همه‌چیز درباره آتش‌سوزی مرگ‌بار کالیفرنیا

تعداد قربانیان آتش‌سوزی کالیفرنیا روز به روز افزایش پیدا کرده است.

همه‌چیز درباره آتش‌سوزی مرگ‌بار کالیفرنیا

نیو صدر: وضعیت آتش‌سوزی‌ها در ایالت کالیفرینا آمریکا  به مرز وحشت رسیده است؛ 74 نفر جان خود را از دست داده‌اند، بیش از هزار مفقود و صدها هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

این آتش‌سوزی‌ها در دو منطقه مختلف کالیفرنیا در حال گسترش هستند به طوری که گفته می‌شود یکی از شهرهای این منطقه به طور کامل سوخته است. یک پیرمرد 87 ساله از اهالی این منطقه در این رابطه به نیویورک پست گفته بود: «فکر کردم شاید جهنم به همین شکل باشد.»

این دو آتش به نام «کمپ» و «وولزی» دو قسمت شمالی و جنوبی کالیفرنیا و مناطقی نزدیک به شهرهای سان‌فرانسیسکو و لس‌آنجلس را سوزانده‌اند. از آتش کمپ به عنوان مخرب ترین و مهلک ترین آتش سوزی در تاریخ ایالت کالیفرنیا نام برده می شود.

کمپ روز پنجشنبه آغاز شد، آتش‌نشانان نتوانستند مقابله کنند و در نتیجه شهر پارادایس در آتش سوخت. وولزی هم در منطقه مالیبو کالیفرنیا آغاز شد که وسعت آن به سرعت افزایش پیشبینی کرد. در همان زمان هواشناسان هشدار دادند که امکان دارد این شرایط خطرناک تا هفته دیگر ادامه پیدا کند. یک عضو مرکز پیشبینی آب و هوا کالیفرنیا در این رابطه گفته بود: «شرایط روز به روز بدتر می‌شود چیزی جز اخبار بد وجود ندارد.»

کمپ و وولزی چقدر قربانی گرفتند؟
اطلاعات مختلف رسانه‌های آمریکایی نشان می‌دهد که آتش کمپ بسیار خطرناکتر از وولزی است و اکثر 74 قربانی هم توسط این آتش‌ جان خود را از دست داده‌اند. مشخصات این دو از این قرار است:

آتش‌ کمپ: 
چه وسعتی را سوزاند؟
حدود 146هزار هکتار
چقدر از آن تاکنون خاموش شده؟ 50درصد
چند نفر قربانی شدند؟ 71 نفر
چند بنا نابود شدند؟ 11862

آتش‌ وولزی: 
چه وسعتی را سوزاند؟
حدود 98هزار هکتار
چقدر از آن تاکنون خاموش شده؟ 78درصد
چند نفر قربانی شدند؟ 3 نفر
چند بنا نابود شدند؟ 713. 57هزار بنا دیگر هم در خطر هستند.

سرنوشت 1000 نفر افراد مفقود شده چیست؟
آمار دیگری که تصویر وحشتناک‌تری از آتش سوزی کمپ را نشان می‌دهد تعداد مفقودین آن است، پلیس منطقه بوته در کالیفرنیا اعلام کرده که براساس اطلاعاتی که از طریق ایمیل و تلفن دریافت کرده‌اند تاکنون هزار نفر در آتش کمپ مفقود شده‌اند به همین دلیل امکان دارد تعداد قربانیان بسیار بیشتر شود. همچنین از 74نفر قربانی، 2تاکنون جسد دو نفر تشخیص هویت داده شده‌اند.

آتش‌ها از کجا شروع شدند؟
همه این اتفاقات باعث شده تا تیم‌های تحقیقاتی مختلفی در کالیفرنیا تحقیقات خود را برای یافتن اولین عامل شروع آتش‌سوزی در کالیفرنیا پیدا کنند، به گزارش گاردین این مطالعات هنوز به طور قطعی به جوابی نرسیده‌اند اما برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهند که دو شرکت برق عامل اصلی ایجاد چنین شرایطی در دو منطقه کالیفرنیا هستند.

این دو شرکت که مقصر شروع هر دو آتش شناخته شده‌اند، در سال‌های گذشته هم بارها عامل اصلی شروع آتش‌سوزی در کالیفرنیا بودند. کمیسیون خدمات شهری کالیفرنیا در این رابطه گفته که گزارش‌های متعددی دریافت کرده که نشان می‌دهد گزارشی از نقض فنی تجهیزات این شرکت‌ها در محل شعله‌ور شدن آتش دریافت کرده است.

آن‌ها در این رابطه در بیانیه‌ای گفتند: «ما هنوز نمی‌دانیم که شرکت «پی‌جی اند ای» مسئول آتش کمپ است یا نه، اما می‌دانیم یک الگویی وجود دارد، الگویی که به پول و حتی جان مردم آسیب وارد می‌کند.»

و اما آقای ترامپ چه گفت؟
ترامپ که قبلا مسئولان جنگلداری آمریکا را به قطع بودجه تهدید کرده بود اینبار هم بعد از آتش‌سوزی اخیر آن‌ها را مقصر دانست و دست به چنین اقدامی زد.

او در توییتری در این رابطه نوشت: «هیچ دلیلی برای این آتش‌سوزی‌های بزرگ، مرگ‌بار و پرهزینه آمریکایی وجود ندارد مگر مدیریت نادرست جنگل‌ها. میلیاردها دلار هر سال هزینه می‌شود و افراد زیادی جان خود را از دست می‌دهند. الان اصلاح کنید وگرنه هیچ پول فدرالی پرداخت نمی‌شود.»

این حرف‌های ترامپ با انتقادات فراوانی از سویی سلبریتی‌ها و مسئولان آمریکایی روبرو شده.

42237

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان