مشکلات تک دختر بودن چیست؟

دختران دارای ویژگی های بسیار خاص هستند. به همین علت اگر آنها هیچ برادر یا خواهری نداشته باشند و یا به عبارت دیگر تک دختر باشند، می توانند با مشکلات مختلفی روبرو شوند.

از زمان تولد، تک دختر ممکن است لوس تربیت شود و شاهزاده کوچک پدر گردد. علت این امر محافظه کاری بیش از حد والدین او خواهد بود. آنها تلاش می کنند تا مراقبت بیشتری از تک دختر خود انجام دهند. زیرا او فرد ارزشمندی در زندگی آنهاست. با نداشتن برادران و خواهران، تک دختر مسئولیت زیادی را بر شانه خود احساس خواهد کرد. هنگامی که آنها بزرگ می شوند، ممکن است احساس تعهد کنند که سرمایه گذاری والدین خود را بازپرداخت کنند. این می تواند بر رشد و پیشرفت آنها تاثیر بگذارد و باعث درگیری های داخلی شود.

 

تک دختر

 

1. دشواری در برقراری ارتباط با دیگران

برای تک دختر، گاهی اوقات دشوار است با دیگران ارتباط برقرار کند. تک دخترها اغلب عادت به تمرکز بر نیازهای خود دارند. بنابراین، احساس همدلی کردن با دیگران برای آن ها آسان نیست. این باعث می شود که آنها هنگام کارکردن در یک گروه احساس راحتی نداشته باشند. بهترین مثال زمانی است که آنها برای اولین بار به مدرسه می روند و دیگر مرکز توجه نیستند. این تجربه می تواند آنها را به عقب برگرداند.

 

2. عدم رشد مدیریت کردن اختلاف ها

مشکلات بخشی از زندگی همه افراد هستند. با این حال، برای یک تک دختر این درگیری ها کمتر اتفاق می افتد زیرا آنها هیچ برادر یا خواهری ندارند. بنابراین، آنها نمی توانند مهارت های خود را در حل اختلافات توسعه دهند. علاوه بر این، والدین آنها به طور مداوم مشکلات او را حل می کنند. این بدان معنی است که آنها مجبور نیستند برای چیزهایی که می خواهند مبارزه کنند و همه چیز برای آنها بسیار ساده تر می شود. بنابراین ممکن است در صورت ایجاد مشکلات اساسی، ان ها آسیب جدی ببینند.

 

تک دختر

 

3. خودخواهی ها

تمام کودکان بین 10 تا 12 ساله خودخواه هستند. با این حال، کودکانی که برادران و خواهران هستند قادر به ادامه فعالیت های خود خواهند بود. چون مجبورند که در فعالیت های یکدیگر سهیم شده و خودخواهی را تا حدی کنار بگذارند. اما تک دختران فرصتی برای به اشتراک گذاشتن امور روزانه خود ندارند، به خصوص از آنجا که پول والدین برای پاسخگویی به نیازهای آنها مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه، آنها ممکن است بدون توجه به دیگران خود را در همه امور محق بدانند.

 

4. وابستگی متقابل

صرفنظر از سن آنها، والدین تمام امیدهای خود را به تک دختر خود خواهند بست. این فشار باعث می شود آنها احساس کنند که نیاز دارند که کامل باشند و به آرزوهای والدینشان احترام بگذارند. هنگامی که آنها بزرگ می شوند، ممکن است به میدان دار منزل تبدیل شوند. این می تواند یک وابستگی ایجاد کند، که به واسطه آن در حال حاضر نیاز به مراقبت از والدین خود دارند. از آنجا که او تک دختر است، بسیاری از والدین می خواهند او را برای همیشه نزدیک خود نگه دارند. این به نوبه خود، دختر را مجبور خواهد کرد که این کار را انجام دهد. اگر او زمانی از والدین خود دور شود، احساس ناخوشایندی میان دو طرف پیش خواهد آمد. این می تواند گزینه های او را به شدت محدود کند وقتی که به مراحل بعدی زندگی فکر می کند.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان