«سیزیف» و «نامبرده» مهمانان تازه تماشاخانه ایرانشهر با طعم حاشیه

نمایش‌های «سیزیف» به کارگردانی محمد برهمنی و «نامبرده» به کارگردانی علی‌اصغر دشتی شامگاه چهارشنبه ۲۵ مهرماه در سالن استاد سمندریان در حالی روی صحنه رفته‌اند که برخی نسبت به انتخاب «سیزیف» در ایرانشهر معترض هستند.

«سیزیف» و «نامبرده» مهمانان تازه تماشاخانه ایرانشهر با طعم حاشیه

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نمایش‌های «سیزیف» به کارگردانی محمد برهمنی و «نامبرده» به کارگردانی علی‌اصغر دشتی شامگاه چهارشنبه 25 مهرماه در سالن استاد سمندریان و به ترتیب در ساعت‌های 18:30 و 21 اجرای عمومی خود را با استقبال مخاطبان آغاز کردند.

نمایش‌های «سیزیف» با بازی مهدخت مولایی و اسماعیل گرجی به کارگردانی محمد برهمنی در حالی در سمندریان روی صحنه رفته است که خبری از حضور نام برهمنی در فهرست انتظار ایرانشهر نبوده است. انتشار ویدئویی از تمرین نمایش «بینوایان» و حضور برهمنی در تمرین‌های این نمایش پرسروصدا این شائبه را به وجود آورده است که برهمنی به واسطه رابطه‌اش با برخی افراد موفق به حضور در ایرانشهر شده است.

محمد برهمنی در فضای حرفه‌ای پیش از این نمایش «زندگی در تئاتر» را در تماشاخانه انتظامی و شهرزاد روی صحنه برده بود. حضور نوید محمدزاده در مقام تهیه‌کننده در «سیزیف» این وضعیت را پیچیده‌تر هم کرده است.

در زمان اجرای اولیورتویست نیز حضور کاوه آهنین‌جان در ایرانشهر و همزمانی بازیش در نمایش پارسایی شائبه‌برانگیز بود و این در حالی بود که حسین پارسایی با وجود اعلام به خبرنگاران مبنی بر در اختیار گذاشتن مستندات کافی درباره خطا بودن این شائبه، هیچگاه مدارک کامل حضور آهنین‌جان را در اختیار خبرنگاران قرار نداد.

«نامبرده» نیز با بازی آتیلا پسیانی، نگار جواهریان، پانته‌آ پناهی‌ها، علی باقری، اصغر پیران، رامین سیار دشتی، ایلناز شعبانی و حمید حبیبی‌فر در سالن استاد سمندریان اجرای عمومی خود را آغاز کرد.

پناهی‌ها شب گذشته در یک رشته پیام اینستاگرامی نسبت به برخی رویدادهای ژورنالیستی اعتراض کرده است. اگرچه خانم پناهی‌ها اشاره مستقیمی به موضوع خاصی نکرده است؛ اما به نظر می‌رسد اعتراض او به هجمه علیه بینوایان و نمایش خود، «در ستایش تئاتر» باشد که برخی آن را استفاده نادرست از یک فرصت دولتی دانسته بودند.

نمایش‌های «سیزیف» و «نامبرده» مطابق با جدول زمان‌بندی‌شده تا روز دوشنبه 28 آبان ماه در سالن استاد سمندریان به صحنه می‌روند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان