حجت‌الاسلام و المسلمین امینی مطرح کرد؛

سه شرط موفقیت در قضاوت

معاون منابع انسانی قوه قضاییه در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی استان تهران گفت: دانش، مهارت و سلامت، سه شرط موفقیت در قضاوت است.

سه شرط موفقیت در قضاوت

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی استان تهران با قدردانی از تلاش همکاران معاونت منابع انسانی در تأمین کادر قضایی دستگاه قضا اظهار داشت: در سال‌های اخیر بخشی از قضات با تجربه ما بازنشسته و از دستگاه قضا خارج شده‌اند و ما از حضور و تجربه این عزیزان محروم شدیم. در مقابل، بالغ بر 5 هزار نفر وارد دستگاه قضا شده‌اند.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کارآموزان خاطر نشان کرد: انتظار از شما «خوب تصمیم گرفتن و تصمیم خوب گرفتن» است شرط موفقیت شما در کار پیش رو این است که دانش حقوقی و قضایی خود را توسعه دهید؛ شما در طول دوران تحصیل و دوران آموزشی بخشی از این دانش را به دست آورده‌اید، اما نباید به آنچه آموخته‌اید بسنده کنید. بخشی از این دانش در تجربه همکاران قضایی ما نهفته است که باید از آن بهره‌مند شوید. در واقع بخش مهم دانش قضا، آن چیزی است که در دادگستری به عنوان آراء قضایی جریان دارد.

این مقام عالی قضایی در ادامه بیان کرد: دانشی که برای کار قضایی لازم است فقط دانش حقوقی و قضایی نیست و برای تحلیل یک مسئله صرفاً به دانش حقوقی بسنده نمی‌شود و به دانسته‌های دیگری هم نیازمندیم. رأی و تدبیر قضایی تکیه بر مجموعه‌ای از آگاهی‌ها دارد که صرفاً محدود به دانش قضایی نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین امینی در خصوص مهارت‌های لازم برای کار قضایی اظهار داشت: کار قضایی با مجموعه‌ای از ارتباطات انسانی عجین است و ارتباط خوب، صحیح، مؤثر در گرو آن است که از مهارت ارتباطی برخوردار باشیم. بخشی از مسائل پیش روی شما مشکلاتی است که خارج از متن برای شما پیش می‌آید و شما باید نسبت به نحوه حل آن وقوف داشته باشید.

این مقام عالی قضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورتِ سلامت و عزت نفس در کار قضایی خطاب به کارآموزان گفت: لغزشگاه‌ها برای قاضی از نظر تعداد و عمق بیشتر است. منصب قضا امانتی دست شماست و شیطان می‌خواهد شما در این امانت خیانت کنید. جایی که قدرت و توان تصمیم گیری وجود دارد شیطان هم قسم خورده و در کمین است. ما باید دائم مراقب باشیم و به یکدیگر هم تذکر دهیم. این معنا باید دغدغه شب و روز ما باشد.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه در پایان سخنان خود بیان کرد: سلامت و عزت در گرو یک زندگی آگاهانه و هدفمند است. یک انسان خوب و سالم، آگاهانه و هدفدار زندگی می‌کند. درک درست از زندگی و داشتن هدف متعالی به انسان ارزش می‌دهد. وقتی برای خودمان ارزش قائل باشیم عزت داریم. کسی که عزیز است امانت‌دار هم هست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان