جذب بیش از ۴ برابری نیروی اداری نسبت به قاضی در قوه قضائیه

طبق آمار ارائه شده توسط معاون منابع انسانی قوه قضائیه، جذب نیروی اداری در این قوه طی ۶ سال، بیش از ۴ برابر جذب قاضی در قوه قضائیه بوده است.

جذب بیش از 4 برابری نیروی اداری نسبت به قاضی در قوه قضائیه

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام علی‌رضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه در نشست خبری صبح امروز خود که همزمان با برگزاری آزمون عمومی جذب قاضی برگزار شد، گفت: طی برنامه پنج ساله پنجم و سال اول برنامه ششم توسعه 300 هزار نفر در آزمون های قوه قضائیه شرکت کرده‌اند، 4 هزارو 100 نفر در آزمون‌های قضاوت قبول و 3 هزار و 100 نفر آنها جذب شده‌اند که هزار نفر از این تعداد را دانشجویان علوم قضایی و بورسیه‌ها تشکیل می‌دهند.

وی  70 درصد جذب شدگان را دانشگاهی و 30 درصد آنها  را حوزوی اعلام کرد.

امینی با اشاره به اینکه در این مدت بالغ بر 14 هزار نیروی اداری نیز جذب شده‌اند، افزود: 2 هزار و 100 نفر نیز بازنشست شده‌اند که سالانه 200 قاضی و هزار نفر کادر اداری بازنشسته می‌شوند.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه در خصوص جذب اختصاصی نخبگان به عنوان قاضی نیز با اشاره به اینکه ثبت‌نام در این آزمون ادامه دارد، افزود: کسانی که دارای معدل بالا هستند از این طرق جذب می‌شوند.

وی با بیان اینکه به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، 12 قاضی فعالیت می‌کند، افزود: هر قاضی دادسرا 170 پرونده و هر قاضی در محاکم ماهانه 130 پرونده را رسیدگی می‌کند. نسبت کادر اداری به قضایی 3 به 1 است.

امینی تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون جذب عمومی سال 1397 را که اکنون در 22 استان کشور در حال برگزاری است 30 هزار نفر اعلام کرد و افزود: افراد قبول شده در این مرحله، 30 آذرماه در آزمون تشریحی شرکت خواهند کرد و نتایج نهایی نیز در نیمه بهمن‌ماه اعلام خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با شروع روند مصاحبه‌های تخصصی و تست‌های شخصیت و روانشناسی روند جذب قبول‌شدگان تا خردادماه 1398 خاتمه یابد و بتوانند گزینش شوند.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه افزود: در مرحله آزمون شخصیت 40 درصد از افراد رد می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان