او برای وزیر نشدن تلاش می کند!

در حالی که با نزدیک شدن به زمان اعلام نامزد نهایی تصدی وزارت اقتصاد گمانه زنی ها به بالاترین حد خود رسیده ، در پدیده ای نادر یکی از گزینه های مورد اجماع بر خلاف تصور تلاش گسترده ای برای معرفی نشدن خود در پیش گرفته است!

به گزارش «تابناک» بر اساس اعلام مشترک مجلسی ها و دولت گزینه های رئیس جمهور برای وزارت خانه های اقتصاد، صمت و تعاون، کار و رفاه و کسب رای اعتماد تا هفته دیگر معرفی خواهند شد. در این میان وزارت اقتصاد به عنوان یکی از کلیدی ترین وزارتخانه های کابینه بیشتر در کانون توجه قرار دارد . فرهاد دژ پسند، شاپور محمدی و سید رحمت الله اکرمی سه گزینه ای هستند که در گمانه زنی های رسانه ای بیشتر مورد توجه قرار دارند اما در اتفاقی نادر، سرپرست کنونی این وزارتخانه به شدت تلاش می کند او گزینه نهایی رئیس جمهور نباشد!

بر اساس شنیده ها اکرمی به واسطه سابقه طولانی در نهادهای اقتصادی به ویژه وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه و به طور خاص حضور قریب به یک دهه ای او در جایگاه خزانه داری کل کشور از شانس بیشتری برخوردار است.

در حالی که، شخصیت و مدل مدیریتی اکرمی از او چهره ای معتدل و بی حاشیه معرفی کرده و توانسته اجماعی میان دولت و مجلس برای معرفی او ایجاد کند اکرمی از این موضوع احتراز کرده و به شدت تلاش می کند تا او گزینه نهایی نباشد!

شنیده شده دلیل اصلی عدم پذیرش این مسولیت، حساسیت ویژه مدیریت خزانه در دوران تحریم های جدید و باور اکرمی به بهره گیری از نیروهای جوان تر در هیات دولت است . حال باید دید آیا رئیس جمهور و یا اکرمی کدام یک میتوانند دیگری را قانع کنند و اینکه تا هفته آتی بار دیگر معرفی اعضای جدید کابینه به تاخیر خواهد افتاد و یا تکلیف ترمیم کابینه دولت دوازدهم روشن خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان