هشدار فراهانی در خصوص کسری بودجه ۵۰۰۰ میلیاردی

عضو شورای شهر تهران با اشاره به جهش کسری بودجه از ۱۷ درصد به ۲۸ درصد، گفت: با ادامه این روند با کسری بودجه ۵۰۰۰ میلیاردی مواجه خواهیم شد.

هشدار فراهانی در خصوص کسری بودجه 5000 میلیاردی

هشدار فراهانی در خصوص کسری بودجه 5000 میلیاردیبه گزارش خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران پس از شنیدن گزارش رسولی در خصوص درآمد و هزینه شهرداری در خصوص 6 ماهه اول سال 97 گفت: سال گذشته تنها 17 درصد کسری بودجه داشتیم، اما گزارش آقای رسولی نشان می‌دهد که این کسری بودجه در سال جاری به 28 درصد رسیده است و اگر با همین روند ادامه دهیم، به پیش‌بینی‌ها با کسری بودجه 5000 میلیاردی مواجه خواهیم شد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در این شرایط عملا حداکثر 7 درصد از بودجه شهرداری را می‌توان برای پیشبرد پروژه‌ها در نظر گرفت, گفت: این اتفاق شبیه فاجعه است و بسیاری از پروژه‌ها را نمی‌توان انجام داد.

وی افزود: مسئله اصلی مغایرت بودجه در حوزه بودجه غیرنقد است و اگر بخواهیم برای بهبود وضعیت تمرکز کنیم باید این بودجه را در نظر گرفت.
فراهانی در ادامه با طرح پیشنهادی به منظور جلوگیری از کسر بودجه شهرداری تهران گفت: برای مقابله با این وضعیت باید چند کار را به طور همزمان انجام دهیم، به این معنی که ثبت هزینه‌ها را به موقع انجام دهیم و دیگر اینکه جنبش کاهش هزینه در شهرداری تهران داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه شهر تهران گران اداره می‌شود، اظهار کرد: مدیریت انرژی و شرایط نگهداری ساختمان‌ها در شهرداری از این موارد است که می‌توان این هزینه‌ها را کاهش داد ولی با کمال تأسف این موضوع دغدغه شهرداری نیست چون تاکنون گزارشی برای کاهش هزینه‌ها ارائه نداده است.

وی با تأکید بر اینکه اخذ جلب سرمایه‌گذاری دارای اهمیت است, اظهار کرد: شهرداری باید به طور جدی تصدی‌گری را کنار گذارد و اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کند.

فراهانی با تأکید بر ضرورت حل اختلافات پیمانکاران گذشته، اظهار کرد: تعداد زیادی از پیمانکاران گذشته با مدیران شهرداری اختلاف دارند که این یک زنگ خطر است، چون تعداد زیادی از پرونده‌های ماده 38 جمع شده و اگر این اختلافات راحل نکنیم موفق نخواهیم بود.

عضو شورای شهر تهران در پایان با تأکید بر اینکه شهردار تهران باید یک روز خود را به این موضوع اختصاص دهد، گفت: خیلی از پروژه‌هایی که در حال حاضر در آستانه اتمام است از اینگونه مشکلات دارد که باید بررسی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان