بازی شماره ۲۵ در لیگ برتر؛

پرسپولیس - پیکان؛ سنت شکنی نکنید!

آن چه از بازی پرسپولیس و پیکان در سال های اخیر به یاد داریم، گل های پرتعداد و جذابیت های بسیار زیاد است.

به گزارش "ورزش سه"، فردا سرخپوشان پایتخت به مصاف همشهری آسمانی پوش خود می روند. این بازی در حالی انجام می شود که پرسپولیسی ها مصدومان و غایبان زیادی دارند و پیکان هم از مدت ها قبل بازی رسمی انجام نداده، به همین دلیل بسیاری اعتقاد دارند بازی این دو تیم از کیفیت زیادی برخوردار نخواهد بود. اما آن چه که فوتبال دوستان از بازی های چند سال اخیر پرسپولیس و پیکان در ذهن دارند، بازی های پرگل و جذاب، همراه با گل های عجیب و غریب و دیدنی است.

میانگین نزدیک به 3 گل به ازای هر بازی لیگ برتری

پرسپولیس و پیکان تاکنون 24 بار در بازی های لیگ برتر مقابل هم صف آرایی کرده اند که ماحصل آن 68 گل بوده است؛ یعنی میانگین 2.83 گل به ازای هر بازی که برای فوتبال ایران آماری فوق العاده به حساب می آید. پرسپولیسی ها 44 بار گل زده اند و پیکان 24 مرتبه موفق به این کار شده و اگر همین روند را ادامه دهند می توانند از میانگین 3 گل در هر بازی هم عبور کنند.

از برد 4 گله پیکان تا پیروزی 6-0 پرسپولیس

پرسپولیس و پیکان هر کدام بردهای بسیار خوبی در این دربی کوچک شهر تهران داشته اند. در بازی برگشت لیگ ششم تیم پیکان موفق شد شاگردان مصطفی دنیزلی را با نتیجه 4-3 شکست دهد. در لیگ دهم نیز قرمزها موفق به پیروزی 5-1 در این مسابقه شدند اما این پایان کار نبود. دو فصل بعد هم شاگردان گل محمدی توانستند با 6 گل تیم عبدالله ویسی را شکست داده و به روند خوبشان ادامه دهند. در آن بازی انصاری فرد هت تریک کرد.

بردهای پرسپولیس 3 برابر پیروزی های پیکان

تعداد بردهای قرمزپوشان پایتخت 3 برابر پیکان است. آن ها 15 برد در لیگ برتر مقابل این تیم داشته اند و تعداد پیروزی های پیکان تنها 5 برد بوده است. حالا اگر شاگردان برانکو ایوانکوویچ بتوانند در بازی فردا پیروز شوند، شمار بردهایشان بیش از سه برابر پیکان خواهد شد.

به دنبال دبل 50 درصدی در دربی تهران

پرسپولیسی ها تاکنون در 6 فصل موفق به دبل برابر پیکان شده اند. در لیگ اول، چهارم، هفتم، دوازدهم و چهاردهم پرسپولیس توانست هر دو بازی رفت و برگشت را از پیکان ببرد و تمام 6 امتیاز را به خود اختصاص دهد. پیکانی ها هیچگاه موفق به این کار نشدند. حالا اگر پرسپولیس این فصل و لیگ نوزدهم هر 4 بازی را در مقابل این تیم برنده شود، به رکورد 50 درصد دبل در برابر پیکان خواهد رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان