احتمال ساخت فولکس پاسات جدید توسط اشکودا!

همه‌ی ما می‌دانیم که فولکس‌واگن تمرکز اصلی خود را روی عرضه‌ی محصولات الکتریکی گسترده گذاشته است. به منظور آماده شدن برای عصر خودروهای بدون آلایندگی، مقامات این خودروساز آلمانی نیازمند دگرگونی خط تولید خود به منظور آزادسازی ظرفیت‌ها و بهینه ساختن فرایندهاست

احتمال ساخت فولکس پاسات جدید توسط اشکودا!

همه‌ی ما می‌دانیم که فولکس‌واگن تمرکز اصلی خود را روی عرضه‌ی محصولات الکتریکی گسترده گذاشته است. به منظور آماده شدن برای عصر خودروهای بدون آلایندگی، مقامات این خودروساز آلمانی نیازمند دگرگونی خط تولید خود به منظور آزادسازی ظرفیت‌ها و بهینه ساختن فرایندهاست. انتظار می‌رود این برنامه‌ها تأثیر قابل‌توجهی روی محصولاتی با پیشرانه‌های احتراق داخلی داشته باشند. فولکس‌واگن همین چند روز پیش اعلام کرده بود تأسیسات اِمدن و هانوفر را تا سال 2022 به محل ساخت خودروهای الکتریکی تبدیل خواهد کرد.


بنا به خبرهای منتشر شده ظاهراً تولید یکی از مهم‌ترین محصولات فولکس یعنی پاسات به جمهوری چک منتقل خواهد شد و برند اشکودا مسئول تولید این سدان میان سایز برای بازار اروپا خواهد بود. اگرچه این خبر می‌تواند برای افرادی که به دنبال برچسب “ساخت آلمان” هستند کمی ناراحت‌کننده باشد اما این تصمیم تجاری با توجه به اینکه پاسات می‌تواند با ساپرب در یک مکان ساخته شود کاملاً توجیه‌پذیر می‌باشد. پاسات و ساپرب قرابت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند.


تأسیسات اِمدن که در سال 1964 تأسیس شده نه تنها به ساخت سدان پاسات مشغول است بلکه نسخه‌های استیشن و آل تراک این خودرو، GTE الکتریکی شده و آرتئون را می‌سازد.


همان‌گونه که گفته شده فروش پاسات به خاطر افزایش روزافزون محبوبیت شاسی بلندها کاهش قابل‌توجهی داشته است. JATO Dynamics می‌گوید تقاضا برای این خودرو در 9 ماهه‌ی ابتدایی سال جاری با افت 5.6 درصدی به 127325 دستگاه رسیده است.


البته انتقال تولید پاسات از اِمدن به واسینی جمهوری چک آسان نخواهد بود چراکه دو کارخانه‌ی تولید اشکودا هم‌اکنون تقریباً با 100 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند. بر پایه‌ی خبرهای منتشر شده، گروه فولکس‌واگن در حال تحلیل جنبه‌های گوناگون ساخت کارخانه‌ی سوم در اروپا بوده و از جمله گزینه‌های محتمل می‌توان به بلغارستان و ترکیه اشاره کرد.


موضوع جالب اینکه اگرچه تولید پاسات ممکن است به چک منتقل شود اما اشکودا کاروک که در واسینی و بولساو ساخته می‌شود هم در آلمان ساخته خواهد شد. اشکودا نمی‌تواند به تقاضای زیاد این کراس اوور کامپکت پاسخ دهد و به همین خاطر تولیدش را به کارخانه‌ی سوم هم گسترش خواهد داد. کاروک در همان‌جایی مونتاژ خواهد شد که فولکس‌واگن تیگوان و T-Roc کانورتیبل در آنجا تولید خواهند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان