دلایل شایع لرزش دست که نمی دانستید

دلایل شایع لرزش دست کمبود ویتامین B، بیماری ام اس، پارکینسون می باشد و گاهی لرزش دست نشانه بیماری خاصی نیست و به فشار های عصبی و موقعیتی که در ان قرار دارید بستگی دارد.

دلایل شایع لرزش دست که نمی دانستید

لرزش دست همیشه نشان دهنده ی بیماری خاصی تیست و گاهی واکنش بدن نسبت به شرایط می باشد. در این مقاله دلایل شایع لرزش دست که نمی دانستید را بشناسید.

لرزش دست همیشه نشانه‌ی یک بیماری نیست

دست‌های مرتعش و لرزان همیشه به معنای بیمار بودن شما نیست. گاهی‌ اوقات لرزش، واکنش بدن‌تان نسبت به چیزی است.

داروها:

رایج‌ترین آنها، داروهایی هستند که از انتشار یک ماده‌ی شیمیایی در مغز به نام دوپامین جلوگیری می‌کنند. این ماده‌ی شیمیایی اطلاعات را از یک قسمت مغز به قسمت دیگر منتقل می‌کند. این داروها برای متعادل نگه داشتن خُلق‌وخو تجویز می‌شوند. با توقف مصرف این داروها، لرزش‌های شما از بین خواهند رفت.

کمبود ویتامین B12:

سیستم عصبی ما بدون ویتامین B12 آن طور که باید، کار نخواهد کرد. شما می‌توانید این ویتامین را در گوشت، ماهی، مرغ، تخم‌ مرغ، شیر و فرآورده‌هایی که از آن به دست می‌آیند پیدا کنید. اگر دریافت ویتامین B12 شما آن قدر کم است که دچار لرزش دست می‌شوید، پزشک آمپول B12 را برای شما تجویز خواهد کرد.

استرس:

از اضطراب‌های مالی و شغلی گرفته تا سلامتی و روابط عاطفی، استرس لرزش را بدتر می‌کند. خشم و گرسنگی شدید یا کمبود خواب، همگی می‌توانند سبب لرزش دست شوند. این گونه لرزش به عنوان لرزش فیزیولوژیک شناخته شده است.

اُفت قند خون:

این وضعیت در پزشکی هیپوگلیسمی نام دارد. اُفت قند خون باعث می‌شود بدن به طور طبیعی به این وضعیت واکنش نشان دهد و به لرزه بیفتد.

پُرکاری غده‌ی تیروئید: این غده در گردن، درست بالای استخوان ترقوه قرار دارد. وقتی تیروئید بیش از مقدار طبیعی، هورمون ترشح کند، سرعت کارکرد کل بدن افزایش می‌یابد. ممکن است در اثر بیماری غده‌ی تیروئید با خوابیدن مشکل پیدا کنید، ضربان قلب‌تان تند شود و دست‌تان به لرزه بیفتد.

آسیب عصبی:

جراحت، بیماری یا مشکل در سیستم عصبی مرکزی، می‌توانند سبب بروز لرزش شوند. این وضعیت در پزشکی نوروپاتی محیطی نام دارد و می‌تواند دست‌ها و پاها را درگیر کند.

روش های پیشگیری و درمان لرزش ها انگشتان دست ؟

وقتی خستگی عضلات بوجود بیاید کشیدگی آن عضله و ماساژ دادن عضلات برای پیشگیری از بروز بیماری ها مفید است

برای اینکه گردش خون محل عضله را بیشتر می کند و برای رفع مواد سمی که دراثر فعالیت زیاد عضله ای ایجاد می شود ماساژ دادن خیلی خوب است

اما خود انگشتان که خسته می شود به علت اینکه زمان طولانی در یک وضعیت قرار می گیرد کشیدگی آن اگر با نرمش همراه باشد و هدف آن فقط نرم کردن بندها و رفع خستگی باشد اشکالی ندارد و اگر اصرار اصطلاحا بر شکستن بندها باشد که با صدا همراه باشد روش مناسبی نیست و عوارض خواهد داشت.

نرمش و ورزش دست

نتایج مطالعات نشان می‌دهند که با "ماساژ دست‌ها" و ورزش‌هایی که با دست و پا زیاد در ارتباط باشد و با مصرف "میوه و سبزیجات" فراوان می‌توان لرزش دست را از بین برد.

شنا کردن ٫ یکی از ورزش های که عضلات بدن را شاداب می کند شنا کردن است. سعی کنید الان که فصل شنا کردن است بیشتر از این ورزش سالم و شاداب استفاده کنید.

مصرف بی‌رویه الکل در جوامع غربی و بی‌خوابی و شب زنده‌داری نیز یکی از علل ایجادکننده لرزش دست است.

بنابراین برای پیشگیری از این عارضه باید از نظر تغذیه، به مصرف سبزی، میوه‌ها و پروتئین به طور مناسب توجه کرده و از مصرف قهوه و چای بی‌رویه و محرک‌های مغزی، داروهای روان‌گردان و خواب‌آور به صورت خوددرمانی پرهیز کرد. همچنین در زمان آلودگی هوا باید از خروج غیرضروری از منزل اجتناب ورزید.
 منبع الو دکتر
آیا شکستن قولنج باعث لرزش دست می شود؟

      
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان