قلعه تاریخی اسکول

قلعه تاریخی اسکول واقع در قزوین در شمال شرقی روستای میلک قرار گرفته است. قلعه تاریخی اسکول یکی از قلعه های ناشناخته یاران حسن صباح به شمار میرود. قلعه تاریخی اسکول از سنگ و خشت و ساروج به ارتفاع ۵ متر بر روی یک دیواره سنگی ساخته شده است.

قلعه تاریخی اسکول واقع در قزوین در شمال شرقی روستای میلک قرار گرفته است. قلعه تاریخی اسکول یکی از قلعه های ناشناخته یاران حسن صباح به شمار میرود. قلعه تاریخی اسکول از سنگ و خشت و ساروج به ارتفاع 5 متر بر روی یک دیواره سنگی ساخته شده است.

قلعه تاریخی اسکول

در پایین این قلعه نیز غار سنگی بزرگی وجود دارد که امروزه آغل گوسفندان در فصل چرا است. از آنجا که این قلعه بر فراز این دیواره سنگی چند متری و غیرقابل صعود قرار دارد و پیشانی کوه نیز به علت پیش آمدگی، آسیبی حتی جزئی به این اثر تاریخی وارد نیامده است. با این حال بجز چند سطر اشاره ای به آن در آمارنامه های مرکز آمار ایران شده، نامی از این قلعه در هیچ جا رؤیت نشده است.

پربازدیدترین ها:

قلعه تاریخی اسکول
حسن صباح چه کسی بود؟
حسن صباح از ایرانیانی بود که در دوره سلجوقی قیام کردند.حسن صباح اهل ری بود. پدرش او را به مدرسهٔ امام موفق (نیشابور) برد تا نزد او تحصیل کند. در بعضی منابع از حسن صباح، عمر خیام و خواجه نظام‌ الملک به عنوان سه یار دبستانی یاد شده‌ است.این سه یار دبستانی با هم عهد می‌کنند که هرکدامشان زودتر به مقامی رسید دیگران را کمک کرده و به مقام بالایی برسند.
مذهب وی و پیروانش شیعه اسماعیلیه نزاریه بود که شاخه‌ ای از پیروان امامان است اما به هفت امام اعتقاد داشتند و امامت را بعد از جعفر صادق حق فرزند وی اسماعیل دانسته و مهدی موعود امام (آخر الزمان) را از نسل او می‌ دانند. مرکز قدرت اینان در مصر بود که خلفای فاطمی مصر این مذهب را در این کشور رسمی اعلام کرده بودند. حسن صبّاح، بنیان‌ گذار دولت اسماعیلیه در ایران و نیز بانی دعوت مستقل اسماعیلیه نزاری است.

حسن صباح در پی بیماری کوتاهی، در 26 ربیع‌الثانی 518 قمری درگذشت. او را در نزدیکی قلعه الموت به خاک سپردند. مقبره او، که بعداً کیا بزرگ امید و دیگر رهبران نزاریه ایران نیز در آنجا دفن شدند، تا هنگامی که به دست مغولان ویران گشت، زیارتگاه اسماعیلیان نزاری بود.

قلعه تاریخی اسکول

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان