رئیس پلیس: نباید دربرخورد با مجرمان زیاده‌روی شود

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه پلیس باید تمام تلاش خود را برای احقاق حق مردم بکار ببندد، گفت: نباید در انجام وظایف افراط و تفریط و در برخورد با مجرمان زیاده‌روی شود بلکه باید قانون ملاک عمل باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسین رحیمی در همایش معاونان خدمات قضایی کلانتریها و پلیسهای تخصصی از نیروهای انتظامی خواست که از شلوغی محل کار و کار زیاد در کلانتریها خسته نشده و خطاب به نیروهای انتظامی اظهار کرد: بدانید که رسیدگی به درخواستها و مشکلات مردم، ارزشمند است.

رئیس پلیس پایتخت عنوان کرد: اخلاق حرفه‌ای در انجام امور اداری نباید فراموش نشود و رفتار بد عده معدودی باعث نشود که بر شما تاثیر بگذار و با مردم بد رفتاری کنید بلکه مدارا با مردم به عنوان یک اصل باید به آن پایبند باشیم.

وی با بیان اینکه باید تمام تلاش خود را برای احقاق حق مردم بکار بگیریم، متذکر شد: باید مردم مطمئن شوند که پلیس از ظلمی که به آنها رفته آگاه است و پیگیری می‌کند، نباید در انجام وظایف افراط و تفریط و در برخورد با مجرمان زیاده‌روی شود بلکه باید قانون ملاک عمل باشد.

رحیمی خطاب به نیروهای انتظامی گفت: شما ضابط مقام قضایی هستید یعنی گزارش، سخن و قلم شما در صدور حکم قضایی دخیل است بنابراین باید دقت کنید که حق کسی ضایع نشود، در برخورد با مردم باید توجه داشته باشید که اصل مترقی کرامت انسانی، لکه‌دار نشود و به حقوق شهروندان احترام بگذارید.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: هنر شما باید این باشد که از قدرت و اختیارات قانونی خود برای حل و فصل مشکلات مردم استفاده کنید.

وی با بیان اینکه بسیاری از پرونده‌های کلانتریها با یک مشاوره انتظامی یا روانشناسی حل و فصل می‌شود، تصریح کرد: ظرفیت مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی را نادیده نگیرید بنابراین بسیاری از پرونده‌ها را به این مراکز ارجاع دهید.

رحیمی یادآور شد: فراموش نشود که هدف ما پیشگیری و کنترل جرایم در جامعه است که برخورد انتظامی و قضایی یکی از روشهای کنترل و پیشگیری از وقوع جرایم است اما برخورد انتظامی خالی از آسیب نیست بنابراین باید تلاش کنیم با روشهای پیشگیری اجتماعی و جامعه محوری این موضوع را مدیریت کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان