احمد خاتمی: ۱۲میلیون یمنی در آستانه قحطی اند

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه موج‌سوران بر خواسته‌های مردم به دنبال صید ماهی خیانت هستند، گفت: مشکلات با حاشیه‌سازی و دعوا حل نمی‌شود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه موج‌سوران بر خواسته‌های مردم به دنبال صید ماهی خیانت هستند، گفت: مشکلات با حاشیه‌سازی و دعوا حل نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوا، گفت:به عنصر تقوا نبایدنگاه حاشیه‌ای داشت بلکه باید به عنوان عنصر زندگی‌ساز به آن نگاه کرد.

وی با بیان اینکه مراقب باشیم که سرمایه خودمان که همین هستی است را مفت نبازیم، ادامه داد: تفسیر به رای از سیر و سلوک نه تنها انسان را به خدا نزدیک نمی‌کند بلکه از خداوند دور می کند.

خاتمی با اشاره به ظهور عرفان‌های جدید اضافه کرد: این عرفان‌ها نه تنها انسان را به خدا نزدیک نمی‌کند بلکه انحراف از سیر و سلوک است؛ شیادان سعی دارند با این عرفان‌های انحرافی چهره اسلام را مخدوش کنند. خروجی این عرفان‌ها بریدن از خانواده، جامعه و نظام اسلامی است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان تصریح کرد: ما طرفدار عرفانی هستیم که پیامبر (ص) تبیین کرده و امیرالمومنین(ع) رأسش بود و امام حسین(ع) با رفتارش تبیین کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: آنکه دعوت به بریدن از انقلاب و اسلام می‌کند عرفانش قلابی و بی‌اثر است که باید مراقب باشیم ما را به دام انحراف نیندازند.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه حرص آمریکاپسند داشتن با سیر و سلوک در تضاد است بلکه باید دست در دست هم از مشکلات عبور کنیم، افزود: در مواضع سیاسی واقعاً حجت شرعی‌مدار باشیم؛ اینکه حزب و باند چه می‌گویند مهم نیست، فردای قیامت باید پاسخ‌گو باشیم.

وی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت عمار یاسر از یاران پیامبر (ص)در سال 37 هجری وی را علمدار بصیرت در اسلام خواند و افزود: اول شهید تاریخ اسلام، مادر وی سمیه است، دوم شهید اسلام یاسر پدر او و سوم شهید عبدالله بن یاسر برادر عمار یاسر است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اعلام اینکه روز سه‌شنبه 1 آبان شهادت مرحوم حاج آقا مصطفی خمینی است، ابراز کرد: بزرگی که شهادتش بذر انقلاب را به ثمر نشاند.

خاتمی ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد آیت‌الله مهدوی‌کنی خاطرنشان کرد: این عالم بزرگوار اهل تقوا و سیاست بود و هر فردی می‌خواهد سیاست دینی را تجربه کند باید به روش زندگی آیت‌الله مهدوی کنی نگاه کند.

وی مراسم اربعین را رزمایش الهی دانست و ادامه داد: این رزمایش بیعت با آرمان‌های امام حسین (ع) و رزمایش عملی برای لبیک به امام حسین(ع) است. الحمدالله کشور برای این موضوع خوب بسیج شده و مردم و مسئولان تلاش دارند این رزمایش به خوبی انجام شود و امیدوارم همانند سال‌های گذشته این مراسم با شکوه‌ بیشتر برگزار شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود:رهبر معظم انقلاب در چند هفته گذشته در دیدارهای اخیر خود مطالب مهمی فرمودند ولی یک موضوع از سایر مطالب حائز اهمیت‌تر است آن هم فراخوان درباره الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت است.

آیت‌الله خاتمی، سند الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت را سندی محکم و متقن دانست که فرهیختگان آن را فراهم کرده‌اند، گفت:رهبر معظم انقلاب فرمودند این سند بالادستی است و مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی امنیت‌ملی، مجلس و دولت و تمام دست اندراکاران را موظف کردند به آن عمق بخشی داشته باشند.

وی ادامه داد: معنی این سند این است که نظام و انقلاب ماندنی است؛ آن کوته فکرانی که فکر می‌کنند نظام در شیب سقوط قرار دارد با این سند باید توجه داشته باشند که نظام در قله صعود است و از گردنه‌های سخت عبور می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به وضعیت معیشت و زندگی مردم اظهار داشت: مسئله اول کشور حل مشکلات معیشت مردم است، مسئولان و مردم باید به این موضوع متمرکز شوند و از درست کردن حاشیه‌، تنش و دعوا پرهیز کنند. البته مسئولان نباید با حاشیه‌سازی مردم را مشغول کنند.

خاتمی با تاکید بر اینکه راه حل برون رفت از مشکلات توکل بر خدا، قطع امید از بیگانگان و نگاه به داخل و ظرفیت‌های داخلی است، افزود: اطلاعت عملی از رهنمودهای رهبری، برنامه‌ریزی جهادی، مدیریت جهادی و وحدت ملت حول محور ولایت نیز از راه‌های برون رفت از مشکلات است.

وی با بیان اینکه مشکلات کشور با داد و بیدا حل نشده و نمی شود و در فضای آرام و صمیمی حل می‌شود، اضافه کرد: باید مراقب موج سوران خائن باشیم که به خواسته حق مردم سوار می‌شوند و می‌خواهند از آب گل آلود ماهی خیانت بگیرند. آنکه از فضای مجازی آلوده مردم را تحریک می‌کند، خیر مردم را نمی‌خواهد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به اسارت مرزبان در میرجاوه نیز گفت: در این عرصه نیروهای امنیتی، نیروهای مسلح و وزارت امور خارجه خوب عمل کردند و امیدواریم تلاش‌های آنها جواب دهد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: دولت و دستگاه دیپلماسی باید به همسایه شرقی (پاکستان) تذکر بدهند که تروریست‌ها در خاک این کشور مامن گزیده‌اند که این موضوع با حسن همچوراری سازگاری ندارد. حتی اگر نیاز است با همکاری دو جانبه کلک تروریست‌ها را بکنند.

خاتمی با اشاره به تصویب FATF در مجلس و با بیان اینکه این موضوع در مجلس تصویب شد اما دو مرحله دیگر برای تصویب نهایی آن باقی مانده است، عنوان کرد: شورای نگهبان اگر این موضوع را تصویب نکند این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود، اما تقاضای بنده از موافقان و مخالفان این است که عصبانی با موضوع برخورد نکنند این لایحه راه قانونی خود را طی می‌کند اینکه فضا را طوفانی و عصبانی کنیم مشکل حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: شورای نگهبان و تشخیص مصلحت نظام نیز باید بدانند سازمان‌های بین‌المللی قابل اعتماد نیستند و اخیراً نیز دبیر اجرای FATF گفته است هیچ تضمینی برای خروج ایران از لیست سیاه وجود ندارد نباید ما نیز به دست خودمان این طناب دار را به گردن خودمان بیندازیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: 40 سال پیش مردم این دزدان را از در بیرون کردند اما امروز آنها می‌خواهند از پنجره قوانین وارد کشور شوند که باید مراقب بود.البته رسانه‌ها و قلم به‌دستان نیز باید نقد مودبانه در این زمینه داشته باشند.

خاتمی به قتل احتمالی خاشقچی روزنامه‌نگار سعودی نیز اشاره کرد و گفت: این مسئله تاج و تخت آل سعود را به لرزه درآورده و هویت آل سعود را نشان داد اینها آل قتل، غارت و جنایت هستند پرونده سیاهی در این زمینه دارند.

وی با بیان اینکه 12 میلیون یمنی در آستانه قحطی هستند و جهان چشم به این موضوع بسته است، ادامه داد:آمریکا نیز تلاش می‌کند این قصه را ماست مالی کند وزیر خارجه این کشور به عربستان رفته و دولت جبار عربستان با خرج دلار سعی در به انحراف کشاندن موضوع دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد:آمریکا دلش برای ده‌ها میلیاردی که از گاو شیرده عربستان کسب می‌کند، می‌سوزد؟ خاک بر سر آل سعود که این قدر آمریکا آنها را تحقیر می‌کند اما همچنان آنها نوکر هستند.

خاتمی افزود: این توفانی که به پا شده دامن آمریکا و آل سعود را خواهد گرفت و امیدواریم از این ضربه‌ای که خواهند خورد آل سعود به آل سقوط تبدیل شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان