صدور دستور نبش قبر پدر معنوی طالبان

قوه قضایی پاکستان با نبش قبر «مولانا سمیع الحق» رهبر پیشین جمعیت علمای این کشور مشهور به پدر معنوی طالبان به رغم مخالفت خانواده اش ، موافقت کرده است.

قوه قضایی پاکستان با نبش قبر «مولانا سمیع الحق» رهبر پیشین جمعیت علمای این کشور مشهور به پدر معنوی طالبان به رغم مخالفت خانواده اش ، موافقت کرده است.

به گزارش ایرنا؛ نبش قبر ‌سمیع الحق با صدور حکم از سوی دادگاه راولپندی انجام خواهد شد و نیروهای پلیس نیز بر اساس رأی دادگاه در منطقه اکوره ختک حضور دارند و آماده اقدام در این زمینه هستند.

پلیس برای کسب مجوز این حکم، چندین روز در تلاش بود تا سرانجام دستگاه قضایی پاکستان به رغم مخالفت خانواده سمیع الحق این دستور را صادر کرد.

اعضای خانواده و علمای تراز اول مدرسه حقانیه با نبش قبر مولانا سمیع الحق مخالف بوده و این اقدام را غیر شرعی دانستند.

پلیس در این خصوص اعلام کرده است که قتل مولانا سمیع الحق تنها جنبه شخصی و خانوادگی ندارد و با توجه به ابعاد گسترده داستان باید به سرعت آن را به نتیجه رساند.

به این ترتیب نبش قبر و کالبد شکافی جسد سمیع الحق طی روزهای آتی انجام خواهد شد تا شاید تحقیقات پلیس زودتر به نتیجه برسد.

پلیس با بررسی و تحقیق روی تلفن همراه مولانا سمیع الحق،سه تن را به ظن مشارکت در ترور وی دستگیر کرده است.

این درحالی است که علی رغم گذشت بیش از 15 روز از مرگ سمیع الحق هیچ فرضیه مشخصی در مورد عامل یا عاملان ترور وی وجود ندارد.

پلیس راولپندی درخواست خود را به دادگاه منطقه فرستاده است و «محمد ولی مهمند» قاضی این دادگاه تاریخ 20 نوامبر (29 آبان) را برای نبش قبر مقرر کرده است.

«سمیع الحق» پدر معنوی طالبان و رهبر جمعیت علمای اسلامی شاخه سمیع، شامگاه جمعه یازدهم آبانماه در شهر راولپندی و محل اقامت خود براثر ضربات چاقو کشته شد.

او موسس مدرسه دارالعلوم حقانیه و رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان و در میان طالبان افغان و پاکستانی از نفوذ زیادی برخوردار بود.

مولانا «حامد الحق» که پس از وی به عنوان رهبر جدید جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع (JUI-S) منصوب شد، در خصوص قتل پدرش به دست افراد ناشناس در خانه مسکونی در شهر راولپندی گفت:پدرش زمانی که در حال استراحت بود از سوی افراد ناشناس هدف حمله با چاقو قرار گرفت.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان