تنگه لی لی

تنگه لی لی که به تنگه سورپیلو نیز شهرت دارد در ۲۰ کیلومتری شرق شهرستان دورود و در موقعیت جغرافیایی N ۳۳ ۲۶ E ۴۹ ۱۲ استان لرستان واقع است

تنگه لی لی که به تنگه سورپیلو نیز شهرت دارد در 20 کیلومتری شرق شهرستان دورود و در موقعیت جغرافیایی N 33 26 E 49 12 استان لرستان واقع است. این تنگه در مجاورت روستای چمنار و نرسیده به روستای سیرم قرار گرفته و دارای حوضچه های آب است که عمق آنها در بعضی موارد به 2 متر هم میرسد. آب خنک این تنگ زیبا که دارای حوضچه هایی دیدنی است، در هوای گرم تابستان برای آب تنی کردن بسیار فرحبخش است. . رودخانه ماربره از میان دره های عمودی صخره ای دره ای زیبا ایجاد کرده که در سالهای اخیر مورد توجه طبیعتگردان قرار گرفته است. عبور از تنگه نیازمند مهارتهای شنا و دست به سنگ شدن است.استان لرستان یکی از زیباترین استان های ایران است. شهرستان دورود در این استان بقدری جاذبه های طبیعی زیبا و شگفت انگیزی دارد که بعنوان پایتخت گردشگری معروف شده است.

تنگ “لِی لِی” نیز یکی از رویایی ترین مناطق توریستی لرستان است که در فاصله ٢٠ کیلومتری غرب شهرستان دورود قرار گرفته است. این تنگ بین روستاهای سیره و چمنار واقع شده است.
کمی اونطرفتر از روستای زیبای چمنار و نرسیده به روستای سیرم ، درست وسط این دو روستا ، تنگه ای زیبا و خیره کننده به اسم تنگه لی لی قرار داره . این تنگه از جریان رودی به نام ماربره ، در دل صخره های زاگرسی ساخته شده و استخرهای طبیعی و تماشایی رو به وجود آورده . دلیلی نامگذاری این رودخونه اینه که در قدیم در این منطقه مارهای زیادی وجود داشته . داخل این تنگه ، صخره ایه و برای طی کردنش باید مقداری با اصول اولیه کوهنوردی آشنا باشید و وسایل کوهنوردی همراه داشته باشید . خروجی تنگه ، برای بازدید عموم مناسب تره و به قدری تماشائیه که از دیدین صخره های صیقلی و آب های شفاف وو کبودرنگش سیر نمیشید .

تنگه لی لی

پربازدیدترین ها:

تنگه لی لی

تنگه لی لی

تنگه لی لی

تنگه لی لی

تنگه لی لی

تنگه لی لی

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان