ایجاد تسهیلات برای ورود ارز و طلا به کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایجاد تسهیلات برای ورود ارز و طلا به کشور جزء پیشنهادات مطرح شده در کمیسیون اقتصادی مجلس برای برون‌رفت از وضع موجود است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایجاد تسهیلات برای ورود ارز و طلا به کشور جزء پیشنهادات مطرح شده در کمیسیون اقتصادی مجلس برای برون‌رفت از وضع موجود است.

علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تاکید بر ضرورت ایجاد تسهیلات برای ورود ارز و طلا به کشور، اظهار داشت: از ابتدای ایجاد ناپایداری در بازار ارز و مطرح شدن بحث وضع تحریم‌های جدید از سوی آمریکا، ضرورت این مسئله مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ایجاد تسهیلات برای ورود ارز و طلا به کشور جزء پیشنهادات مطرح شده در کمیسیون اقتصادی مجلس برای برون‌رفت از وضع موجود است، ادامه داد: متأسفانه دولت به این مسئله مهم چون بسیاری از موضوعات دیگر توجه لازم نکرد و حتی محدودیت‌هایی را برای ورود ارز به کشور ایجاد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: البته پس از تذکرات متعدد، دولت به این نتیجه رسید که اعمال محدودیت‌ در ورود ارز و طلا به کشور به هیچ‌وجه منطقی نیست و در شرایط فعلی باید حداکثر تسهیلات ممکن را برای این مسئله مهم فراهم کند.

کریمی با اشاره به اینکه از سوی دیگر سرمایه ایرانیان خارج از کشور ظرفیت خوبی برای تأمین ارز است، افزود: همچنین برخی از شرکت‌های صادراتی ما در حساب‌های بانکی خود در خارج از کشور ارز زیادی دارند و باید تمهیداتی برای انتقال این سرمایه‌ها به کشور بدون هیچ محدودیتی فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد ورود ارز کاغذی و طلا به کشور منجر به افزایش عرضه ارز در بازار و کاهش قیمت آن خواهد شد، خاطرنشان کرد: البته واردات ارز و طلا باید مطابق با مقررات بانک مرکزی و قوانین مبارزه با پولشویی باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان