده از آن را در برنامه‌های خود قرار داده است.

این مطلب را از دست ندهید:  20 اپلیکیشن خوب برای فریلنسرهای خوب

6. انگلستان

انگلستان یکی از بهترین کشورها در زمینه تولید مقالات علمی است. بسیاری از دانشمندان مهم جهان انگلیسی بوده‌اند. انگلستان در تولید فناوری‌های مهم دنیا نقش پررنگی دارد و نکته قابل توجه این است که فناوری‌های رنگارنگی را که تولید می کند به خوبی به بازار مصرف‌کنندگان می‌فرستد. تولیدات مبتنی بر فناوری‌های جدید در زندگی روزانه انگلیسی‌ها به وفور دیده می‌شود. به طور قطع این کشور دارای پیشرفته ترین فناوری های دنیا است.

7. کانادا

اگر اهل علم و اختراعات باشید حتما می‌دانید که هِنری وودوارد مخترع حباب لامپ هم کانادایی بوده است. دولت کانادا هم تأکید زیادی به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید پیشرفته ترین فناوری های دنیا دارد. برای مثال در زمینه‌های تجهیزات درمانی، فضایی و مخابرات، کانادا پیشرفت‌های زیادی داشته است. توجه به مراکز آموزشی و تربیت نیروهای نخبه دانشجویی نیز از جمله برنامه‌های کانادا برای رشد هر چه بیشتر در زمینه تولید فناوری است.

8. سوئد

کشور سوئد هم در زمینه تولید فناوری‌های تلفن‌های هوشمند معروف است. همین پیشتاز بودن و رشد فناوری در سوئد بود که باعث شد در بحران اقتصادی سال 2008 از گزند رکود دور بماند. فناوری‌های مخابراتی در کشور سوئد بسیار پیشرفته است. پیشرفته ترین فناوری های دنیا در زمینه ارتباطات هم در این کشور تولید می‌شوند.

9. آلمان

هیچ کشوری در اروپا، ثروتمندتر از آلمان نیست. این کشور ثروتمند در زمینه فناوری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از جنگ جهانی دوم تا کنون این کشور در تولید سلاح‌های پیشرفته بسیار موفق بوده است. اشعه اکس، انواع تجهیزات پیشرفته درمانی و… هم باعث شده که آلمان یکی از کشورهای جهان با پیشرفته ترین ابزارها و تولیدات به شمار برود.

پیشرفته ترین فناوری های دنیا - کانادا

10. سنگاپور

دولت سنگاپور زمینه‌های رشد و تربیت فعالیت‌هایی را که به تولید محصولات فناوری می‌پردازد به شدت مهیا کرده است. یکی از اقدامات مهم این کشور، ایجاد ارتباطی تنگاتنگ میان علم و صنعت بوده است. بسیاری از تولیدات و محصولات جدید فناوری با وجود این ارتباط سریعا روانه بازارها می‌شوند. دانشگاه‌های مختلف سنگاپور هم در زمینه رشته‌های مهندسی بسیار قوی عمل می‌کنند. سالانه تعداد زیادی از افراد با هدف بهره‌مندی از مزایا و کیفیت دانشگاه‌های سنگاپوری راهی این کشور می‌شوند.

اگر قصد اخذ ویزای شینگن را دارید، کارشناسان ما در پیمنت24 آماده راهنمایی و پاسخ‌دهی به شما هم‌وطنان عزیز هستند. همچنین با استفاده از خدمات پرداخت با ویزا کارت می‌توانید کلیه پرداخت‌ها یا رزرو آنلاین هتل‌ها و پرداخت هزینه‌های گرفتن وقت سفارت را به آسانی انجام دهید. رزرو آنلاین پرواز و ارسال و دریافت پول از خارج از کشور از دیگر خدماتی است که برای مهاجران و مسافران عزیز فراهم شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان