هیوندای ولوستر N، گران‌تر از گلف GTI

هیوندای نسخهٔ اسپرت ولوستر N را در ماه ژانویه در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ رونمایی کرده و حالا قیمت آن‌را اعلام کرده است

هیوندای ولوستر N، گران‌تر از گلف GTI

هیوندای نسخهٔ اسپرت ولوستر N را در ماه ژانویه در نمایشگاه دیترویت 2018 رونمایی کرده و حالا قیمت آن‌را اعلام کرده است. طبق اعلام هیوندای، قیمت پایهٔ ولوستر N از 26,900 دلار آغاز می‌شود که با احتساب 885 دلار هزینهٔ حمل تا مقصد، به 27,785 دلار می‌رسد. این یعنی هاچ‌بک داغ هیوندای از ولوستر پایهٔ 2 لیتری 8400 دلار و از ولوستر توربو 1500 دلار گران‌تر است. ولوستر N با این قیمت‌گذاری حتی از فولکس‌واگن گلف GTI با قیمت 27,310 دلار هم گران‌تر است.

اما در قبال این مبلغ، هیوندای به‌صورت استاندارد چراغ‌های LED، رینگ‌های 18 اینچی، نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و کارپلی، سیستم صوتی اینفینیتی با هشت بلندگو و پدال‌های آلیاژی را ارائه می‌کند. برای تأمین نیرو نیز ولوستر N به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 250 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور مجهز است که برای انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو تنها یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی در نظر گرفته شده است.

اما کسانی که به قدرت بیشتری نیاز دارند می‌توانند با پرداخت 2100 دلار، پکیج N پرفورمنس را سفارش دهند. این پکیج قدرت پیشرانه را به 275 اسب بخار افزایش می‌دهد؛ اما علاوه بر افزایش قدرت، پکیج N پرفورمنس ویژگی‌های دیگری مثل سیستم اگزوز اسپرت، سیستم ترمز ارتقاءیافته با دیسک‌های 13.6 اینچی در جلو و 12.3 اینچی در عقب، رینگ‌های بزرگ‌تر 19 اینچی با لاستیک‌های پیرلی P Zero و دیفرانسیل لغزش محدود را هم به همراه دارد. در صورت سفارش این پکیج، قیمت ولوستر N به 29,885 دلار افزایش پیدا می‌کند.

ولوستر N اولین محصول بخش عملکردی N هیوندای در ایالات‌متحده محسوب می‌شود؛ اما این هاچ‌بک اسپرت کره‌ای در بازار آمریکا با رقبای سرسختی مواجه است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به هوندا سیویک Si و سیویک تایپ R، فولکس‌واگن گلف GTI و فورد فوکوس ST اشاره کرد. فروش ولوستر N از ماه آینده در نمایندگی‌های فروش ایالات‌متحده آغاز خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان