ویتامین ب چیست؟

ویتامین های B نیز برای حفظ موهای سالم، پوست و ناخن ها اهمیت دارند. برای آشنایی کامل با ویتامین B این مقاله را کامل بخوانید.

ویتامین ب چیست؟

ویتامین B از ویتامین های تک مانند ویتامین A یا C متفاوت است. این گروه از هشت ویتامین شیمیایی متمایز است که با هم ترکیب می شوند. ویتامین B دارای بسیاری از توابع مختلف در بدن است. اثبات شده است که از تبدیل بدن به غذا به انرژی حمایت می کنند و بنابراین می توانند احساس  خستگی را کاهش دهند و همچنین به حفظ سیستم عصبی سالم و عملکرد ذهنی کمک کنند. در نتیجه، آنها می توانند از اضطراب و افسردگی امتناع کنند. بعضی از ویتامین های B نیز برای حفظ موهای سالم، پوست و ناخن ها اهمیت دارند.

انواع ویتامین ب چیست؟

ویتامین B1 - تیامین - ضروری برای عملکرد سالم سیستم عصبی و عضلات. همچنین به بدن کمک می کند تا کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل کند. 
ویتامین B2 - ریبوفلاوین - غذا را به انرژی تبدیل می کند و از بینایی سالم پشتیبانی می کند. بعضی از افراد می بینند که B2 همچنین می تواند از سردرد و میگرن امتناع کند. 
ویتامین B3 - نیاسین - علاوه بر تولید انرژی، B3 به تعمیر و محافظت از DNA کمک می کند. همچنین نشان دهنده پتانسیل در کاهش کلسترول بالا است. B3 می تواند از ظاهر پوست پشتیبانی کند. 
ویتامین B5 - اسید پانتوتنیک - بدن را به شکستن کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها کمک می کند. همچنین نقش حیاتی در عملکرد ذهنی ایفا می کند. 
ویتامین B6 - پیریدوکسین - عملکرد اولیه B6 تشکیل هموگلوبین است که اکسیژن را در خون اطراف بدن حمل می کند. B6 همچنین از تعادل هورمونی در زنان حمایت می کند. 
ویتامین B7 - بیوتین - نقش متمرکز در متابولیسم را بازی می کند. بسیاری از مردم می دانند که می تواند شرایط مو را بهبود بخشد و حتی کاهش ریزش مو را کاهش دهد.
 ویتامین B9 - فولات / فولیک اسید - ضروری برای شکل گیری سالم سلول های قرمز خون. برای زنان قبل از حاملگی و در دوران بارداری مهم است زیرا می تواند به کاهش خطر عوارض عصبی کمک کند
. ویتامین B12 - کبالالامین - بدن برای تشکیل DNA سالم نیاز به B12 دارد. B12 همچنین از نگهداری سیستم عصبی حمایت می کند. این ویتامین B تنها در محصولات حیوانی و غذاهای غنی شده یافت می شود، بنابراین افرادی که در رژیم های محدود یا گیاهخواری باید سطوح B12 خود را کنترل کنند.
علائم کمبود ویتامین B

استرس و رژیم غذایی ضعیف علل عمده کمبود ویتامین B هستند. نشانه هایی که تجربه می کنید ممکن است بسته به اینکه چه نوع و چقدر ویتامین B شما کمبود دارید کمی متفاوت باشد. علائم معمول عبارتند از:

    خستگی مزمن
    اضطراب یا افسردگی
    ناتوانی در مقابله با
    قلب شکمی یا آریتمی
    خواب ضعیف
 مور مور در  انگشتان دست یا انگشتان پا
    لکه های پوستی

چگونه باید ویتامین ب را در بدن به حد کافی رساند؟

ویتامین B به صورت محلول در آب است که بدین معناست که در بدن ذخیره نمی شوند - هر ویتامین B بیش از حد مورد نیاز از طریق بدن دفع می شود. تنها ویتامین B که در کبد ذخیره می شود، ویتامین B12 است، اما مطالعات در هنگام مصرف در دوزهای بالا اثرات جانبی نداشته است. مکمل مجتمع ویتامین B برای ارائه سطح مطلوب ویتامین B برای حفظ سلامتی است و می تواند همراه با رژیم غذایی سالم بدون ترس از مصرف بیش از حد مصرف شود.

اولین چیزی که باید توجه داشته باشید این است که تعداد زیادی از ویتامین B وجود دارد، نه فقط یکهمانطور که گفته شد  در کل، 8ویتامین ضروری B وجود دارد:
ویتامین های ضروری نمی توانند توسط بدن ساخته شوند و یا به سادگی نمی توانند در مقادیر کافی ساخته شوند. این مواد مغذی مورد نیاز بدن برای انجام اساسی ترین وظایف خود است

توجه: 
فرم های مصنوعی این ویتامین ها دارای نام های مختلف هستند، زیرا آنها یکسان نیستند. اسید فولیک، پانتوتنیک اسید و سیناکوآبآلامین همانند کل مواد غذایی، ویتامینهای غذایی نیستند؛ فولات، پانوتنات یا کبالالین

مقدار کافی ویتامین های B از غذاهای کامل و منابع بیولوژیک، بدن شما را از انرژی لازم برای رشد، و همچنین بسیاری از دیگر مزایای بهداشتی فراهم می کند!

اما باید توجه داشته باشید اگر شما نیاز به انرژی بیشتری دارید، ممکن است در ویتامین‌های B کمبود داشته باشید



ویتامین B در واقع MVP واقعی است.به طور کلی ویتامین B برای کمک به انجام بسیاری از توابع بدن ضروری است! همه چیز از کمک به عملکرد سیستم متابولیک به تشکیل گلبول قرمز و بهبود توانایی شناختی ذهنی است.

با این حال، یک وظیفه خاص وجود دارد که ویتامین B بیشتر شناخته شده است، و شاید این فقط به این دلیل است که از مزایای تجربی بیشتر ما در مورد انرژی صحبت می کنیم.ویتامین های B به بدن شما اجازه می دهند مواد غذایی را به انرژی تبدیل کنند. 


اگر بخواهیم به طور خلاصه بررسی کنیم،باید گفت ویتامین های B در بدن کمک می کنند به:

(B1) تیامین - کمک به تبدیل گلوکز به انرژی، و همچنین کمک می کند تا عملکرد سیستم عصبی ما به طور مطلوب. 

(B2) ریبوفلاوین - تولید انرژی در بدن و کمک به حفظ دید و پوست سالم است. 

(B3) نیاسین - کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل می کند. نیاسین تنها حرارت پایدار B ویتامین 15 است

(B5) پانتوتنات - برای تولید گلبول های قرمز و همچنین پروتئین های ماتوبولیس، چربی ها و کربوهیدرات ها مورد نیاز است. 

(B6) پیریدوکسین - به روند و پیشرفت مغز کمک می کند و همچنین کربوهیدرات ها و پروتئین ها را متابولیزه می کند. 

(B9) Folate - برای متابولیسم متابولیسم لازم است که به طور مطلوب عمل کند. 

(B12) کوبالامین - بر عملکرد متابولیک تأثیر می گذارد، به شکل گلبول قرمز کمک می کند، توانایی ذهنی را افزایش می دهد و اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب را به انرژی تبدیل می کند که بدن می تواند از آن استفاده کند.

چرا ویتامین های ب در غذا کافی نیستند؟

غذاهای گیاهی زیادی وجود دارند که غنی از ویتامین های B هستند؛ فلفل، سبزیجات برگ و اسفناج چند است. شما در مورد برخی از سبزی خام سبزیجات به چه می نگرید، باید بدانید که بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی در سبزیجات برگ قابل دسترسی نیستند. این به این دلیل است که حاوی اگزالات هستند که به عنوان مانع از ویتامین ها و مواد معدنی ارزشمند عمل می کنند. یعنی آن باعث جلوگیری از دسترسی هورمون های ویتامین های B می شود.

همانطور که قبلا ذکر شد، اگر شما بخواهید از مزایای ویتامین ب استفاده کنید، مهم است که در  غذاهای غنی از ویتامین B بیش از 40 درجه سانتیگراد نداشته باشید. این ویتامین ها بسیار حساس به حرارت هستند. بنابراین حتی اگر شما یک گوشت خوار هستید، شما هم امن نیستید. خوردن گوشت زمانی که درجه پخت  بیش از 40 درجه شد مزایای و یتامین ب از بین خواهد رفت. 

باید توجه داشت که بدن ما هر روز به رژیم غذایی و بیوفیزیکی ویتامین های B نیاز دارد. این به این دلیل است که اکثر ویتامین های B محلول در آب و بسیار حساس به حرارت هستند. ویتامین های مصنوعی B برای جذب و استفاده از بدن بسیار سخت است. آنها حتی نزدیک به تطبیق قابلیت جذب ویتامین B از غذا نیستند. .

شما نیاز به مکمل ویتامین B دارید

کمبود  ویتامین B در زمانی اتفاق می افتد که کمبود ویتامین های بیوویو در رژیم غذایی شما وجود دارد یا در موارد نادر که بدن شما قادر به جذب ویتامین B نیست. با توجه به ماهیت نامطبوع ویتامین های B همانطور که قبلا ذکر شد، که در ویتامین های B بالا هستند، اکثریت ویتامین ها را از بین می برد. نه تنها این، بلکه همچنین قبلا ذکر شد، ویتامین های B محلول در آب هستند. این بدان معنی است که ویتامین های B نمی توانند در بدن ذخیره شوند، در صورتی که در بدن بیش از آنچه که مورد نیاز است، وجود داشته باشد، آنها از بین می روند.

اکثر مکمل های ویتامین B در بازار، با استفاده از ویتامین های جداشده، به صورت مصنوعی ساخته می شوند ،بنابراین طریقه جذب آن با ویتامین های موجود در مواد غذایی متفاوت است و راحت تر در بدن جذب خواهند شد بنابراین اگر به هر علتی احساس کردید به ویتامین ب نیاز دارید می توانید از مکمل های تقویتی موجود در بازار استفاده نمایید.

   
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان