هدف حملات آتی آمریکا - روسیه و چین می باشد

نیروی هوایی ایالات متحده در سالهای ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ ناوگان فعلی خود را از ۳۱۲ تا ۳۸۶ واحد گسترش خواهد داد که ۲۵ درصد بیشتر از دوره پایان جنگ سرد است. هدف برنامه نظامی آماده شدن به جنگ با روسیه یا چین است.

هدف حملات آتی آمریکا - روسیه و چین می باشد

به گزارش اسپوتنیک با استناد به تارنمای ویتنامی تی تی وی ان، هدر ویلسون، رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا که اخیرا توسط دونالد ترامپ منصوب شد، در ماه سپتمبر 2018، در اجلاس سالانه فرماندهان نیروی هوایی، یک نقشه راه برای به روز سازی فنی نیروی هوایی ارائه کرد. در آن سند بر لزوم گسترش و تقویت نیروی هوایی ایالات متحده تأکید شد، هر چند که ارتش آمریکا در حال حاضر تقریبا قدرتمندترین ارتش در جهان است.

طرح هدر ویلسون بر اساس ارزیابی وضعیت فعلی بود: طی چهار دهه، روسیه بزرگترین تعلیمات نظامی را انجام داد، در حالی که چین به نوبه خود اولین ناو هواپیمابر خود را در اقیانوس آرام مستقر کرد و به طور مداوم حوزه دریای جنوبی چین را نطامیگری می کند. به نظر می رسد که همه این وقایع یک دوگانگی سیاست امنیت جهانی کنونی را نشان می دهد: دفاع از یک کشور شامل آماده سازی برای حمله به یک کشور دیگر است و برعکس.

برنامه توسعه بزرگترین نیروی هوایی از زمان پایان جنگ سرد

هدر ویلسون توضیح داد که نیروی هوایی ایالات متحده ناوگان فعلی خود را از 312 تا 386 فروند از 2025 تا 2030 گسترش خواهد داد که 25 درصد بیشتر از پایان جنگ سرد است. بنابراین، طرح توسعه هدر ویلسون به این معنای است که نیروی هوایی 1000 بمب افکن، جنگنده، پهپاد، هواپیمای سوخت گیری و هواپیماهای شناسایی جدید دریافت خواهد کرد.
به اطلاع Military.com، بودجه سالانه به 25 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت و حداقل 40 هزار کارمند استخدام خواهد شد.


براساس سند منتشره در مجله آمریکایی فارین پالیسی، بزرگترین مقدار از سرمایه گذاری ها صرف بمب افکن های هسته ای جدید خواهد شد. اما مهمتر از همه این است که هدف آنها حمله به ساختمان های ستاد یا زیرساخت هایی از قبیل مراکز خبری، به جای پرسنل یا وسایل جنگی در حال حرکت است.
این بدان معنی است که تغییر استراتژیک جدید:
تمرکز بر آغاز جنگ با ملت ها و نه تنها با سازمان های تروریستی.
همچنین، افزایش قابل توجهی در تعداد از جت ها مشاهده شده است، که در حال حاضر مورد استفاده برای حمایت از جنگ در عربستان سعودی و امارات متحده عربی و یمن، که متشکل از یک پهنای بی
کران صحراها است. این ماموریت بدون تحویل هواپیما توسط ایالات متحده به طور کامل انجام نخواهد شد.
تکیه دیگر در طرح رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا- ایجاد ششمین ارتش فضایی ایالات متحده بود. در مارس 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا این برنامه را در استراتژی امنیت ملی خود قرار داد و اظهار داشت: 
"فضا میدان جنگ است، همانند زمین، هوا و آب".

استقرار پایگاه های توپخانه در نزدیکی مرزهای روسیه
در سال های اخیر ناتو در دوره پایان جنگ سرد، در بلوک شرق، در نزدیکی مرز روسیه، تعداد زیادی از نیروها را مستقر کرده است.
در آلمان، یک ستاد جدید ناتو برای هماهنگی حرکت نیروهای بزرگ در حال ساخت است. در صورت افزایش گسترده نظامیان در قاره اروپا، نیروی هوایی ایالات متحده نیز در نزدیکی مرزهای روسیه بسیج خواهد شد.
در تمام کشورهای اروپای شرقی ناتو ایالات متحده ده ها میلیون دلار را در گسترش پایگاه های هوایی سرمایه گذاری می کند: بیش از 50 میلیون دلار برای یک پایگاه در مجارستان، بیش از 60 میلیون دلار برای مدرن سازی دو پایگاه هوایی در رومانی و حدود 100 میلیون دلار برای دو پایگاه در اسلواکی اختصاص داده شده است….
اکثر این وجوه در ایجاد زیرساخت های نظامی، مانند انبارهای جدید برای ذخیره سازی سلاح و سوخت، سرمایه گذاری شده است.
نیروی هوایی ایالات متحده اخیرا چند فروند جت جنگنده جدید را به رومانی اعزام کرده است، از جمله 12 تانک A-10 مسلح به موشک های با اورانیوم ضعیف شده.
پهپادهای جنگی Reaper در طول چند ماه به لهستان تحویل داده شدند و به زودی در دسترس رومانی نیز خواهند بود.
استقرار انبوه نیروی هوایی در اروپای شرقی و تشکیل ارتش فضایی به وضوح نشان می دهد که ایالات متحده در حال خودداری از دکترین مبارزه با تروریسم است که در طول 17 سال رایج بود. از این به بعد کره شمالی، ایران و یا سوریه دیگر هدف اصلی برنامه بازسازی بزرگ در مقیاسی ارتش آمریکا نیستند.
به گفته کارشناسان نظامی، طرح جدیدی برای نیروی هوایی ایالات متحده به وضوح نشان می دهد که در دکترین نظامی برای جنگ های بزرگ در قرن 21 ، یعنی با روسیه و چین، اندیشیده شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان