مقاومت فلسطین وارد مرحله معادل سازی با اسرائیل شد

خبرگزاری تسنیم:با ورود یک گروه نظامی صهیونیستی به نوار غزه درگیری‌های این منطقه از شامگاه یکشنبه شروع شد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق مختلف نوار غزه و تعدادی از نهاد‌های دولتی و رسانه‌ای را بمباران کردند و نیرو‌های مقاومت هم با شلیک بیش از 470 موشک، شهرک‌های صهیونیست نشین را هدف قرار دادند. به منظور واکاوی این درگیری‌ها و تاثیرات آن بر تحولات فلسطین گفت‌وگویی با " احمد رضا روح الله زاده " دبیر کمیسیون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین انجام دادیم که متن آن به شرح ذیل است.

" احمد رضا روح الله زاده " با اشاره به ورود یک گروه نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: عملیاتی که ارتش رژیم صهیونیستی در " خان یونس " انجام داد، به شهادت " محمد بن برکه " یکی از فرمانده عالی رتبه گردان های" غزالدین قسام " منجر شد. به دنبال این عملیات، تحلیلگران هیچ تردیدی نداشتند که شرایط در سطح منطقه وارد مرحله جدیدی خواهد شد و شرایط موجود کاملا تغییر خواهد کرد. مسئولان عالی رتبه رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که عملیات خان یونس یک عملیات اطلاعاتی بود و عناصر مجری این عملیات با لباس مبدل و خودرو‌های غیر نظامی وارد خان یونس شده بودند و هدفشان ربودن " محمد بن برکه " بود. هدف تل آویو از انجام عملیات خان یونس آن بود که برتری اطلاعاتی و عملیاتی خود را در حوزه جغرافیایی نوار غزه به رخ مقاومت بکشاند.

لو رفتن تیم عملیاتی صهیونیست‌ها

دبیر کمیسیون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین افزود: آن طور که گزارش‌ها نشان می‌دهند، صهیونیست‌ها از عناصر دروزی برای عملیات خان یونس استفاده کردند. دروزی‌هایی که در ساختار نظامی رژیم صهیونیستی حضور دارند و کاملا به زبان عربی مسلط هستند. صهیونیست‌ها می‌خواستند که تیم عمل کننده در یک فضای کاملا غیرمحسوس وارد نوار غزه شود و عملیات خود را انجام دهد که لو رفتند. در جریان درگیری اعضای این تیم با نیرو‌های مقاومت یک افسر عالی رتبه رژیم صهیونیستی به هلاکت رسید و چند نفر دیگر زخمی شدند. اگر پشتیبانی هوایی جنگنده‌ها و بالگرد‌های این رژیم نبود، شاید هیچ یک از عناصر تیم عملیاتی رژیم صهیونیستی در این عملیات زنده نمی‌ماندند.

تشکیل اتاق عملیات مشترک مقاومت

وی با بیان اینکه جنبش‌های مقاومت در واکنش به تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه اتاق عملیات مشترک تشکیل دادند، اظهار داشت: در این اتاق، عملیات گسترده‌ای علیه رژیم صهیونیستی برنامه ریزی شد. موشک باران و گلوله باران شهرک‌های صهیونیست نشین در اطراف باریکه غزه در دستور کار قرار گرفت که در مرحله اول تعداد زیادی موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین شلیک شد که در نوع خود بی سابقه بود. نکته‌ای که در اینجا باید بدان اشاره کرد، هدف قرار گرفتن اتوبوس حامل نظامیان صهیونیستی توسط نیرو‌ها مقاومت است. آنطوری که فیلم هدف قرار گرفتن این اتوبوس نشان می‌دهد، این عملیات بر اساس یک کار اطلاعاتی انجام شده است. عملیات مزبور نمایانگر توانمندی جریان‌های مقاومت در نفوذ به عمق دشمن و تسلط اطلاعاتی آن‌ها بر صهیونیست هاست چرا که گروه‌های مقاومت می‌دانستد نظامیان صهیونیستی در چه زمانی و در کجا هستند لذا دوربین را از قبل آنجا نصب کردند و سکو‌های پرتاب موشک را مشخص ساختند. به علاوه، محیط امنی را برای تیم‌های عمل کننده فراهم آوردند، به گونه‌ای که صهیونیست‌ها اصلا متوجه این کار نشدند.

دستیابی به تسلیحات پیشرفته

روح الله زاده با اشاره به محاصره نوار غزه گفت: در چنین شرایطی نیرو‌های مقاومت به موشک فوق پیشرفته‌ای دست یافته اند. این موشکی که به اتوبوس نظامیان صهیونیستی اصابت کرد، یک موشک ویژه و غیر قابل رهگیری بود که برای اهداف بسیار سخت استفاده می‌شود. این نوع موشک در سوریه هست و حزب الله لبنان نیز آن را دارد. حال، با توجه به محاصره بودن نوار غزه دستیابی نیرو‌های مقاومت به چنین موشکی نشان می‌دهد که مقاومت برای تقویت خودش توانایی بسیار بالایی دارد و به تسلیحات لازم برای مقابله با رژیم صهیونیستی دست یافته است.

ورود مقاومت به معادل سازی

این تحلیلگر تحولات فلسطین تصریح کرد: عملیات اخیر نیرو‌های مقاومت نشان می‌دهد که مقاومت به مرحله معادل سازی با رژیم صهیونیستی وارد شده و نمی‌خواهد آن را از دست بدهد. چنانچه در گذشته واکنش مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی ضعیف بود، اکنون پاسخ قاطعانه و کوبنده به این رژیم می‌دهد. مثلا در راهپیمایی‌های بازگشت که فلسطینی‌ها هر جمعه در مرز‌های نوار غزه برگزار می‌کنند، تیرانداز‌های ارتش صهیونیستی راهپیمایان را هدف قرار می‌دادند، مقاومت هم با تک تیرانداز نظامیان صهیونیستی را هدف قرار داد. اگر صهیونیست‌ها مناطق فلسطینی نشین را هدف حملات هوایی خود قرار دهند، جنبش‌های مقاومت هم شهرک‌های صهیونیست نشین را هدف موشک باران و گلوله باران خود قرار می‌دهند. جریان‌های مقاومت در حال معادل سازی با رژیم صهیونیستی هستند. بدین معنا که اگر قرار است فلسطینی‌ها متحمل هزینه‌ای شوند، صهیونیست‌ها نیز بایستی هزینه پرداخت کنند. دیگر آن گونه نخواهد بود که عملیات نظامی علیه فلسطینی‌ها انجام شود و صهیونیست‌ها بدون پرداخت هزینه‌ای میدان نبرد را ترک کنند. این یک شرایط کاملا جدید در جریان درگیری فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی است. این شرایط جدید توسط نیرو‌های مقاومت ایجاد شده و نمایانگر آن است که ارتش رژیم صهیونیستی توانایی‌های لازم را برای ضربه زدن به فلسطینی‌ها ندارد.

ناتوانی تل آویو

روح الله زاده در پایان درباره تاثیرات معادل سازی بین مقاومت و تل آویو بر تحولات فلسطین گفت: این معادل سازی روند سازش را با مشکلات بیشتری مواجه خواهد کرد و باعث تقویت و شادابی محور مقاومت خواهد شد. در اینجا باید گفت که رژیم صهیونیستی در حوزه جنگ مستقیم دیگر توانایی تحمیل جنگ گسترده‌ای مانند جنگ 33 روزه را ندارد. در حوزه جنگ‌های کوتاه مدت نیز نمی‌تواند، بدون پرداخت هزینه‌ای اقدم به چنین نبرد‌هایی بکند. همین واکنشی که نیرو‌های مقاومت نسبت به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه انجام دادند، نشان می‌دهد که این رژیم در آینده حتی برای جنگ‌های کوتاه مدت بدون پرداخت هزینه نمی‌تواند جنگ را مدیریت بکند و دست و پایش در این زمینه بسیار بسته خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان