دستگیری ۶ مظنون شهادت محیط‌بان باشقره

۶ مظنون حادثه پارک ملی گلستان دستگیر شدند؛ حادثه ای که با کشتار دو میش آغاز شد، با درگیری خونین محیط‌بانان و متخلفان ادامه یافت و متأسفانه به شهادت یک محیط‌بان و مصدومیت یک محیط‌بان و دو همیار انجامید.

دستگیری 6 مظنون شهادت محیط‌بان باشقره

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ جمشید محبت‌خانی - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گلستان در گفت‌وگو با تسنیم، از دستگیری 6 مظنون مرتبط با شهادت محیط‌بان تاج‌محمد باشقره خبر داد و گفت: وضعیت سلامت مجروحان درگیری روز گذشته شامل یک محیط‌بان و دو همیار محیط زیست رضایت‌بخش است و بررسی‌ها برای دستگیری سایر مظنونان ادامه دارد.

به‌گفته محیط‌بانان، ساعت 4 صبح چهارشنبه، گروهی 8نفره از متخلفان سابقه‌دار طی درگیری با مأموران محیط زیست در پارک ملی گلستان، با شلیک مستقیم گلوله به قلب محیط‌بان تاج‌محمد باشقره وی را به‌شهادت رساندند. این متخلفان که سابقه کیفری دارند و دو ماه پیش با کلاشنیکف در پارک ملی گلستان دستگیر شده بودند، در درگیری صبح روز گذشته یک محیط‌بان دیگر و دو همیار محیط زیست را هم با ضربات چاقو مجروح کردند. این متخلفان سپس لاشه دو میش را که کشته بودند رها کرده متواری شدند.

پیکر شهید باشقره، یکصد و بیست و سومین شهید راه طبیعت سرزمینمان، ساعاتی پیش بر روی دستان مردم و مسئولان در گنبدکاووس تشییع و سپس در زادگاهش، روستای کوچک خرطوم به خاک سپرده شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان