سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با «تابناک»:

خانواده‌هایی با درآمد کمتر از ۳ میلیون بسته حمایتی می‌گیرند

محسنی بندپی توضیح داد: حمایت اجتماعی از جامعه هدف یاد شده به صورت سبد کالایی از اقلام مورد نیاز و اساسی جامعه خواهد بود و قرار نیست که این کمک ها به صورت نقدی پرداخت شود. بنابراین مبلغی که در کارت بانکی سرپرستان خانوار در قالب حمایت اجتماعی واریز می شود، به صورت نقدی قابل برداشت نیست و تنها برای تامین اقلام اساسی سبد کالایی قابل هزینه است.

هرچند تاکنون خبرهای متعددی درباره اقلام تشکیل دهنده، میزان قیمتی و جامعه هدف مشمول دریافت بسته حمایتی مورد نظر دولت اعلام شده است، اما سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید می کند که اگرچه پیشنهاداتی تا کنون ارائه شده، اما در خصوص جامعه هدف، مقدار و میزان تکرار در ارائه بسته حمایتی در جلسه روز یکشنبه هیات دولت تصمیم گیری خواهد شد.

«انوشیروان محسنی بندپی» در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» درباره جزئیات بسته حمایتی برای اقشار مختلف جامعه با توجه به ایجاد شرایط نامساعد اقتصادی برای کشور، اظهار کرد: باتوجه به تصمیماتی که تاکنون گرفته شده، سرپرستان خانوار با درآمد کمتر از 3 میلیون، مشمول سبد کالا می شوند، اما جمعیت تحت پوشش و مبلغ قابل شارژ در کارت های این افراد در نشست روز یکشنبه هیات دولت نهایی خواهد شد.

خانواده‌هایی با درآمد کمتر از 3 میلیون بسته حمایتی می‌گیرند/ تصمیم‌گیری درباره جزئیات بسته حمایتی در جلسه یکشنبه دولت/ بجای پول، مردم کالا دریافت می‌کنندوی درباره اینکه چه افرادی مشول دریافت این بسته های حمایتی خواهند شد و میزان جمعیتی آنها چقدر است نیز  افزود: مطابق آنچه تاکنون تصمیم گیری شده است، قرار بر این است تا جامعه کارگران، حقوق بگیران سرپرست خانوار با دریافتی کمتر از 3 میلیون تومان، بازنشستگان و مستمری بگیران، افراد تحت پوشش کمیته امام (ره)، سازمان بهزیستی و نهادهای حمایتی مورد حمایت اجتماعی دولت قرار بگیرند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سئوال که پیش بینی برای دریافت این بسته های حمایتی توسط افرادی که تحت پوشش نیستند و دارای بیمه هم نیستند، اما شرایط درآمدی و اقتصادی مناسبی ندارند که البته کم هم نیستند، چگونه است؟ تصریح کرد: بر اساس آنچه اشاره شد و پیش بینی هایی که صورت گرفته، ممکن است اقشار نیازمندی وجود داشته باشند که پیش از این شناسایی نشده اند و البته تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی هم قرار نگرفته اند که این گروه از جامعه نیز مشمول دریافت سبد کالا پیش بینی شده از سوی دولت خواهند بود.

وی در پاسخ به این سئوال که قرار است مکانیزم این بسته حمایتی چگونه باشند، آیا این کمک ها در قالب نقدی به جامعه هدف پرداخت خواهد شد و کارت های در نظر گرفته شده نقدا شارژ می شود یا اینکه در ازای مبلغ شارژ شده فقط امکان تهیه کالاهای در نظر گرفته شده است؟  گفت:  هرچند در خصوص مکانیزم‌ حمایت از اقشار مختلف جامعه در قالب کالاکارت، سبد غذایی یا کوپن الکترونیک قرار است در سطح دولت تصمیم گیری شود، اما احتمالا این مکانیزم به صورت ارائه کالا باشد.

محسنی بندپی توضیح داد: حمایت اجتماعی از جامعه هدف یاد شده به صورت سبد کالایی از اقلام مورد نیاز و اساسی جامعه خواهد بود و قرار نیست که این کمک ها به صورت نقدی پرداخت شود. بنابراین مبلغی که در کارت بانکی سرپرستان خانوار در قالب حمایت اجتماعی واریز می شود، به صورت نقدی قابل برداشت نیست و تنها برای تامین اقلام اساسی سبد کالایی قابل هزینه است.

وی یادآور شد: همانطور که پیشتر توضیح دادم، قرار است بر اساس برنامه ریزی انجام شده سرپرستان خانوارهایی که دارای درآمد کمتر از 3 میلیون تومان در ماه دارند، مشمول دریافت این بسته های حمایتی از سوی دولت شوند  که تلاش کردیم این خانوارها را با ضریب اطمینان بالا شناسایی کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: قرار است در جلسه روز یکشنبه هیأت دولت در مورد جامعه هدف، میزان مبلغ و دفعات شارژ اعتبار کارت‌های بانکی که از طریق آن می توان کالاهای در نظر گرفته شده را تا پایان سال خریداری کرد، مشخص و نهایی شود.

وی همچنین در مورد سفر استانی اخیر به خراسان شمالی گفت: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان معین این استان در ستاد اقتصاد مقاومتی فعالیت می کند، بنابراین بنده تحت همین عنوان به این استان سفر کردم تا ضمن بررسی مسائل، موضوعات و موانع انجام طرح ها در جریان آخرین تحولات استان از ناحیه فعالیت های یاد شده قرار بگیرم.

محسنی بندپی ادامه داد: پس از اجرای طرح های مذکور در استان خراسان شمالی نرخ بیکاری در این استان 1.8 کاهش پیدا کرده است. همچنین 70 درصد از اعتبارات لازم برای اجرای طرح ها از ناحیه ایجاد مشاغل روستایی و خانگی در اختیار استان قرار گرفته است که در این سفر پیرامون این موضوعات نیز بحث ها و بررسی های لازم صورت گرفت.

وی همچنین عنوان کرد: استان خراسان شمالی از استان هایی است که  در آن افراد آسیب دیده ناشی از اعتیاد زیاد است. بر همین اساس مرکز جامع توانبخشی و توانمندسازی معتادان در این سفر راه اندازی شد. در این مرکز افراد آسیب دیده از این ناحیه پس از رسیدن به سلامتی و پاکی، به برخی بنگاه ها معرفی می شوند و در بنگاه های اقتصادی که اموزش دیده اند، مشغول بکار می شوند و اگر این پاکی ادامه دار باشد، حمایت های بیشتری از آنان صورت می گیرد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از بازدید از کارخانه پتروشیمی در استان خراسان شمالی خبر داد و خاطر نشان کرد: این کارخانه که بالغ بر 1500 در نفر آن مشغول بکارند، روزانه 1500 تن اوره تولید و علاوه بر تامین نیازهای کشور، بخشی از تولیدات خود را به سایر کشورها صادر می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان