مقدار کالری مصرف روزانه برای زنان و مردان

سوالی که همیشه برای اغلب افراد پیش می آید، این است که مقدار کالری لازم برای بدن در هر روز چقدر است؟ جواب این سوال برای همه افراد یکسان نیست. جنسیت، سن و فعالیت بدنی که هر روز انجام می دهید میزان کالری مورد نیاز بدن در هر روز را تعیین می کند.

اگر چه برخی از پارامترهای عمومی وجود دارد، اما تعیین مقدار مصرف روزانه کالری فرد دشوار است. حقیقت این است که سن، وزن، قد، شیوه زندگی و جنسیت، مقدار مصرف کالری روزانه را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل است که همه آنچه که درباره مصرف روزانه کالری توصیه شده است، بر اساس نتایج ازمایش های مختلف بر روی بدن اسان به دست آمده است. اما در حالت کلی می توان توصیه هایی را برای مقدار مصرف کالری روزانه ارائه کرد.

 

مقدار کالری روزانه

 

کالری مصرف روزانه برای زنان

زنان با توجه به سن آنها نیاز به مصرف روزانه کالری متفاوت دارند. با این حال، مقادیری وجود دارد که هر کس می تواند ان را با نیازهای خود سازگار کند. معمولا پزشکان توصیه می کنند روزانه 2000 کالری مصرف نمایید، اما شما به خاطر کار یا مسئولیت های خاصی که انجام می دهید، قادر به انجام آن نیستید. در حال حاضر ما قصد داریم کالری هایی را که زنان هر روز بر اساس سن و سطح فعالیت مصرف می کنند، تشریح کنیم:

زنان 19-30 سال: زنان بی تحرک باید حدود 1600 تا 2000 کالری مصرف کنند. کسانی که فعالیت متوسط ​​دارند باید تا 2200 کالری غذا بخورند و زنان که فعالیت بدنی زیادی دارند می توانند این مقدار را تا 2400 کالری داشته باشند.

زنان 30-50 سال: زنان بی تحرک باید حدود 1800 تا 2000 کالری مصرف کنند. اگر آنها فعالیت متوسط ​​داشته باشند، می توانند تا 200 کالری بیشتر جذب نمایند و اگر آنها مقدار زیادی ورزش کنند، می توانند مقدار 400 کالری دیگر نیز اضافه کنند.

زنان 50 سال به بالا: از این سن به بعد زنان چون شیوه آرام تری در زندگی دارند، باید مصرف خود را تا 1600 کالری داشته باشند. در صورت انجام فعالیت می توانند 1800 کالری و در صورت انجام ورزش های مختلف، مصرف تا 2200 کالری مانعی ندارد.

زنان باردار و شیرده: در دوران بارداری و شیردهی، شما باید به تمام این مقدارها 300 کالری اضافه کنید.

 

مقدار کالری روزانه زنان

 

کالری مصرف روزانه برای مردان

همانند زنان، مردان بسته به سن و شیوه زندگی خود نیاز به کالری مصرفی متفاوت دارند. همانطور که متوجه خواهید شد مردان نیاز به کالری بیشتری نسبت به زنان دارند.

مردان 19-30 سال: مردان کم تحرک باید 2000 تا 2400 کالری مصرف کنند. اگر آنها یک فعالیت متوسط ​​را انجام دهند، این رقم به 2600 یا 2800 افزایش می یابد. اگر آنها مقدار زیادی تمرین کنند، می توانند روزانه 3000 کالری بخورند.

مردان 30-50 سال: مردان بی تحرک باید در حدود 2200 کالری در روز مصرف کنند. با این حال، اگر آنها فعالیت متوسطی داشته باشند، این رقم به 2400 یا 2600 افزایش می یابد و اگر تمرینات زیادی انجام شود، می تواند به 2800 کالری برسد.

مردان 50 سال به بالا: از این سن به بعد مردان باید میزان کالری مصرفی خود را کاهش دهند و در صورتی که بی تحرک هستند، فقط تا 2000 کالری مصرف کنند. در صورت انجام فعالیت سبک و یا انجام ورزش های سنگین می توانند این عدد را نهایت به 2400 تا 2600 کالری برسانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان