چند خبر از هفته کتاب؛

عرضه بیش از ۵۳ هزار کتاب خارجی/ کارنامه نشر ۹۶ رونمایی می‌شود

معاون اجرایی انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان از برگزاری شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب کاربردی و دانشگاهی با عرضه بیش از ۵۳ هزار عنوان کتاب خارجی همزمان با هفته کتاب خبر داد.

عرضه بیش از 53 هزار کتاب خارجی/ کارنامه نشر 96 رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری بیست‌وششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مجید میرمحمدعلی در این باره گفت: امسال شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب کاربردی و دانشگاهی با شعار «#کتاب را دریابیم» در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

معاون اجرائی انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان ادامه داد: در این دوره بیش از 53 هزار عنوان کتاب با بیش از 380 موضوع مختلف از 700 ناشر بین‌المللی توسط 15 توزیع‌کننده داخلی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی در پایان با بیان اینکه تمامی کتاب‌های عرضه شده چاپ 2016 و به بعد هستند، یادآور شد: شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب کاربردی و دانشگاهی از 27 الی 30 آبانماه همه روزه از ساعت 8:30 الی17 در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

خبر دیگر از هفته کتاب اینکه، معاون فناوری و اطلاع‌رسانی خانه کتاب از رونمایی کارنامه نشر 1396 در 8 جلد همزمان با این مناسبت خبر داد و گفت: روز سه‌شنبه (29 آبان ماه) که به نام «کتاب دانایی و توانایی در تولید ملی» نامگذاری شده است، کارنامه نشر 1396 در 8 جلد و با 94995 رکورد رونمایی خواهد شد.

آزاده نظربلند درباره شیوه گردآوری اطلاعات کارنامه نشر گفت: این اطلاعات از طریق دریافت یک نسخه از کتاب‌های اعلام وصول شده، ارتباط با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و مراجعه به ناشران و چاپ فراخوان سالانه جمع‌آوری شده‌اند.

معاون فناوری و اطلاع‌رسانی خانه کتابدرباره بخش‌های کتاب کارنامه نشر 1396 توضیح داد: این کارنامه در سه سرفصل بزرگسالان، کودک و نوجوان و کمک درسی و آموزشی تنظیم شده است. در فصل اول و دوم دو زیر مجموعه «چاپ اول» و «بازتاب» و در فصل سوم کتاب‌های کمک درسی و آموزشی در دو رده بزرگسال و کودک نوجوان ارایه شده است.

وی در توضیح اطلاعات کتاب‌شناختی کارنامه نشر گفت: هر مدخل کتابشناختی شامل عنوان، پدیدآورنده، وضعیت نشر، مشخصات اثر و موضوعات است. کتاب کارنامه نشر دربردارنده اطلاعات کتاب‌هایی است که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می‌شوند. این مجموعه علاوه بر کتاب‌های ناشران خصوصی، انتشارات، مؤسسه‌های دولتی، کتاب‌هایی با شمارگان محدود و در دسترس اعضای سازمان‌های خاص، چاپ‌کرده‌های به روش افست را در برمی‌گیرد.

نظربلند یادآور شد: به دلیل استقرار نمایندگی جهانی شابک ISBN در خانه کتاب، امکان برقراری ارتباط مستقیم با ناشران و پدیدآورندگان کتاب در سراسرکشور فراهم و روش دیگری برای دستیابی به کتاب‌های منتشرشده در کشور مهیا شده است.

بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ 24 آبان تا 1 آذرماه با مشارکت بیش از 60 نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان