کره جنوبی در مورد کنار گذاشتن نفت ایران جدی است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، کره جنوبی در ماه اکتبر هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است. این دومین ماه متوالی است که یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت به دنبال اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران که در پنج نوامبر اجرایی شد، از خرید نفت ایران خودداری کرده است .

رویترز به نقل از مقامات گمرک کره جنوبی اعلام کرد که این کشور در ماه سپتامبر برای اولین بار طی شش سال گذشته خرید نفت از ایران را متوقف کرد،در حالی که مطمئن نبود معافیتی از طرف وزارت خزانه داری آمریکا دریافت می کند یا نه.

کره‌جنوبی و هفت کشور دیگر وارد کننده نفت ایران از تحریم‌ها معاف شدند. البته این معافیت ها موقتی و شش ماهه هستند و واشنگتن انتظار دارد پس از آن واردات نفت ایران به صفر برسد . به نظر می رسد کره جنوبی در راستای سیاست دولت آمریکا برای به صفر رساندن واردات نفت ایران طی ماه های آینده و با وجود ازسرگیری واردات نفت ایران به تدریج واردات نفت از ایران را به صفر خواهد رساند.

کره جنوبی بین ماه های ژانویه تا آخر اوت 7.15 میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرده که نصف مقدار واردات سال گذشته این کشور است. حالا طبق گزارش‌های رسیده،کره جنوبی می‌تواند تا 200 هزار بشکه در روز میعانات گازی از ایران بخرد . در همین حین، در ماه اکتبر این کشور کمبود بشکه های نفت ایران را با واردات نفت از عربستان جبران کرده است. واردات از عربستان دو برابر شده است .

اس پی گلوبال پتس در اوایل ماه جاری گزارش داد که کره جنوبی پس از اجرایی شدن تحریم های ایران، خرید نفت از ایران را از سر می‌گیرد. کره پنجمین وارد کننده بزرگ نفت است و ماهانه 4 میلیون بشکه نفت خام ایران را میخرد .

کره جنوبی در این معامله نفتی و سایر معامله ها با ایران از ارز ملی خود به جای دلار استفاده می‌کند. ایران فعالانه در حال گسترش تجارت با ارزهای ملی با متحدان بین‌المللی خود است چون از معامله با دلار تحریم شده است .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان