وزیر امنیت سایبری ژاپن کار با کامپیوتر را بلد نیست!

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از گاردین، وزیر امنیت سایبری ژاپن در اعترافی جالب و البته جنجالی که سبب حیرت مردم این کشور شده، اعلام کرد تاکنون در زندگی حرفه‌ای خود هرگز از کامپیوتر استفاده نکرده و حتی مفهوم یواس‌بی (USB) را نیز به درستی درک نمی‌کند!

طبق گزارش گاردین، یوشیتاکا ساکورادا، 68 ساله، علاوه بر اینکه تصدی وزارت امنیت سایبری ژاپن را برعهده دارد، معاون رئیس دفتر امنیت سایبری دولت و وزیر بازی‌های المپیک و پاراالمپیک که قرار است به میزبانی توکیو در سال 2020 برگزار شود، نیز است.

وی روز چهارشنبه در پارلمان ژاپن و به هنگام سؤال یکی از نمایندگان مخالف، اعتراف کرد که تاکنون در زندگی‌اش از کامپیوتر استفاده نکرده است. ساکورادا در این باره گفت: «از بیست و پنج سالگی به کارمندان و منشی‌هایم دستور داده‌ام و به همین دلیل، خودم تاکنون از کامپیوتر استفاده نکرده‌ام.»

همچنین، زمانیکه از وی سوال شد آیا در تأسیسات هسته‌ای ژاپن از «یو. اس. بی» (USB) استفاده می‌شود یا خیر، آنچنان با تعلل و تاخیر و دستپاچگی پاسخ داد که به نظر می‌رسید نام این وسیله را تاکنون هرگز نشنیده است.

اظهارات این وزیر ژاپنی بلافاصله باعث حیرت و نگرانی نمایندگان احزابِ مخالف شد. «ماساتو ایمای» یکی از نمایندگان مخالفِ دولت در این خصوص گفت: این غیرقابل‌باور است که شخصی که تاکنون حتی به کامپیوتر دست نزده، مسئول تدوین و اجرای سیاست‌های امنیت سایبری کشور شود.

اظهارات وزیر امنیت سایبری ژاپن در شبکه‌های اجتماعی نیز جنجال زیادی به پا کرده است. یکی از کاربران توییتر در واکنش به اظهارات او گفته است: آیا او احساس شرمندگی و خجالت نمی‌کند؟

کاربر دیگری در یک پیام توییتری نوشته است: امروزه رئیس هر شرکتی از یک دستگاه کامپیوتر استفاده می‌کند، اما او حتی نمی‌داند یو. اس. بی چیست!

یوشیتاکا ساکورادا ماه گذشته در جریان ترمیم کابینه، از سوی «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن به این سمت انتخاب شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان