موادی از طرح کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان اصلاح شد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس از اصلاح موادی از طرح کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان خبر داد.

موادی از طرح کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان اصلاح شد

یحیی کمالی‌پور، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه عصر امروز (یکشنبه 27 آبان) این کمیسیون اظهار داشت: بررسی طرح کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان در دستورکار کمیسیون قضایی قرار داشت.

وی با بیان اینکه در این جلسه برخی از مواد طرح مذکور اصلاح شد، افزود: ماده یک طرح مذکور به این گونه اصلاح شد که بازپرس مکلف است ظرف 24 ساعت نسخه‌ای از کلیه قرارهای صادر شده منتهی به بازداشت را برای رئیس دادگستری شهرستان ارسال کند تا علاوه بر نظارت در صورت ملاحظه تخلف و عدم تناسب، قرار صادره با موضوع اتهام ضمن تذکر به بازپرس مربوطه، مراتب را به دادسرای انتظامی قضات منعکس نماید.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس در همین راستا، ادامه داد: قرارهای بازداشت صادره از دادگاه‌های بدوی و کیفری یک باید به تایید رئیس دادگستری شهرستان و قرارهای مربوطه صادره از دادگاه تجدیدنظر باید به تایید رئیس کل دادگستری استان برسد.

کمالی‌پور با بیان اینکه یکی از مواد این طرح مربوط به جرایم غیر عمد بود، تصریح کرد: در جرایم ناشی از تخلف رانندگی و سایر جرایم غیرعمدی چنانچه مقصر حادثه دارای بیمه نامه باشد، صدور بازداشت موقت و وثیقه ممنوع است.

نماینده مردم جیرفت در مجلس با بیان اینکه طرح مذکور به کمیته ویژه ارجاع شده است، تاکید کرد: قرار است اعضای کمیته مواد دیگر طرح را بررسی و در جلسات بعدی برای رأی‌گیری به اعضای کمیسیون ارائه دهند.

انتهای‌پیام/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان