۴ نکته برای چگونگی صحبت کردن با نوجوانان

در طول سالهای نوجوانی، کودکان می توانند از طریق بسیاری از تغییرات هورمونی، اجتماعی، جسمی و روحی که شخصیت های آنها را تحت تاثیر قرار می دهند، مواجه شوند. بنابراین نحوه صحبت کردن و تعامل با نوجوانان بسیار مهم است.

صحبت کردن با نوجوانان آسان نیست به طور کلی، والدین در این سن در ارتباطات با فرزندان خود مشکل دارند. به این دلیل که آنها «کاملا با زبان متفاوت صحبت می کنند». با این حال، باید به اندازه ممکن صبور باشید. هنگامی که فرزند شما با مشکل مواجه می شود، باید او را هدایت کنید. همچنین اجازه بدهید او به تنهایی ان را حل کند. توانایی او در قضاوت باید آن را در عمل قرار دهد. با هم یک مشکل را تحلیل کرده و اجازه دهید نوجوان شما راه حل را پیدا کند و مسئولیت پیامدهای آن را بر عهده بگیرد. در ادامه با نکاتی برای چگونگی صحبت کردن با نوجوانان آشنا خواهید شد.

 

صحبت کردن با نوجوانان

 

1. منطقی باشید و موضع خود را حفظ کنید

نوجوانان می دانند که چگونه برای آنچه می خواهند، با والدین خود صحبت کنند. این درست است که وقتی والدین به خواسته های فرزندان خود می اندیشند، می توانند مشکل را به طور موقت حل کنند. اما آیا با انجام این کار، آنها را واقعا آموزش می دهید؟ با این حال باید منطقی باشید و اجازه دهید فرزندتان توضیح دهید که چرا قوانین را شکسته است. به عنوان مثال به ان ها بگویید که اگر می خواهند که دیروقت به خانه برگردند، باید قبلا اجازه بگیرند. بنابراین اگر منطقی باشید، آن ها نیز واکنش خوبی نشان خواهند داد. برای تقویت این قاعده توصیه می کنیم که کل خانواده درباره برنامه زمانی تعیین شده برای همه افراد تبادل نظر کنند. این به نوجوان نشان می دهد که والدینشان نیز مایل به حفظ قوانین خواهند بود.

 

2. با اعتماد به نفس صحبت کنید

داشتن یک پدر و مادر دارای اعتماد به نفسکمک بسیار خوبی برای نوجوانان است؛ زیرا به عنوان والدین قادر خواهید بود از حقوق خود دفاع کنید و نظرات خود را بیان کنید بدون اینکه فرزندانتان را مجازات کنید. به این ترتیب شما قادر به مذاکره برد برد خواهید بود. با اتخاذ یک رفتار مثبت با فرزندتان، شانس نتایج بهتری را که می خواهید افزایش دهید. سپس، نوجوان شما احساس آرامش و امنیت بیشتری خواهد کرد، زیرا او می داند که والدین به او احترام می گذارند و احساسات او اهمیت دارد.

 

صحبت با نوجوان

 

3. هنگام صحبت، مثال های خوبی ارائه دهید

هیچ قاعده، دستورالعمل یا رازی برای صحبت با نوجوانان وجود ندارد. برای این کار شما باید با صبر بسیار زیاد و ارائه مثال های خوب، قدرت درک آن ها را بالا ببرید. کودکان در سن نوجوانی شروع به رشد در تمام جنبه های زندگی خود خواهند کرد و به طور مداوم در تلاش برای مستقل شدن خواهند بود. آنها ترجیح می دهند زمان بیشتری را با دوستان خود صرف کنند که این کار خانواده آنها را در پس زمینه قرار می دهد. بنابراین مهم است که والدین تاکید بر دخالت بچه ها در تصمیم گیری خانواده ها باشند. برنامه ریزی سفر، خرید وسیله جدید، تغییر مدرسه و مواردی از این دست می تواند شروعی برای تعامل با نوجوان باشد.

 

4. بهترین مکان و زمان را انتخاب کنید

اگر فکر می کنید فرزند شما یک مشکل رفتاری دارد، مهم است که یک زمان و مکانی را انتخاب کنید که می توانید با آنها بی سر و صدا صحبت کنید. باید جایی باشد که صحبت شما نیمه کاره نماند. هنگامی که هر دو آرام هستید، به ویژه فرزندتان، می توانید با آنها مکالمه ای مثبت برقرار کنید. بحث را با توضیح مشکل در راه ساده و مستقیم شروع کنید. این در مورد بیان احساس شما در مورد رفتار آنها است، بدون اینکه خود فرد را مستقیما قضاوت کنید. فقط موضوع ناراحتی باید مشخص گردد و شخصیت نوجوان کاملا باید حفظ شود. اصلاح اشتباهات اول بسیار مهم است. اجازه ندهید رفتار آنها ادامه یابد. به این ترتیب می توانید از مجازات او اجتناب کنید و فرزند شما دفاعی نخواهد داشت و متوجه خواهد شد که او نباید دوباره آن را انجام دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان