نگاهی به کی‌تی‌ام اندورو R مدل ۲۰۱۹: بزکوهی اتریشی

کی‌تی‌ام بعضی از به‌روزرسانی‌های هدفمند خود را با نمایش ۶۹۰ اندورو R در نمایشگاه موتورسیکلت میلان (EICMA)  به جهانیان معرفی کرد. موتورسیکلتی که هم‌نژاد مکانیکی ۶۹۰SMC R محسوب می‌شود. مدل ۶۹۰Enduro R  جدید مجهز به موتور LC۴ تک سیلندر به‌روزرسانی شده، شاسی به‌روزرسانی شده و تجهیزات کمکی راکب شده است.

نگاهی به کی‌تی‌ام اندورو R مدل 2019: بزکوهی اتریشی

کی‌تی‌ام بعضی از به‌روزرسانی‌های هدفمند خود را با نمایش 690 اندورو R در نمایشگاه موتورسیکلت میلان (EICMA)  به جهانیان معرفی کرد. موتورسیکلتی که هم‌نژاد مکانیکی 690SMC R محسوب می‌شود.
مدل 690Enduro R  جدید مجهز به موتور LC4 تک سیلندر به‌روزرسانی شده، شاسی به‌روزرسانی شده و تجهیزات کمکی راکب شده است.


با تجهیزات الکترونیکی شروع می‌کنیم، KTM  دو حالت رانندگی برای مدل جدید Enduro R در نظر گرفته است. حالت اول حالت خیابانی است که باعث پاسخگویی سریع دریچه گاز می‌شود درحالی‌که  سیستم کنترل کشش مطمئن خواهد شد هرز گردی چرخ عقب و تک‌چرخ زدن به کمترین حد خود برسد.
سیستم کنترل کشش قابل تنظیم، تمام تلاش خود را برای باقی ماندن لاستیک‌ها روی جاده انجام می‌دهد. این سیستم قابلیت غیرفعال کردن به‌طور کامل را دارا می‌باشد.


حالت رانندگی دوم، حالت آفرود است. در این حالت کنترل دریچه گاز نرم‌تر می‌شود درحالی‌که سیستم کنترل کشش، به چرخ‌ها اجازه هرز گردی و بلند شدن از سطح زمین را نیز می‌دهد.


حسگر تشخیص زاویه جدید، اطلاعات خود را به سیستم ABS  می‌فرستد تا این سیستم در هنگام پیچیدن نیز قابلیت خود را حفظ کند. فعالیت سیستم ABS  در هنگام خم شدن، تنها در حالت خیابانی فعال است، بااین‌حال سیستم ABS در حالت آفرود تنها روی چرخ جلو فعال باقی می‌ماند. غیرفعال کردن کامل سیستم ABS توسط راکب قابل انجام است.


سیستم کوئیک شیفتر پلاس، به راکب اجازه تعویض دنده بدون استفاده از کلاچ را می‌دهد.
تمام این امکانات توسط موتور تک سیلندر 690 سی‌سی سبک‌وزن با سیستم رانندگی باسیم (Ride-By-Wire)  به همراه محور متعادل‌کننده دوقلو و کلاچ لغزشی برای تعویض سریع و نرم دنده‌ها در هر دور موتوری، به‌پیش رانده می‌شود.
اگزوز استیل موتورسیکلت برای استفاده‌های آفرود بهینه‌شده است.


شاسی لوله‌ای با جنس استیل کروم- مولیبدن به همراه محور عقب ریخته‌گری شده با یک کمک‌فنر ناهمواری‌ها را در خود جذب می‌کند. تعویض کمک‌فنرها قدم بزرگی به جلو برای بهبود کنترل شاسی این موتورسیکلت است.  دوشاخ جلو با نمونه WP XPLOR 48 USD و کمک‌فنر عقب با نمونه WP XPLOR تعویض شده‌اند. این قطعات در اصل برای مدل EXC line کی تی‌ام طراحی و ساخته‌شده‌اند.


دوشاخ جلو با کمک‌فنر عقب باقابلیت تنظیم کامل، رانندگی را لذت‌بخش‌تر می‌کنند.
چرخ‌های سیمی 21 اینچی جلو و  18 اینچی عقب هردو به‌وسیله لاستیک‌های Mitas  E07 پوشانده شده‌اند، لاستیکی که هم‌روی آسفالت و هم در جاده‌های خاکی کارایی خود را حفظ می‌کند.


کالیبرهای ترمز برمبو، 690Enduro R  را با چسبیدن به دیسک‌های ترمز 300 میلی‌متری جلو و 240 میلی‌متری عقب وادار به توقف می‌کنند.
لاستیک‌های جدید روی فرمان به همراه ارتفاع نشیمنگاه کمتر باعث ایجاد حالت تهاجمی‌تر در هنگام رانندگی نسبت به مدل قبلی شده است این قابلیتی تازه برای مدل Enduro R  جدید است.


نکته هیجان‌انگیز دیگر طیف وسیع وسایل کاربردی است که توسط KTM برای این موتورسیکلت عرضه می‌گردد. وسایلی که از انواع کیس تلفن همراه و کیف بغل موتور تا انواع کاور و وسایل دیگر ادامه می‌یابند. قیمت این مدل هنوز اعلام‌نشده است.

motorcyclist

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان