اقتصادآنلاین از میانه‌های تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد؛

شاخص بازهم درگیر شتابزدگی سهامداران شد/ اوج جو هیجانی فروش در گروه بانک و خودرو

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده؛ در جریان معاملات دومین روز هفته، بورس تهران درگیر شوک ریزشی حاصل از شتابزدگی سهامداران شد. این در حالی بود که از ابتدای صبح شاهد معاملات آرام و منطقی در سطح بازار بودیم که رفته رفته با افزایش فشار عرضه ها معاملات منطقی جای خود را به ریزش بهمن وار قیمت ها و نهایتا صف فروش در اغلب نمادهای بزرگ شد.

گفتنی است تقریبا همه گروه های بزرگ و مطرح بازار درگیر روند نوسانی منفی بوده و نمادها در محدوده منفی چهار درصد معامله می شدند. در این بین بیشترین افت در نمادهای گروه بانکی رقم خورد که تمام این نمادها صف فروش را تجربه کردند. پس از آن جو منفی به گروه خودرو که تلاش می کرد وارد محدوده قرمزرنگ نشود، سرایت کرد و لیدرهای این گروه نیز در صف فروش نشستند.

اما در میانه های بازار تقریبا شاهد متوقف شدن سقوط شاخص هستیم و به نظر می رسد از روند کاهشی ان کاسته شده است. در این بین صفوف فروش «خساپا» و «وتجارت» برداشته شده است. 

در مجموع تا این لحظه شاخص کل با عقب نشینی 5461 واحدی به پله 173 هزار و 358 بازگشته است. شاخص هم وزن اما کمی بهتر حرکت کرده و با افت 530 واحدی در ارتفاع 27 هزار و 773 واحد قرار دارد. شاخص فرابورس هم نتوانست در برابر ریزش ها دوام بیاورد و با افت 30 واحدی به رقم 1881 واحد بازگشته است.

همچنین تاکنون بیش از دو میلیارد و 500 میلیون ورقه بهادار به ارزش هزار میلیارد تومان در بورس فرابورس دادوستد شده است که از این رقم 560 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق قتدم در این دو بازار اختصاص یافته است.

در بین نمادهای با اهمیت بورسی نیز تا کنون «فولاد»، «فارس»، «کگل» و «فملی» بیشترین نقش را در افت شاخص داشته اند. در فرابورش هم «مارون»، «ذوب» و «زاگرس» مجموعا سبب افت 24 واحدی ایفکس شده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان