ساخت بزرگترین موزه شمال کشور در گنبد کاووس

به نقل از خبرگزاری ایلنا، ابراهیم کریمی ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی بزرگ ترین موزه شمال کشور در شهرستان گنبد کاووس خبر داد. 

به نقل از خبرگزاری ایلنا، ابراهیم کریمی ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی بزرگ ترین موزه شمال کشور در شهرستان گنبد کاووس خبر داد. 

ابراهیم کریمی در جلسه ای که با محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مورد احداث موزه بزرگ گلستان در گنبد گفت: 

پس از پایان مطالعات و طراحی فاز دوم موزه گنبد که تا دو ماه دیگر پایان می‌ یابد، برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار انجام می‌ شود. برای عملیات اجرایی این موزه که ابتدا قرار بود در 3500 متر مربع زیربنا احداث شود اما بعدا با نظر مساعد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به حدود 6 هزار مترمربع افزایش یافت، مبلغ 22 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان در ادامه اضافه کرد: 

50 درصد از اعتبار پیش بینی شده امسال از محل سهم اعتبارات تملک دارایی‌های شهرستان گنبدکاووس و بقیه نیز از منابع ملی سازمان میراث فرهنگی تامین و تخصیص می‌یابد. قرار است درحاشیه دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین که اواخر ماه جاری در استان برگزار شود، تفاهم نامه‌ای بین استانداری گلستان و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور درخصوص تخصیص اعتبارات ویژه ملی و استانی برای این پروژه امضا شود. 

ایشان در مورد زمان بهره برداری از این موزه چنین توضیح داد: 

براساس پیش بینی انجام شده ساخت هر مترمربع موزه حدود 100 میلیون ریال هزینه دارد که درصورت تامین بموقع اعتبارات مورد نیاز، موزه بزرگ گنبد در مدت چهار تا پنج سال به بهره برداری می‌رسد. موزه بزرگ گنبدکاووس یک پروژه ملی و از پروژه‌های محوری استان گلستان است که با مساعدت و همکاری مسئولان شهرستان گنبدکاووس احداث می‌شود.

آقای کریمی در انتها به زمینی که موزه قرار است در آن تاسیس شود اشاره کردند و توضیح دادند:

این موزه که یکی از مدرن‌ترین موزه‌های کشور خواهد بود، در زمین اهدایی شورای شهر و شهرداری گنبدکاووس به مساحت دو هکتار در بوستان هفت هکتاری موسوم به داریوش این شهر احداث می‌شود. 

گنبد کاووس ؛ Photo by : Unknown
Photo by : Unknown

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان