بیمارستان‌ها مجاز نیستند تجهیزات پزشکی فاقد کیفیت را خریداری کنند

روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد: بیمارستان‌‌های دولتی مکلف هستند تجهیزاتی که در سامانه ‏imed‏ اعلام و قیمت گذاری شده را خریداری کنند

بیمارستان‌ها مجاز نیستند تجهیزات پزشکی فاقد کیفیت را خریداری کنند

روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد: بیمارستان‌‌های دولتی مکلف هستند تجهیزاتی که در سامانه ‏imed‏ اعلام و قیمت گذاری شده را خریداری کنند.

به گزارش به نقل از فارس، روابط عمومی وزارت بهداشت به بخشی از اظهارات عباس مه، رییس انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی پاسخ داد.

رییس انجمن تولید کنندگان و وارد کنندگان تجهیزات پزشکی روزهای گذشته با بیان اینکه به دلیل بدهی بیش از حد مراکز درمانی به تولیدکنندگان و با هدف کاهش هزینه‌ها، اخیراً مراکز درمانی گرایش به سمت استفاده از کالاهای بی‌کیفیت ارزان دارند گفته بود: این مراکز اگر چه در ظاهر هزینه مصرف را کاهش داده‌اند ولی در واقع موجب مخاطرات جانی بسیار زیادی برای بیماران، کادر پزشکی و چند برابری هزینه‌ درمان شده‌‌اند.

پاسخ روابط عمومی وزارت بهداشت به شرح زیر است:

اینکه گفته شود بیمارستان ها دنبال محصولات و تجهیزات پزشکی بی کیفیت هستند از اساس حرف درستی نیست به دلیل اینکه در حوزه سلامت تجهیزات پزشکی و دارویی موجود در بازار تحت نظارت و کنترل وزارت بهداشت است و بررسی کیفی می شوند.

محصولات بی‌کیفیت اساسا در بازار وجود ندارند مگر اینکه به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده باشند. همچنین لازمه پرداخت وجه توسط مراکز درمانی، اصیل بودن کالا و تامین آن از مسیر قانونی است به نحوی که سیستم های مالی امکان پرداخت وجه برای محصولات تجهیزات پزشکی غیراصیل را ندارند و این حرف که بیمارستان ها به دنبال محصولات و تجهیزات پزشکی بی کیفیت هستند، مورد تأیید وزارت بهداشت نیست.

لازم به ذکر است، هیچ کدام از بیمارستان‌ های دولتی، ‏خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی مجاز نیستند وسیله یا تجهیزات پزشکی فاقد کیفیت را خریداری کنند و بیمارستان‌‌های دولتی نیز مکلف هستند تجهیزاتی که در سامانه ‏imed‏ اعلام و قیمت گذاری شده را خریداری کنند، مردم نیز مطمئن باشند تجهیزاتی که در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود با کیفیت ‏و استاندارد است.

کشف تجهیزات پزشکی تاریخ مصرف گذشته

گفتنی است؛ یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی طی روزهای گذشته طی اظهاراتی گفته بود: در گشت‌های مشترک تعزیرات استان تهران مقدار قابل توجهی تجهیزات پزشکی تاریخ مصرف گذشته و غیراستاندارد کشف و در محل معدوم شد. همچنین یک واحد به دلیل عدم ثبت محصولات در سامانه تجهیزات پزشکی و داشتن داروهای تاریخ مصرف گذشته، تا رسیدگی کامل به پرونده پلمب شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان