صالحی‌امیری : ۳ عامل اصلی در موفقیت ایران در المپیک جوانان نقش داشت/ دختر جودوکار ایران حاضر نشد ارزش‌های اسلامی را فدا کند

رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک دلایل موفقیت کاروان ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۱۸ جوانان را عنوان کرد.

صالحی‌امیری : 3 عامل اصلی در موفقیت ایران در المپیک جوانان نقش داشت/ دختر جودوکار ایران حاضر نشد ارزش‌های اسلامی را فدا کند

سید رضا صالحی‌امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درخصوص عملکرد کاروان ایران در المپیک جوانان و صعود 17 پله‌ای در جدول توزیع مدال نسبت به دوره گذشته اظهار داشت: 3 عامل عامل کسب این نتیجه بود. اولین عامل خودباوری و روحیه اقتدار و غرور ایرانی در دختران و پسران ما بود. دومین عامل وحدت موجود میان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیو‌ن‌هاست که این فضای رشد را ایجاد کرد تا شاهد جهش و رشد ورزش قهرمانی باشیم. سومین عامل نگاه به آینده و سرمایه‌گذاری روی جوانان بود که باعث آنچه شد که در آرژانتین شاهد آن بودیم.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان افزود: با توجه به نتایج اخیر در المپیک جوانان، باید شاهد نتایج درخشان ورزشکاران‌مان در المپیک 2020 باشیم و جوانان این سرزمین در آینده خواهند درخشید. همه اینها محصول خون شهدا و تلاش جانبازانی است که برای شرف و استقلال این کشور از خودگذشتگی کردند که باید قدردان آن باشیم.

 صالحی‌امیری تصریح کرد: نکته مهمی که من در این بازی‌ها از نزدیک شاهد بودم، حفظ ارزش‌های اسلامی و انسانی از سوی ورزشکاران بود. دختران ما مقابل دوربین‌های دنیا با حجاب و حفظ ارزش‌های اسلامی ظاهر شدند.  وقتی در مسابقه جودو برابر حجاب نماینده ایرانی یعنی مارال مردانی مقاومت کردند، او صحنه مسابقه را ترک کرد و حاضر نشد ارزش‌های اسلامی را فدا کند.

وی گفت: باید این دستاوردها را از این منظر نگاه کنیم که در المپیک جوانان فرهنگ و دختران ایرانی به 206 کشور معرفی شدند و علاوه بر حفظ ارزش‌های اسلامی، تاکید بر شادی مردم و غرور ملت و هویت ایرانی نیز اهمیت زیادی داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان