هشدار چین به آمریکا: ارز را سیاسی نکنید

سخنگوی وزارت خارجه چین کاهش نرخ یوان به عنوان ابزاری در مناقشات تجاری را رد کرد و به آمریکا نیز هشدار داد که به قانون بازار و واقعیات عینی احترام گذاشته و مساله نرخ ارز را سیاسی نکند.

هشدار چین به آمریکا: ارز را سیاسی نکنید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، 'لو کانگ' روز جمعه در پکن اظهار کرد چین به عنوان کشوری مسئولیت شناس بارها بر عدم کاهش عمدی ارزش یوان جهت کسب پیروزی در رقابت با دلار و سایر ارزهای خارجی تاکید کرده است.
وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه با انتشار گزارش نیم ساله درباره سیاست نرخ ارز، چین را به عنوان کشور کنترل کننده نرخ ارز تعیین نکرد در این گزارش همچنین آمده است که آمریکا اقدامات چین را در زمینه نرخ ارز تحت نظارت جدی قرار می دهد.
سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره نیز اظهار داشت که کشورش به این گزارش توجه دارد.
لوکانگ عنوان کرد نتیجه‌گیری گزارش یاد شده درباره تعیین نکردن چین به عنوان کشور کنترل‌کننده نرخ ارز با واقعیت و شناخت مشترک جامعه جهانی هماهنگ است.
وی همچنین بر ادامه اصلاحات نظام نرخ ارز و تکمیل آن و حفظ نرخ ارز یوان در سطح منطقی و متعادل تاکید کرد.
نرخ یوان در برابر دلار و یورو در سه ماهه گذشته و به دنبال افزایش تنش های جنگ تجاری دو کشور حدود 5 درصد کاهش یافته است.
سخنگوی وزارت خارجه چین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت روابط پکن و سیدنی تاکید کرد چین امیدوار است استرالیا با چین همسو حرکت کرده و بر اساس اصول احترام متقابل و برابری به توسعه روابط دو جانبه در مسیر درست بپردازند.
نخست وزیر استرالیا چندی پیش در بازدید از مجتمع مسکونی چینی‌تبارها در سیدنی گفته بود دولت استرالیا فرصت ارایه خدمات به چینی‌تبارهای مقیم این کشور را غنیمت شمرده و از دانشجویان، سرمایه گذاران و گردشگران چینی استقبال می کند.
لوکانگ تصریح کرد: دو کشور باید به طور سازنده اختلافات را کنترل کنند ایجاد روابط محکم بین دو کشور با منافع دو طرف همراه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان