فوتبال جهان؛ چلسی - منچستریونایتد؛ نبرد بزرگ با طعم «خاص»

فوتبال جهان - مانند ۳ فصل اخیر چهره اول بازی بزرگ هفته نهم لیگ برتر انگلیس کسی نیست غیر از یک نفر «خاص».

فوتبال جهان؛ چلسی - منچستریونایتد؛ نبرد بزرگ با طعم «خاص»

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نبرد آبی و قرمز لیگ برتر انگلیس شاید به اندازه جنگ لیورپول و منچستریونایتد یا دربی پرکینه لندن بین آرسنال و تاتنهام در تعاریف یک نبرد کلاسیک جای نگیرد اما از دهه 90 تا به حال بخش زیادی از خاطرات دراماتیک علاقه‌مندان فوتبال انگلیس را رقم زده است.

 این بار صد و هشتادو یکمین نبرد چلسی و منچستریونایتد ساعت 15 شنبه به وقت تهران در چارچوب هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به میزبانی چلسی می‌تواند احیای کامل تیم مورینیو را رقم بزند  و شاید هم مردان ساری با برتری مقابل میهمانشان، فرم مطلوب تیم رده دومی فصل جاری را حفظ کنند. وقوع این احتمالات به فرم و میزان آمادگی بازیکنان درون میدان بستگی دارد. 

شرایط بازیکنان 

ماتیچ، مک‌تومینی و شاو به دلیل آسیب‌دیدگی در بازی‌های ملی اخیر حاضر نشدند و معلوم نیست به بازی مقابل چلسی برسند. لینگارد، هررا و روخو دوران ریکاوری را پشت سر می‌گذارند و فلینی و دالوت هم نمی‌توانند مدت طولانی در بازی باشند چون هنوز مصدوم هستند. در سوی مقابل تنها غایب احتمالی چلسی، رودیگر، مدافع آلمانی مصدومش است.

مرد ویژه بازی 

 فراتر از نام بازیکنان، درست مانند نبردهای 2 فصل پیش چلسی و منچستریونایتد، چهره اول بازی ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی شیاطین سرخ نام دارد؛ مردی که قبلا 2 بار سرمربی آبی‌ها بوده و هر رویارویی‌اش با تیم سابق در هر لباسی حساسیت‌برانگیز به نظر می‌رسد. این بار مورینیو در شرایط حساسی قرار دارد و هرچند با تبدیل شکست به پیروزی مقابل نیوکاسل از خطر اخراج گریخت اما شکست در این بازی می‌تواند بار دیگر آقای خاص را تحت فشار قرار دهد.

 

 وضعیت جدول 

 چلسی یکی از 3 بالانشین 20 امتیازی است و بالاتر از لیورپول و پایین‌تر از منچسترسیتی در رده دوم قرار دارد. منچستریونایتد  13 امتیازی در رده هشتم به پیروزی جهت بهبود اوضاع نیاز مبرمی دارد.

 

رویارویی‌های قبلی 

در 180 بازی قبلی 2 تیم، منچستریونایتد 77 بار پیروز شده، 54 بار چلسی طعم برتری را چشیده و 49 رقابت هم برنده نداشته است. از جمله خاطره‌انگیزترین بازی‌های منچستریونایتد و چلسی می‌توان به برتری 5 بر 3 شیاطین سرخ مقابل آبی‌های لندن در بازی جام حذفی در سال 1998 اشاره کرد؛ جایی که آتش‌بازی کانتونا و شرینگهام، منچستریونایتد را با 5 گل پیش انداخت. ویالی، ستاره ایتالیایی و مربی - بازیکن وقت چلسی در 20 دقیقه آخر به زمین آمد و با زدن 2 گل و ارسال یک پاس گل از سنگینی شکست کاست. برتری 3 بر صفر چلسی در زمین منچستریونایتد در بازی رفت فصل 2002-2001 و جبران منچستریونایتد با همین نتیجه در بازی برگشت همان فصل در زمین چلسی هم در خاطره‌ها ماند؛ درست مانند برتری خانگی 2 بر صفر منچستریونایتد مقابل چلسی در فصل 2008-2007، آن هم 72 ساعت پس از اخراج مورینیو از چلسی!

نکات آماری 

* نبرد این 2 تیم در تاریخ لیگ برتر انگلیس 232 کارت زرد داشته است؛  یعنی 17 کارت زرد بیش از هر نبرد دیگری در این چارچوب!

*چلسی در صورت جلوگیری از شکست برای سومین بار در تاریخ حضورش در لیگ برتر در 9 بازی ابتدایی فصل بدون باخت می‌ماند. آن‌ها  2 بار در فصول 2006-2005 و 2015-2014، 9 بازی اول را نباختند و درنهایت قهرمان شدند.

*مورینیو در  4 بازی از 5 رقابت اخیر خارج از خانه‌ مقابل تیم‌های سابقش شکست خورده که از آن جمله می‌توان به 3 شکست متوالی مقابل چلسی اشاره کرد.

ترکیب احتمالی 

منچستریونایتد: دخه‌آ، والنسیا، لیندلوف، اسمالینگ، شاو، فرد، ماتیچ، پوگبا، راشفورد، سانچس و لوکاکو

چلسی: کپا، لوئیس، رودیگر، ژورگینیو، آلونسو، آسپلیکوئتا، کانته، کواچیچ، ویلیان، ازار و ژیرو

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان