بن سلمان نگران خلع شدن از ولیعهدی است

«محمد بن سلمان» که گمانه زنی هایی برای خلع وی از ولیعهدی شنیده می شود، از بیم کودتا علیه خود مانع از دیدار شاهزادگان عربستان با پدرش می شود.

بن سلمان

افشاگر پشت پرده خاندان سعودی جمعه شب فاش کرد؛ «محمد بن سلمان» که گمانه زنی هایی برای خلع وی از ولیعهدی شنیده می شود، از بیم کودتا علیه خود مانع از دیدار شاهزادگان عربستان با پدرش می شود.

به گزارش ایرنا، «مجتهد» در ادامه توئیت افشاگرانه خود نوشت: برخی دیگر از شاهزاده ها نیز از ترس بازداشت، نتوانستند به دیدار سلمان بروند و خنده دار آن که این جلسه های کوچک با شدید ترین تدابیر امنیتی زیر نظر قرار دارد؛ ضمن آنکه حاضران در کاخ نیز با خودروهای بسیار قدیمی، بدون گوشی همراه و با لباس های مندرس حضور یافته اند.

این فعال مدنی سعودی نوشت: ولیعهد عربستان بر خلاف عادات خود که معمولاً این روزها را در قایق های مجلل تفریحی اش سپری می کرد، از بیم کودتای آل سعود این روزها را در کاخ خود در ریاض بسر می برد.

وی ادامه داد: بن سلمان در اقدامی دیگر، شاهزادگان سعودی به ویژه کسانی که احتمالاً دست به کاری بزنند یا از سوی کشورهای خارجی برای این اقدامات در نظر گرفته شوند را تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داده است.

مجتهد با مردود دانستن اخبار منتشر شده رویترز مبنی بر این که اختیارات از بن سلمان گرفته شده، نوشت: ولیعهد شرایط را کاملاً زیر نظر دارد و در خصوص اختیاراتش، تغییری رخ نداده است.

وی افزود: از آن جایی که اطرافیان بن سلمان می بینند که وی برای نجات خود آماده می شود تا هر یک از قاتلان پرونده خاشقچی را برای حفظ خود، قربانی کند از همین رو، ترس شدیدی نزدیکان ولیعهد را در بر گرفته است.

بر اساس افشاگری مجتهد، ترس دیگر ولیعهد سعودی، کودتای مزدوران به خدمت گرفته شده شرکت بلک واتر است؛ به گونه ای که بن سلمان می ترسد این افراد، او را به حال خود رها کنند یا وی را بازداشت و به رهبران جدیدی سعودی تحویل دهند که به انتخاب برخی کشورهای غربی انتخاب خواهند شد.

این فعال مدنی همچنین اعلام کرد: «سعود القحطانی» مشاور ارشد کاخ سلطنتی از 9 اکتبر (17 مهر) در دفترش حاضر نشده است؛ وی همچنین در توئیتر حضور ندارد و فرد دیگری به جای وی در این شبکه اجتماعی مطلب می گذارد.

وی افزود: هنوز نقش واقعی القحطانی مشخص نیست، اما آنچه تایید شده است وی کینه شدیدی نسبت به خاشقچی داشت و دو تن از قاتلان این روزنامه نگار از افراد نزدیک به وی هستند، همچنین این مقام ارشد کاخ سلطنتی همزمان با این حادثه با گذرنامه دیگری به عنوان مسافر معمولی وارد ترکیه شده است.

جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی در 2 اکتبر (10مهر) پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد.

تمامی مدارک و شواهد ادعا شده در رسانه های ترکیه نشان می دهد نزدیکان بن سلمان که از طرف او به استانبول اعزام شده بودند، عامل قتل خاشقچی هستند و به نظر می رسد ادعای ریاض درباره دست نداشتن در قتل این روزنامه نگار صحیح نباشد.

از سوی دیگر، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد؛ عربستان قصد دارد برای نجات بن سلمان از این بحران «احمد العسیری» معاون سرویس امنیتی و اطلاعات خارجی این کشور را به عنوان مقصر قتل خاشقچی معرفی کند.

روزنامه لوفیگارو فرانسه نیز به نقل از یک منبع دیپلماتیک اخیراً نوشت: ممکن است 'خالد بن سلمان' سفیر کنونی عربستان در واشنگتن برای جانشینی برادرش محمد انتخاب شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان