طرز تهیه نان کروسان یک شیرینی فرانسوی خوشمزه

در این آموزش با طرز تهیه نان کروسان و نکات طلایی برای پخت بهتر این نان فرانسوی آشنا خواهید شد که امیدواریم از طعم بی نظیر نان کروسان نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه نان کروسان یک شیرینی فرانسوی خوشمزه

نان کروسان از انواع نان های فرانسوی معروف و خوشمزه است و شما می توانید این نان خوش طعم را در منزل به راحتی برای وعده صبحانه تان بپزید. در طرز تهیه نان کروسان از تخم مرغ و شیر و آرد و شکر و شکلات و نمک و خمیر مایه و کره استفاده می شود. 

نان شیرمال ترکی و نان گاتا و نان کروسان و نان سیر از انواع نان های خوش طعم و بی نظیر هستند و اگر شما از آن دسته از کدبانوهایی هستید که به پخت نان در منزل علاقه مند می باشید بهتر است از پخت این نان های خوش طعم غافل نشوید.

نان کروسان

مواد لازم

  • شکلات : به مقدار لازم
  • تخم مرغ بزرگ : دو عدد
  • شیر : 1 لیوان
  • نمک : 1/8 قاشق چایخوری
  • آرد : 4 لیوان
  • خمیر مایه فوری : یک قاشق سوپخوری
  • شکر : نصف لیوان
  • کره : 110 گرم

طرز تهیه نان کروسان در منزل

برای پخت نان کروسان ابتدا فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود سپس آرد و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید و ترکیب این مواد را سه بار الک نمایید. در مرحله بعدی دستور تهیه نان کروسان دو قاشق شکر و شیر را درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا شیر به دمای جوش برسد و شکر درون شیر حل شود سپس اجازه دهید تا شیر ولرم شود و خمیر مایه فوری را به شیر ولرم اضافه کنید و درب قابلمه شیر را ببندید و مخلوط خمیر مایه و شیر را به مدت 10 دقیقه در مکانی گرم قرار دهید تا خمیر مایه عمل آید.

نان کروسان
در مرحله بعدی طرز تهیه نان کروسان تخم مرغ ها را به همراه باقی مانده شکر و کره نرم شده درون ظرفی مناسب بریزید و این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید سپس خمیر مایه را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و مقداری هم بزنید.

مخلوط تخم مرغ و کره
2/3 آرد را آرام آرام به مایه نان کروسان بیفزایید و مایه نان را به کمک لیسک به صورت دورانی هم بزنید سپس خمیر نان را به کمک دست ورز دهید و باقی مانده آرد را به صورت آرام آرام به خمیر نان اضافه کنید و خمیر را 100 مرتبه بکوبید و دوباره جمع کنید تا به خوبی ورز داده شود.

نان کروسان

درون ظرفی را آرد پاشی کنید و خمیر نان کروسان را روی آرد ها قرار دهید سپس روی خمیر را به کمک پارچه ای نمدار به مدت 2 ساعت بپوشانید و ظرف حاوی خمیر نان را در مکانی گرم قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.

اضافه کردن آرد به مخلوط تخم مرغ
در این مرحله از دسترو پخت نان کروسان خمیر را بعد از مدت زمان ذکر شده از زیر پارچه بیرون آورید و به شکل دایره باز کنید سپس خمیر را به شکل پیتزا برش دهید و روی هر برش خمیر نان، شکلات قرار دهید سپس خمیر نان را بپیچید و خمیر های پیچیده شده را درون سینی فر که از قبل چرب کرده اید با فاصله ای مناسب قرار دهید و روی سینی فر را دوباره به کمک پارچه نمدار به مدت 30 دقیقه بپوشانید.

نان کروسان

بعد از مدت زمان ذکر شده سینی فر را در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 20 تا 25 دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده سینی فر را از درون فر بیرون آورید.

طرز تهیه نان کروسان شکلاتی

نکات طلایی برای پخت بهتر نان کروسان

  • برای تهیه نان کروسان اگر تخم مرغ ها کوچک هستند از سه عدد تخم مرغ استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می توانید برای طعم بهتر نان کروسان روی خمیرهای نان زرده تخم مرغ و شهد ( آب و زعفران و شکر ) و کنجد بمالید.
  • در وسط نان کروسان علاوه بر شکلات در صورت تمایل می توانید خلال پسته و خلال بادام و کشمش و گردو قرار دهید.
  • در طرز تهیه نان کروسان اگر بعد از پخت نان ها روی آن ها طلایی مایل به قهوه ای نشد می توانید گریل فر را روشن کنید تا نان ها به خوبی پخته شوند.

نان کروسان خوش طعم

  • برای مغز پخت شدن نان کروسان می توانید در هنگام پختن نان ها درون فر ظرف آب قرار دهید.
  • اگر تمایل دارید نان کروسان طلایی رنگ شود می توانید روی خمیر نان زرده تخم مرغ بمالید سپس خمیر نان را درون فویل بپیچید و خمیر نان آماده شده را درون سینی فر بچینید.
  • اگر تمایل دارید در دستور تهیه نان کروسان از خلال استفاده کنید بهتر است خلال ها را به مدت 6 ساعت درون مخلوط گلاب و آب و عسل قرار دهید تا خوشمزه و ترد شوند.

دستور پخت نان کروسان

در این مطلب با طرز پخت نان کروسان در خدمت شما کدبانوهای عزیز و گرامی بودیم که امیدواریم از پخت این نان خوش طعم در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان