هیولاهای افسانه ای در سراسر جهان

موجودات افسانه ای و اساطیری در طول تاریخ و در فرهنگ های مختلف حضور داشته اند. برخی از آن ها به شکلی منزوی قرار گرفته اند در حالی که برخی دیگر در طول نسل ها منتقل شده اند

هیولاهای افسانه ای در سراسر جهان

هیولاهای افسانه ای

موجودات افسانه ای و اساطیری در طول تاریخ و در فرهنگ های مختلف حضور داشته اند. برخی از آن ها به شکلی منزوی قرار گرفته اند در حالی که برخی دیگر در طول نسل ها منتقل شده اند. این احتمال وجود دارد که همه ما در حساب های کاربری خود در فضاهای مجازی و یا در داستان های ترسناک در مورد نوعی از هیولاهای افسانه ای و اسطوره ای شنیده باشیم. این امکان وجود دارد که برخی از موجودات اسرارآمیز و فراطبیعی کره زمین را با ما به اشتراک گذاشته باشند اما هنوز هیچ مدرک معتبری برای اثبات هیچ کدام از این ها وجود ندارد. در این مطلب می خواهیم هیولاهای افسانه ای وحشتناک در سراسر جهان را که در اسطوره های فرهنگی مختلف از مغولستان تا نیوجرسی آمریکا وجود دارد را معرفی نماییم پس با الی گشت همراه شوید.

هیولاهای افسانه ای

مادمن ؛ Mothman

افسانه مادمن از منطقه Point Pleasan در ویرجینیای غربی نشات می گیرد. دو زوجی که در هنگام نیمه شب در نزدیکی یک نیروگاه برق رانندگی می کردند گزارشی از دیدن یک موجود را داده اند که همانند نوعی مرد بوده ایت که در حال پرواز می باشد. او چیزی همانند یک انسان بوده اما بال داشته و با سرعتی فوق العاده پرواز می کرده است. مقاله هایی در روزنامه ها در مورد این ادعا ها منتشر شد و در ادامه تعداد زیادی از گزارش ها و سایر فعالیت های فراطبیعی نیز در ادامه آن از این موجود افسانه ای ارائه گردید. در 15 دسامبر سال 1967 پل نقره ای سقوط کرده و 46 نفر کشته شده اند. پس از این اتفاق گزارش های مشاهدات مادمن متوقف شد و در حالی که این موجود از هیولاهای افسانه ای دیگر دیده نشد اما سوالاتی برای همیشه باقی ماند. اینکه آیا مادمن قصد داشته چیزی به ما بگوید؟ یا اینکه او برای سقوط پل خود را سرزنش می کند.

هیولای مادمن

پاگنده ؛ Bigfoot

یکی از نام های هیولاهای افسانه ای این لیست که شناخته شده تر از سایرین می باشد پاگنده یا Sasquatch است. این موجود بخشی از اسطوره های مدرن آمریکایی به شمار رفته که توسط مردم بومی منطقه شمال غربی و در نزدیکی سواحل اقیانوس ارام بیشتر توسعه یافته است. به نظر می رسد که این موجودات بزرگ و میمون مانند که بر روی دو پای خود حرکت می کنند ماهی ها را از درون تورها به سرقت برده و گمان ها بر این است که آن ها قدرتی خارق العاده و فراطبیعی دارند. در دوره مدرن، پاگنده به عنوان یکی از هیولاهای افسانه ای است که در اسطوره ها و داستان ها باقی مانده است و این احتمالا به این دلیل است که منطقی نیست که باور نکنیم چنین موجودی وجود ندارد. این هیولاهای افسانه ای که می توانند گونه ای از موجودات بزرگ میمون مانند باشند ممکن است به اندازه کافی تکامل پیدا کرده تا بدانند می بایست از انسان های پیشرفته تر پنهان بوده تا به آن ها آسیبی وارد نشود و درک و قبول این موضوع چیز سختی به نظر نمی رسد.

هیولای پاگنده

پونتیاناک ؛ Pontianak

اسطوره پونتیاناک به کشور اندونزی بازگشته و ترجمه ان به معنی زنانی است که در هنگام زایمان فوت می کنند. پونتیاناک همانند پری دریایی در اسطوره های یونانی می باشد با این تفاوت که او کمی وحشی و بی رحم است. این ها زنانی زیبا بوده و حضور خود را با ایجاد صدای گریه کودک اطلاع می دهند. همانطور که این هیولاهای افسانه ای به شما نزدیک می شوند این صدای گریه بیشتر شده تا جایی که شما دیگر صدایی غیر از آن را نخواهید شنید و آن زمانی است که برای فرار کردن خیلی دیر شده است. پونتیاناک مردان را شکار می کنند و اگر شما به صورت مستقیم به آن ها نگاه کنید چشمان شما را از کاسه بیرون خواهند آورد. این موجودات قربانیان خود را از روی بوی عطر لباس هایشان پیدا می کنند، زمانی که این لباس ها برای خشک شدن بیرون گذاشته می شوند. به همین دلیل ساکنانی که خرافاتی می باشند، زمانی که اولین نشانه های تاریکی شب ایجاد می شود لباس های خود را حتی اگر هنوز نمناک باشند به داخل می آورند.

هیولای پونتیاناک

بختک ؛ Bakhtak

رویاها و خواب هایی وجود دارند که شما در ان ها در مقابل تمام همکلاسی های خود و یا در محل کار در مقابل دیگران به صورت برهنه قرار گرفته اید و یا اینکه در این رویا تمامی دندان های شما می ریزد اما واقعا این چه احساسی می تواند باشد؟ در افسانه های فارسی چنین رویاها و خواب هایی مانند آن را به یکی از هیولاهای افسانه ای به نام بختک مربوط می دانند. این موجود نامرئی بر روی سینه قربانیان خود قرار گرفته و رویاهای شیرین ان ها را تبدیل به کابوس می نماید و در برخی موارد حتی می تواند باعث فلج خواب شود. این موضوع در ذهن کودکانی که از بختک می ترسند باعث می شود تا در هنگام شب به اتاق پدر و مادرش رفته و در آنجا خواب خود را داشته باشد. البته که جای هیچ نگرانی نیست زیرا این تنها یک رویا بوده که توسط موجودی افسانه ای که بر روی شکم شما می نشیند ایجاد شده است.

هیولای بختک

چوپاکابرا ؛ Chupacabra

چوپاکابرا یکی از جدیدترین موجودات و هیولاهای افسانه ای به شمار می رود که اولین گزارش ها از مشاهده آن در سال 1995 بوده است. این داستان از پورتوریکو آغاز شده، جایی که کشاورزان و بومی ها مرغ ها و بزهای خود را با زخم های سوراخ مانند بر روی بدن هایشان و همچنین کمبود خون پیدا می کردند. گزارش های اولیه ای که از مشاهدات این موجود ارائه شده است آن را به شکل یک خرس کوچک توصیف کرده که دارای دندان های نیش بلند و لبه های تیزی بر روی پشت و ستون فقرات خود بوده است. مشاهدات و گزارش های مشابهی که از زمان حرکت این موجود به قاره آمریکا ارائه شده است نشان می دهد که این موجود از هیولاهای افسانه ای در حل تکثیر شدن بوده و همچنین دارای استعداد بالایی در تطبیق شدن با محیط می باشد. این موجود هنوز هم بیگانه به شمار می رود با اینکه موجود دیگری در فیلیپین با نام Sigbin وجود داشته که نوعی خرس می باشد و شباهت های قابل توجهی میان آن و گزارش های ارائه شده از چوپاکابرا دیده می شود.

هیولای چوپاکابرا

لشی ؛ Leshy

لشی به عنوان موجودی افسانه ای شناخته می شود که دوستانه تر از سایرین می باشد و چیزی شبیه به درختانی از که در فیلم ارباب حلقه ها مشاهده می شود. این هیولاهای افسانه ای که از اسلاوها نشات گرفته است به عنوان موجودی با ذهن باز و محافظ جنگل ها شناخته می شود. این موجودات در ظاهر بخشی از حیوان و بخشی دیگر گیاه می باشند که دارای دم و پاهای حیوانی و همچنین موهایی می باشند که از درخت انگور و چمن تشکیل شده است. این موجودات می توانند شکل و اندازه خود را بر اساس فرمان تغییر دهند و از باشگاه های چوبی برای محافظت استفاده نمایند. این موجودات افسانه ای رابطه ای نزدیک با شکارچیان بزرگ جنگل داشته که همچنین از آن ها نیز محافظت می کنند. اغلب از این موجودات می توان صدای فریادهای بلند را شنید اما آن ها می توانند صدای انسان ها را نیز تقلید نمایند. این موجودات افسانه ای تهاجمی نمی باشند اما اگر ان ها را در خانه خود به دام بیاندازید آن ها می توانند بسیار خصمانه عمل کنند.

هیولای لشی

کرم مرگ مغولستان ؛ Mongolian Death Worm

افسانه این موجود خزنده به صحرای گابی در مغولستان باز می گردد. اگرچه مشاهدات در مورد این موجود اغلب دارای شک و تردید بوده است اما مردم محلی معتقد هستند که این موجود وجود دارد. این موجود که یکی از هیولاهای افسانه ای به شمار می رود نوعی کرم بزرگ بوده که اندازه ای بین 60 سانتی متر تا 1٫5 متر دارد و با بزاق اسیدی خود و وارد کردن برق به قربانیانش آن ها را می کشد. اگر بربختانه شما با این کرم غول پیکر مواجه شوید احتمالا شما زنده نخواهید ماند که بتوانید داستان مواجهه با آن را برای دیگران تعریف نمایید. با توجه به روش های مختلف برای از بین بردن قربانیان هیولاهای افسانه ای، این کرم یکی از خطرناک ترین آن ها در این لیست می باشد. حتی بدون در نظر گرفتن بزاق اسیدی و وارد کردن برق، یک کرم بزرگ که انسان ها را می بلعد به تنهایی می تواند یک کابوس به شمار برود.

هیولای کرم مرگ مغولستان

این افسانه ها اغلب به صورت سینه به سینه از بومیان گذشته منتقل شده است اما واقعا نمی توان گفت که چنین موجوداتی وجود نخواهند داشت. علم امروزی اثبات کننده این است تمامی موجوداتی که در حال حاضر روی کره زمین وجود دارند همگی در اثر تکامل طی میلیون ها سال به وجود آمده اند پس امکان تشکیل هر نوعی دیگر از موجودات نیز ممکن است وجود داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان