نام شورولت مونزا دوباره زنده می‌شود

مونزا از همان سابقه‌ی تاریخی و درخشان خودروهایی همچون شورولت کامارو و کوروت برخوردار نبوده اما خب تا سال ۱۹۸۶ توسط اوپل عرضه می‌شده است؛ البته به نظر می‌رسد حضوری ۵ ساله در بازار (از ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۰) ظاهراً برای احیای دوباره کافی بوده است. پس از ۳۸ سال غیبت در بازار، شورولت مونزا بازمی‌گردد.

نام شورولت مونزا دوباره زنده می‌شود

البته در چین!

مونزا از همان سابقه‌ی تاریخی و درخشان خودروهایی همچون شورولت کامارو و کوروت برخوردار نبوده اما خب تا سال 1986 توسط اوپل عرضه می‌شده است؛ البته به نظر می‌رسد حضوری 5 ساله در بازار (از 1975 تا 1980) ظاهراً برای احیای دوباره کافی بوده است. پس از 38 سال غیبت در بازار، شورولت مونزا بازمی‌گردد.


در نمایشگاه خودروی گوانگژوی چین، شورولت و سایک-جی ام که همکار چینی جنرال موتورز و مسئول تولید محصولات برندهایی همچون بیوک، شورولت و کادیلاک می‌باشد از سه خودروی جدید کادیلاک خواهند کرد. اولین خودرو نسخه‌ی طویل‌تر مالیبو XL بوده در حالی خودروی دوم یک شاسی‌بلند مفهومی کاملاً جدید با لوگوی شورولت می‌باشد. سومین محصول هم همان مونزای جدید است. بهترین حدس ما این است که شورولت مونزا منحصراً در بازار چین عرضه خواهد شد.


این کمپانی تیزری تصویری از این خودرو را منتشر کرده و در آن می‌توانیم سپر جلوی گیرا با ورودی‌های مصنوعی و نشان RS روی جلوپنجره را ببینیم. شورولت قول داده این خودرو تجربه‌ی سواری لذت‌بخش و ژن‌های اسپورت برند شورولت را در خود جای دهد. البته جزئیات مربوط به قوای محرکه و تریم های این خودرو هنوز مشخص نشده‌اند.


با توجه به تیزر یاد شده حداقل می‌توان گفت مونزا دارای تریم RS مشابه سایر مدل‌های تراورس و کروز RS خواهد بود. البته انتظار نداریم این خودرو با پیشرانه‌های توربوی پرقدرت، حداقل در مقطع فعلی عرضه شود.

البته تیزر یاد شده تنها شاهد از احیای دوباره‌ی مونزا نیست. عکاسان صنعتی قبلاً تصویری از نسخه پایه‌ی این خودرو را شکار کرده‌اند.

جزئیات بیشتر شورولت مونزای جدید اندکی مانده به معرفی رسمی این خودرو منتشر خواهند شد. نمایشگاه خودروی گوانگژو از هفدهم نوامبر سال 2018 آغاز بکار می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان