ترکیه که حتی یک معدن مس ندارد ده‌ها برابر ایران کابل صادر می‌کند

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی&#۱۶۰;ایران با بیان اینکه امروزه کشورهایی کوچک مانند عمان و امارات شرکت های بزرگ و مطرحی در حوزه کابل دارند، گفت: ترکیه و عربستان سعودی که حتی یک معدن مس ندارند ده ها برابر ایران صادرات دارند.

ترکیه که حتی یک معدن مس ندارد ده‌ها برابر ایران کابل صادر می‌کند

به گزارش خبرنگار  اقتصادی خبرگزاری تسنیم،کنگره سالانه فدراسیون جهانی کابل2018 با تمرکز بر صنعت کابل خاورمیانه در شهر مسقط برگزار شد. نمایندگان بیش از ده کشور دنیا از جمله ایران امارات ترکیه قطر عربستان که بیش از 70 درصد تولید کابل را در اختیار دارند در  این کنگره  حضور دارند.

علیرضا کلاهی صمدی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به عنوان نماینده ایران در این کنگره با اشاره به ظرفیت بالقوه ایران و سهم بالای منابع مس افزود؛قطعا سرمایه گذاری خارجی و تشکیل کنسرسیوم از شرکت بزرگ تولیدکننده کابل در ایران سهم تولید کابل در خاورمیانه را افزایش میدهد .

این درحالی است تمرکز کنگره جهانی کابل ،افزایش سهم تولید در خاورمیانه را هدفگذاری کرده است. از این رو میتوان با تسهیل شرایط سرمایه گذاری و شفافیت حقوق مالکیت، نگاه سرمایه گذاران خارجی را برای حضور در ایران جلب کرد.

وی افزود:امروزه کشورهایی کوچک مانند عمان و امارات دارای شرکت های بزرگ و مطرح در این حوزه میباشند و ترکیه و عربستان سعودی که حتی یک معدن مس ندارند ده ها برابر ما صادرات دارند.

به گفته علیرضا کلاهی؛یکی از دلایل این عدم موفقیت ایران در صنعت ،جدا بودن از زنجیره تامین جهانی و از دست دادن فرصت های یادگیری و بهبود عملکرد که موجب فاصله گرفتن از این صنعت جهان که در  اختیار مدیران می‌گذارد می‌باشد.

وی افزود: تنشهای داخلی و خارجی یک مانع شکل گیری مشارکت های خارجی در این حوزه شد.

کلاهی در این نشست تاکید کرد؛بخش خصوصی ایران تمایل فراوانی برای تولید مشترک و انتقال تکنولوژی دارد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان