مسعود حجی‌زواره: تکواندو کم حاشیه‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند/ منتظر عملی شدن قول مربیان تیم ملی هستیم

مسعود حجی‌زواره، کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو گفت: تیم ملی تکواندو ایران در حال حاضر کم حاشیه‌ترین روزهای ۳، ۴ سال اخیر خود را پشت سر می‌گذارد.

مسعود حجی‌زواره: تکواندو کم حاشیه‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند/ منتظر عملی شدن قول مربیان تیم ملی هستیم

مسعود حجی‌زواره در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد تیم ملی تکواندو تحت هدایت فریبرز عسکری اظهار داشت: تیم ملی تکواندو ایران در حال حاضر کم حاشیه‌ترین روزهای 3، 4 سال اخیر خود را پشت سر می‌گذارد. در دوره مقانلو و بی‌باک تیم ملی تکواندو خیلی حاشیه داشت و منتقدان از تیم ملی انتقاد می‌کردند اما در حال حاضر دلیل سکوت منتقدان را نمی‌دانم.

وی در خصوص اینکه تیم ملی تکواندو در حال حاضر ضعف‌هایی دارد که منتقدان سکوت کردند، گفت: قطعا ضعف‌هایی وجود دارد و برخی نیز به بیرون درز کرده است که من نمی‌توانم آنها را باز کنم. اگر این ضعف‌ها در گذشته وجود داشت بیشتر در بوق و کرنا می‌شد. قطعا تیم ملی در حال حاضر روزهای کم حاشیه‌تری را نسبت به سالیان اخیر سپری می‌کند.

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو با اشاره به برخی ضعف‌های تکواندوکاران ایرانی عنوان کرد: برای اینکه از کوران مسابقات تکواندو دور نباشیم سعی می‌کنم مسابقات لیگ برتر را مشاهده و خود را به روز کنیم. به نظر من تکواندو ایران فقر تکنیکی و تاکتیکی زیادی دارد و همه بازیکنان یکنواخت بازی می‌کنند. در حال حاضر کل کشورهای دنیا در حال پیشرفت هستند اما ضعف‌های تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان ما به چشم قابل مشاهده است. 

حجی‌زواره تصریح کرد: ما در سال 2013  نیز در افت شدیدی قرار داشتیم اما با حضور مقانلو و بی‌باک سیر صعود خوبی را طی کردیم. این مربیان تلاش کردند بازیکن سازی کنند و بازیکنی مانند فرزان عاشورزاده و ابوالفضل یعقوبی را که کسی نمی‌شناخت به تیم ملی تزریق کردند و این بازیکنان نیز در آینده قهرمان جهان شدند. مربیان فعلی تیم ملی نیز باید ریسک کنند و به جوانان اعتماد کنند.

وی درخصوص اینکه گفته می‌شود همچنان نفرات المپیکی ما از زیر شوک نتایج المپیک خارج نشدند، گفت: این نفرات در حال ورزش حرفه‌ای هستند و غیر منتطقی است که بگوییم همچنان در شوک نتایج المپیک هستند. حمید سوریان در المپیک 2008 در حالی که 4 مدال طلای جهان را داشت شکست خورد اما در سال 2012 جبران کرد و قهرمان المپیک شد. سه سال از المپیک گذشته است و نباید همچنان بگوییم در شوک این مسابقات هستیم.

قهرمان سابق تکواندو جهان در خصوص دلایل عدم بازگشت این نفرات به روزهای خوب گذشته عنوان کرد: شاید این نفرات نتوانستند با تمرینات فنی تیم ملی خود را وفق بدهند و باید هر چه سریعتر این کار را انجام بدهند تا بیشتر آسیب نبینند.

حجی‌زواره در خصوص شانس موفقیت تکواندو ایران در المپیک توکیو گفت: امکان موفقیت وجود دارد اما شرایط سخت است. چند سال پیش من یک مصاحبه کردم و همچنان روی حرف‌های خود هستم که گفتم باید از درس‌های گذشته استفاده کنیم. در المپیک 2008 کشتی فرنگی نتایج بدی را کسب کرد اما مجددا به محمد بنا اعتماد شد تا در المپیک 2012 لندن سه مدال طلا کسب کند. مربیان تیم ملی نیز در مصاحبه‌های خود برای کسب بهترین نتیجه صحبت کردند.  آنها قول دادند که در مسابقات آینده بازیکنان ما «دائی هون لی» تکواندوکار وزن چهارم کره‌جنوبی را شکست بدهند که ما منتظر عملی شدن قول آنها هستیم.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان