تعداد زخمی شدگان اعتراض های فرانسه

تظاهرات مردم فرانسه در اعتراض به افزایش بهای سوخت در حالی که روز یکشنبه دومین روز خود را سپری کرد، بیش از ۴۰۰ زخمی برجا گذاشت.

تظاهرات مردم فرانسه در اعتراض به افزایش بهای سوخت در حالی که روز یکشنبه دومین روز خود را سپری کرد، بیش از 400 زخمی برجا گذاشت.

به گزارش تارنمای خبری بی بی سی، وزارت کشور فرانسه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حدود 300 معترض مورد بازجویی قرار گرفته و 157 نفر از آنها نیز زندانی شده اند.
این وزارتخانه یادآور شد که تقریبا 288 هزار نفر در اعتراض های روز شنبه شرکت داشتند. معترضان که به «جلیقه زردها» معروفند، موانعی را در جاده های سراسر فرانسه برپا کرده اند.
بسیاری از معترضان خشم خود را متوجه «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه کرده اند. وی هنوز در مورد اعتراض های دو روز اخیر اظهارنظری نکرده است، ضمن اینکه نتایج نظرسنجی ها از کاهش میزان محبوبیت مردمی وی حکایت دارد.
مکرون سال گذشته میلادی با وعده احیای اقتصاد فرانسه روی کار آمد و چنین استدلال کرد که افزایش قیمت ها برای فاصله گرفتن مردم از سوخت های فسیلی الزامی است.
دولت فرانسه تمهیداتی را برای کمک به اقشار فقیرتر جامعه اتخاذ کرده است تا از عهده پرداخت صورت حساب های خود در بخش انرژی و حمل و نقل برآیند.
اما به نظر می رسد که حمایت از اعتراضات در فرانسه، ابعاد گسترده تری یافته است. حدود سه چهارم از پاسخ دهندگان به یک نظرسنجی از جلیقه زردها حمایت کرده و 70 درصد خواستار لغو افزایش مالیات سوخت اعمال شده از سوی دولت شده اند.
در این میان، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که معترضان روز شنبه در بیش از 2 هزار جایگاه مختلف در سراسر این کشور به خیابان ها آمدند.
بیشتر اعتراض ها مسالمت آمیز برگزار شد، اما در برخی مناطق مردم از کوره در رفتند و رانندگان برای عبور از میان موانع جاده ای تلاش کردند.
حدود سه هزار و 500 فرانسوی شامگاه شنبه را در خارج از منازل خود سپری کردند و شبی را گذراندند که وزیر کشور فرانسه آن را شبی ناآرام خواند.
براساس این گزارش، قیمت گازوئیل که عمومی ترین سوخت مورد استفاده در خودروهای فرانسوی است، ظرف 12ماه گذشته حدود 23 درصد افزایش یافته است.
دولت مکرون در سال جاری در راستای کمپینی برای استفاده از خودروها و سوخت های پاکیزه تر، مالیات هر لیتر بر گازوئیل را 7.6 سنت و بنزین را 3.9 سنت افزایش داد.
دولت مکرون همچنین تصمیم دارد اول ژانویه 2019 (یازدهم دی ماه) بهای گازوئیل و بنزین را باز هم افزایش دهد. وی پیشتر بهای جهانی نفت را عامل سه چهارم از افزایش قیمت ها در کشورش برشمرد. وی همچنین تاکید کرد که برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی تجدیدپذیر، اعمال مالیات بیشتر بر سوخت های فسیلی لازم الاجراست. 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان