بیمه‌ها ارتودنسی را دریابند/ هزینه ارتودنسی دولتی چقدر است

متخصصین ارتودنسی در سمپوزیوم ارتودنسیت‌ها به مباحث حوزه ارتودنسی پرداختند از جمله اینکه خدمات ارتودنسی ۲۰درصد گران شده است،بخشی از ارتودنسی‌ها، درمانی دارد و زیبایی نیست و بیمه‌ها باید پوشش دهند و در نهایت نیمی از ایرانیان بی‌نظمی دندانی دارند.

بیمه‌ها ارتودنسی را دریابند/ هزینه ارتودنسی دولتی چقدر است

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، لادن اسلامیان - رئیس انجمن ارتودنسی ایران در نشست خبری سومین سمپوزیوم انجمن ارتودنسیت‌ها که از 30 آبان تا دوم آذر 97 در محل پژوهشگاه نفت برگزار می‌شود، اظهار داشت: نیاز به درمان ارتودنسی یکی از ضرورتهایی است که بیمه‌ها می بایست به آن توجه کنند.

وی با اشاره به پوشش بیمه ای خدمات ارتودنسی در کشورهای اروپایی افزود: اگر بیمه‌ها بتوانند این خدمات را تحت پوشش قرار دهند، قطعا به مردم کمک کرده اند. اینکه چرا بیمه‌های پایه خدمات ارتودنسی را پوشش نمی‌دهند سؤالی است که باید خودشان پاسخ دهند اما نکته مهم این است که اگر به خدمات درمانی ارتودنسی توجه کنیم متوجه خواهیم شد که پوشش بیمه ارتودنسی باعث رفع بسیاری از ناهنجاری های ناشی از دندان و فک خواهد شد.

رئیس انجمن ارتودنسی ایران با اشاره به هزینه 4.5 تا 5 میلیون تومانی درمان ارتودنسی در بخش دولتی گفت: بین 30 تا 40 درصد مردم دچار بی نظمی های شدید دندانی و 50 درصد نیز دچار بی نظمی متوسط هستند.

همچنین در نشست خبری سومین سمپوزیوم انجمن ارتودنسیت‌ها - حسین ارباب زاده - رئیس سومین سمپوزیوم انجمن ارتودنسی ایران نیز با تأکید بر اینکه نوسانات ارزی تاثیر زیادی بر روی خدمات دندانپزشکی و ارتودنسی داشته است، افزود: خدمات دندانپزشکی وابسته به مواد و تجهیزات وارداتی است و نوسانات ارزی باعث می شود این خدمات گران شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات ارتودنسی در بخش خصوصی 20 درصد گران شده است، تأکید کرد: ما نمی توانیم تعرفه ها را بالا ببریم، زیرا در این صورت مراجعه کننده نخواهیم داشت اما گرانی مواد و تجهیزات ارتودنسی تأثیر زیادی در افزایش هزینه ها دارد.

همچنین کاظم دالایی - دبیر علمی سومین سمپوزیوم انجمن ارتودنسی ایران به تشریح شاخص های بهداشتی دهان و دندان در کشور پرداخت و گفت: شاخص DMF بر اساس سن افراد 12 سال سنجیده می شود و این شاخص هر چند در سال های اخیر تا حدودی بهبود یافته است اما همچنان وضعیت مطلوبی در سلامت دهان و دندان ایرانی ها شاهد نیستیم.

به گفته وی، شاخص DMF در افراد 12 ساله از 2.2 به 2 رسیده است، یعنی اینکه یک فرد 12 ساله دو دندان پرکرده، پوسیده یا کشیده شده دارد. این شاخص در بالغین بسیار بالاتر است، از همین رو ما همچنان باید بر روی بهبود بهداشت دهان و دندان مردم کار کنیم.

وی با اعلام اینکه داشتن دندانهای سالم مقدمه درمان ارتودنسی است، افزود: بخشی از کارهای ارتودنسی جنبه درمانی دارد و فقط بابت زیبایی نیست و اگر بیمه ها به جنبه های روانشناختی زیبایی توجه کنند، می توانند خدمات ارتودنسی را تحت پوشش قرار دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان