درمان دندان درد با خمیر فلفل قرمز

درمان دندان درد باخمیر فلفل قرمز یکی از بهترین روش های خانگی تسکین دندان درد است.

درمان دندان درد با خمیر فلفل قرمز

درمان دندان درد با خمیر فلفل قرمز یکی از بهترین و سریعترین راه های رفع درد دندان می باشد اما در این مقاله دیگر روش های خانگی درمان دندان درد را معرفی کرده ایم.

پودر فلفل قرمز و زنجبیل برای درمان درد دندان

زنجبیل و فلفل هر دو داروهای ضد درد هستند و هرکدام از این دو ادویه را به تنهایی می توانید برای درمان دندان درد استفاده کنید ولی برای نتیجه بهتر، می توانید مخلوطی از این دو ادویه را تهیه کنید به این روش که :
میزان مساوی از این دو ادویه را با آب مخلوط کنید و یک مخلوط با غلظت سس آماده کنید ، سپس توپ کوچکی از پنبه آماده کنید و به میزان کافی به سس مورد نظر آغشته اش کنید ؛ حالا آن را درست روی دندان تان بگذارید و تا زمان فروکش کردن درد یا حداقل تازمانی که طاقتش را دارید، پنبه را از دهان تان خارج نکنید ؛ پنبه آغشته به سس را جایی که لثه و زبان شما به آن برخورد نکند قرار دهید.

روغن و تکه های میخک

میخک درمان سنتی برای بی‌حس کردن اعصاب است؛ اوژنول (ترکیب شیمایی اصلی میخک) یک بی‌حس کننده‌ی طبیعی است.

نحوه‌ی استفاده: یک یا دو قطره از روغن میخک را روی پنبه بریزید و روی دندانی که درد می‌کند بگذارید. در شرایط حاد می‌توانید از میخک پودر‌شده یا تکه‌های پودر نشده‌‌ی میخک هم استفاده کنید. میخک را کمی بجوید تا روغنش بیرون بیاید و حداکثر تا نیم ساعت روی دندانی که درد می‌کند نگاه دارید تا درد فروکش کند.

احتیاط: نباید این روغن را مستقیما در دهان‌تان بریزید. ریختن مستقیم روغن میخک می‌تواند لثه‌ی حساس را تحریک و درد بیشتری ایجاد کند. همچنین مراقب باشید روغن روی زبان‌ یا سایر بخش‌های دهان‌تان نریزد.

پراکسید هیدرژن

پراکسید هیدروژن مانند آب‌نمک باکتری‌ها را می‌شوید و از محل دور می‌کند اما از آب‌نمک قوی‌تر است زیرا مستقیما می‌تواند میکروب‌ها را نابود ‌کند. این محلول به خصوص اگر دندان دردی همراه با تب و دهانی بدمزه دارید به شما کمک می‌کند دقایقی از درد خلاص شوید.

نحوه‌ی استفاده: مقداری محلول 3 درصد پراکسید هیدروژن را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید و به مدت 30 ثانیه در دهان بگردانید و سپس بیرون بریزید و در آخر چند بار آب را در دهانتان بگردانید و بیرون بریزید.

احتیاط: پراکسید هیدروژن ماده‌ای قوی است. اگر آن را با آب مخلوط نکنید دهانتان دچار التهاب و سوزش می‌شود. همچنین نباید آن را قورت بدهید در غیر این صورت دچار مشکلاتی در معده و روده‌ها می‌شوید. برای همین بعد از گرداندن پراکسید هیدروژن در دهان‌تان لازم است آب هم بگردانید و بیرون بریزید.

مخلوط برگ بو بسازید

ریشه درخت برگ بو، یکی از آنتی بیوتیک های طبیعی است که دارای تانین (tannin)، فلاونوئید (flavonid) که مواد شیمیایی است که درد را قابل تحمل می کند. کمی سرکه به مخلوط اضافی کنید که درد را کاهش می دهد، ورم را از بین می برد و دندان را نرم می سازد.
1 اینچ برگ بو را (2.5سانتی متر) با یک چهارم سرکه بکوبید (1.25میل). اگر نیاز بود مقدار برگ و سرکه را زیاد کنید.
این مخلوط را مستقیما روی دندان بگذارید و تا هنگامی که درد فروکش کرد، نگه دارید. سپس با آب گرم بشویید.
همچنین می توانید از خمیر دندان های ضد حساسیت نیز استفاده کنید. تا جایی که می توانید در دهان نگه دارید.

روغن زیتون:

شما به روغن زیتون دست نخورده و یک تکه پنبه نیاز دارید.
پنبه را به روغن زیتون آغشته کنیدو سپس روی دندان آسیب دیده قرار دهید.شما میتوانید این کار را دو الی سه بار در روز انجام دهید.

جوش شیرین :

شما به جوش شیرین،آب ویک تکه پنبه نیاز دارید ، پنبه را با کمی آب،نمناک کنید و سپس آن را با جوش شیرین بپوشانید و یعد،پنبه را روی دندان قرار دهید.
همچنین میتوانید جوش شیرین را با کمی آب گرم مخلوط کنید واز این مایع به عنوان دهانشویه استفاده کنید این مایع همان کار را انجام خواهد داد.
شما میتوانید دو الی سه بار در روز از این مایع استفاده کنید.

چای سیاه برای کاهش درد دندان

چای سیاه پررنگ هم به دلیل دارا بودن تانین که ماده ای قابض است با کاهش التهاب می تواند به کاهش درد دندان کمک کند ؛ یک چای کیسه ای را خیس کنید و روی ناحیه درد قرار دهید و یا اینکه چای سیاه گسی را درست کنید و بعد از خنک شدن، آن را چند بار در دهان تان غرغره کنید.
منبع الودکتر
اگر از دندان درد رنج می برید این میوه را امتحان کنید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان